PDA

Bekijk Volledige Versie : Chronopay



Santario
24/03/05, 23:14
Heeft er hier iemand ervaringen met Chronopay? Ik heb op de website gekeken en ze zijn gevestigd in Nederland en Moskou. Dat moskou wekt bij mij niet al te veel vertrouwen maar toen ik de documenten zag waarin o.a. gevraagd werd of je foto's kan overleggen van je kantoor alsmede de voorgevel :S Ik heb ervaring met verschillende payment providers maar dit soort vragen heb ik nog nimmer gezien, evenals de ultra lange documenten die je in moet vullen.

Tot nu toe weet ik eerlijk gezegd niet wat ik er van moet denken :S

Iemand ervaringen met dit bedrijf?

rosslo
24/03/05, 23:32
Ik moet zeggen dat het er idd nietecht betrouwbaar uitziet. Een Nederlands bedrijf (een B.V.) die met engelstalige documenten werkt???
Tevens het taalgebruik en typefouten die in de documenten staan wekken niet echt vertrouwen op.
Ik zou iig niet met ze in zee gaan!

ju5t
25/03/05, 02:51
TemplateMonster werkt ook met ChronoPay, lijkt me geen onbetrouwbare partner.

Best4U
25/03/05, 14:42
Ze hebben toch hier toch ook een tijdje met banners geadverteerd of laat mijn geheugen mij nou in de steek?

Erik H.
25/03/05, 14:44
Origineel geplaatst door Best4U
Ze hebben toch hier toch ook een tijdje met banners geadverteerd of laat mijn geheugen mij nou in de steek?

Sterker nog: ze adverteren hier op dit moment.

mihosnet
25/03/05, 14:44
Origineel geplaatst door Best4U
Ze hebben toch hier toch ook een tijdje met banners geadverteerd of laat mijn geheugen mij nou in de steek?

Doen ze nog steeds.

IT-worX
25/03/05, 15:14
En juist als ik hier kwam ook nog :-)
webhostingtalk.nl/ad/banners/136.gif

Santario
25/03/05, 23:26
Origineel geplaatst door Erik H.


Sterker nog: ze adverteren hier op dit moment.

Bedoel je adverteren of dat zn geheugen hem in de steek laat? :D

Best4U
27/03/05, 20:07
Origineel geplaatst door Santario


Bedoel je adverteren of dat zn geheugen hem in de steek laat? :D

hehe.. gok eens ;)

Dillard
28/03/05, 00:36
Vond het ook een beetje vreemde vragenlijst. Wij zoeken voor een klant van ons (adult) een creditcard processor, maar na lang zoeken ben ik er nog niet uit. Of ze willen niets met Adult te maken hebben of je moet zelf contracten sluiten met Interpay (a € 900,- las ik ergens) en dan nog de setup-kosten voor de Payment Processor.....

Beetje jammer dat dit zo lastig is in Nederland, PPM en PPC is geen probleem, maar ja, daar kunnen zij hun VS-bezoekers niet mee helpen (ps. suggesties worden op prijs gesteld evenals ervaringen met Chronopay of alternatieven :) )

Santario
28/03/05, 15:06
Voor adult is ibill nog steeds top, vind ik zelf althans (www.ibill.com).

veenman
28/03/05, 18:07
Origineel geplaatst door Santario
Heeft er hier iemand ervaringen met Chronopay? Ik heb op de website gekeken en ze zijn gevestigd in Nederland en Moskou. Dat moskou wekt bij mij niet al te veel vertrouwen maar toen ik de documenten zag waarin o.a. gevraagd werd of je foto's kan overleggen van je kantoor alsmede de voorgevel :S Ik heb ervaring met verschillende payment providers maar dit soort vragen heb ik nog nimmer gezien, evenals de ultra lange documenten die je in moet vullen.

Tot nu toe weet ik eerlijk gezegd niet wat ik er van moet denken :S

Iemand ervaringen met dit bedrijf?
Het feit dat het bedrijf een Russische achtergrond heeft maakt het voor mij enigzins logisch dat ze foto's van je kantoor en voorgevel vragen, gezien er veel fraude en criminaliteit in Rusland is zal dit daar wel de normale gang van zaken zijn.

Wat me wel opvalt is dat hun site op een standaard template gebaseerd lijkt te zijn, maar dat kan ook weer komen door de Russiche achtergrond van het bedrijf dat ze daar weinig aandacht aan besteden.

Dillard
28/03/05, 23:43
Origineel geplaatst door Santario
Voor adult is ibill nog steeds top, vind ik zelf althans (www.ibill.com).

