PDA

Bekijk Volledige Versie : liteserve servertje



docfrabe
22/03/05, 21:49
Hi. Ik ben nieuw op dit forum en heb heel weinig verstand van toverwoorden als Apache en MySQL etc. Ik moet nog beginnen aan een webservertje en dat wil ik doen met Liteserve.

Ik krijg 'em niet aan de praat.

Tot op heden weet ik het volgende:
- van onze website www.blahblahblah.nl wordt de domeinnaam gehost bij Hostnet.
- Hostnet reroute de aanvraag om de website te openen naar onze router in de bezemkast met IP nummer 84.30.etc
- de aanvraag komt dus als het goed is binnen op de router hier; bij Hostnet is de spelling van de website en het IP adres gecontroleerd; dat loopt...
- op het servertje heb ik Liteserve als webserverprogrammaatje geinstalleerd; het IP adres van de computer (fixed) 192.168.etc heb ik als domein ingevuld
- Liteserve 'luistert' naar poort 80 en als welcome directory heb ik index.html ingevuld en als default directory de map C:/www waar die index.html in is opgeslagen

Wat doet de router met de aanvraag die op 84.30 etc binnenkomt? Hoe geeft die dat door aan poort 80? In de router heb ik geen poort 80 hoeven te configureren?
Hoe weet de router dat die naar 192.168 etc moet doorsturen? Is die domeinnaam wel goed? Moet ik niet ergens in te vullen dat de aanvraag gaat om www.blahblahbla.nl
Ik zie die verwijzing van router naar server via poort 80 niet.
Ik zie niet hoe Liteserve weet dat ie naar de router met IP adres 84.30 etc moet luisteren.
Ik zie niet hoe Liteserve weet dat het om www.blahblahbla etc gaat.

Kun je helpen?
BTW: ik heb een Sitecom dc202 router; ons internetabonnement loopt via @home.......

Dank, Frank

JKW
22/03/05, 23:28
Welkom op het forum :)

Deze hoort denk ik meer thuis in:

Scripting, Techniek & Beveiliging

Daarom gerapporteerd aan de Mod's


JKW

wbakker-letsgoonline
23/03/05, 01:25
Je zult ten eerste in je router een rule moeten aanmaken dat hij de requests op port 80 door stuurd naar 192.168.etc.

docfrabe
23/03/05, 06:46
JKW: ik zal de vraag daar posten
Dark-Network: dank je wel; zoiets vermoedde ik al; op een of andere manier moet de router de server kennen en andersom; dat laatste lukt wel want via die router kan ik het internet op.

Anyway; dezelfde vraag ga ik nog eens posten op scripting/techniek ed

Frank