PDA

Bekijk Volledige Versie : DNS probleem .NL



bdj2005
24/03/05, 12:08
Beste mensen, graag wil ik vragen u licht te laten schijnen over onderstaand probleem.


errors=3, warnings=2, informational=0
*domain probleem.nl.
*nameserver ns.webair.net./216.130.161.1
E SOA origin (probleem.nl.) is no nameserver (TE.6b)
W SOA refresh (10800) < 4 uur (zie RFC1537)
W A record for localhost is missing (zie RFC1537)
E primary SOA mname probleem.nl. unequal primary ns.webair.net.
* nameserver ns2.webair.net./216.130.161.6
E server is not 'authoritative' for probleem.nl

de nameservers die ik gebruik hebben dit probleem nog nooit met een andere extensie (.com / .net) gegeven. Alleen de SIDN schijnt er een probleem mee te hebben.

Als ik een andere domein van mij check via dnsreport.com krijg ik wel een warning op de SOA

WARN SOA MNAME Check WARNING: Your SOA (Start of Authority) record states that your master (primary) name server is: bramdaman.com.. However, that server is not listed at the parent servers as one of your NS records! This is probably legal, but you should be sure that you know what you are doing.

Bij deze .com domain heb ik bij de registar alleen de nameservers opgegeven en dat werkt gewoon perfect.

Alvast bedankt Bram

bdj2005
24/03/05, 14:59
dit probleem is opgelost, bericht mag weg maar ik mag niet meer editten

HBCS
24/03/05, 15:01
mischien dat je kunt schrijven wat het probleem was leren anderen er ook wat van

gelukkig voor jou dat het probleem opgelost is
suc6

bdj2005
24/03/05, 15:28
oke,
het blijkft dat mijn hoster in de us in de zonefile als eerste recond MNAME niet hun eigen nameserver zetten maar de domainnaam. Dit levert voor een SOA check een warning op, en is bij een .com reg geen probleem. Bij de SIDN zijn ze strenger en volgens regel 6B mag dat dus niet, en werkt het niet. De hoster heeft de zonefile nu aangepast en nu draait het wel.

HBCS
24/03/05, 16:48
kijk hier leer ik en anderen weer wat van tnx voor de uitleg