Maar was er geen nieuwe richtlijn van VISA en Mastercard dat je een vestiging moet hebben in het land van de IPSP ?

Santario
29/03/05, 01:08
Origineel geplaatst door Dillard


Maar was er geen nieuwe richtlijn van VISA en Mastercard dat je een vestiging moet hebben in het land van de IPSP ?

Klopt Dillard, alleen naar mijn weten is dat alleen als je zelf ook over een merchant account wilt beschikken. Aangezien je ook van de merchant account van Ibill gebruik kan maken lijkt me dit niet van toepassing. Correct me if I'm wrong :)

Dillard
29/03/05, 01:38
Thanx Santario, heb net even de info gelezen. Niet echt goedkoop (18% ofzo), maar geen opstart-kosten en geen beperkingen qua vestiging. Zeker voor zo'n opstartend site-je perfect omdat ze geen grote aanloop-kosten hebben. Bedankt voor de tip!

Prodius
29/03/05, 14:25
Een klant van ons heeft nogal slechte ervaringen met iBill. Ze moeten nog duizenden euro's van iBill krijgen. Nu zijn ze overgestapt op Verotel ( http://www.verotel.com ) en tot nu toe verloopt alles vlot. Verotel is trouwens een Nederlands bedrijf.

Dillard
30/03/05, 01:09
Ik zit net bij Verotel te kijken. Ziet er ook zeker niet verkeerd uit, maar lees ik nu goed dat je de domeinnaam aan hun moet overdragen of is dat facultatief ? Wordt mijn niet helemaal duidelijk uit de tekst (Verotel Ticketsclub) ?

Santario
30/03/05, 01:14
Origineel geplaatst door Dillard
Thanx Santario, heb net even de info gelezen. Niet echt goedkoop (18% ofzo), maar geen opstart-kosten en geen beperkingen qua vestiging. Zeker voor zo'n opstartend site-je perfect omdat ze geen grote aanloop-kosten hebben. Bedankt voor de tip!

Graag gedaan ;)

Santario
30/03/05, 02:19
Origineel geplaatst door Dillard
Ik zit net bij Verotel te kijken. Ziet er ook zeker niet verkeerd uit, maar lees ik nu goed dat je de domeinnaam aan hun moet overdragen of is dat facultatief ? Wordt mijn niet helemaal duidelijk uit de tekst (Verotel Ticketsclub) ?

Hmm, ik lees het inderdaad ook:


This means that you or your company will remain the beneficial owner of the domain name, but that the domain name will be transferred to Verza Domain Depot.
Voor een service als Verotel aanbiedt is dit technisch gezien niet perse mogelijk gezien de techniek die tegenwoordig ook door veel AVS (type 18+ site) wordt gebruikt. Eerlijk gezegd vind ik het zwaar onnodig. Ik heb ze een mail gestuurd met uitleg want ben wel benieuwd naar de achterliggende gedachte hier achter.

Prodius
30/03/05, 10:46
Bij onze klant moest de domeinnaam alvast niet worden overgedragen aan Verotel. Ze maken ook gebruik van de Ticketsclub. De setup was op een paar uur in orde, en dan konden ze onmiddelijk betalingen aanvaarden.

Dillard
31/03/05, 21:34
Okee, Santario heb je al antwoord op je mail gekregen ?

Santario
02/04/05, 11:41
Nee, nog steeds niet :(

Dillard
02/04/05, 14:26
Ik heb ze gisteren ook maar even gebeld. Het is niet verplicht om je domeinnamen over te dragen indien je in Nederland een bedrijf hebt. Maar ze doen schijnbaar ook veel zaken met landen als Korea e.d. en als ze het dan niet 100% vertrouwen dan vragen ze om de domeinnaam in Escrow onder te brengen om te voorkomen dat er repeterende betalingen worden afgeschreven terwijl een internetsite niet meer in de lucht zou zijn (hetgeen leidt tot allemaal terugboekingen).

Ik probeer dit weekend een account te openen, ik zal jullie laten weten hoe het allemaal verloopt.

PeterS
12/04/05, 12:53
Ik wil graag een webshop beginnen en kwam via de banner bij chronopay uit. In tegenstelling tot wat eerder beweert is, kwam het bedrijf bij mij wel betrouwbaar over. Ik heb ze ff gebeld en werd goed geadviseerd en kan ze altijd bellen voor hulp. Ze zijn gevestigd in Amsterdam. Ik heb overigens ook Bibit gebeld, maar die kwamen bij mij nogal arrogant over.

Peter