PDA

Bekijk Volledige Versie : KvK en aansprakelijkheid



Timmetje1989
22/03/05, 14:46
Hallo,

Ten eerste voordat jullie gaan denken: "Weer een snotneus die hosting wil gaan aanbieden" Lees eerst even verder ;)!

Het zit zo, ik zou graag een KvK nummer willen, zodat ik wat professioneler en vertrouwder overkom maar het probleem zit hier:
Ik ben zoals jullie in mijn naam kunnen zien niet handelsbekwaam wat wil zeggen dat ik onder (bijv. mijn vaders naam) me moet inschrijven bij de KvK.

Dit wil ook zeggen dat mijn vader aansprakelijk is met heel zijn prive vermogen... (Klopt wat ik zeg?).
Hij ziet dit niet echt zitten en wat ik eigenlijk ook een beetje kan begrijpen, het geld maakt hem niet uit, het is eigenlijk alleen dat aansprakelijkheidsdeel.

Ik zat dus te denken, als ik mijn algemene voorwaarden ga/laat opstellen en ik zet erin dat ik NIET aansprakelijk ben voor downtime in enige vorm dan ook, en laat deze controleren door een bevoegd iemand EN deponeer deze bij de Kvk, kunnen ze dan nog wat op mij verhalen? (Lange zin :))

Jullie mening graag hierover,

Mvg,
Tim Breuer

Vaxon Networks
22/03/05, 15:00
Wat je ook zou kunnen doen is een handlichting bij de rechtbank aan vragen. Dan kun je jezelf inschrijven bij de kamer van koophandel en ben jij dus als eerst aansprakelijk voor je bedrijf.

MediaServe
22/03/05, 15:10
Tot je 21ste zijn je ouders toch financieel aansprakelijk voor jouw doen en laten. Ook als je met je 18e een KvK nummer aanvraagt.

Je kunt wel in je AV opnemen dat je niet verantwoordelijk bent voor downtime, maar als jij jouw server naar de kloten helpt waardoor alle sites down liggen, dan ben je wel degelijk aansprakelijk. Dat noemen ze toerekenbare tekortkoming.

Je zou het bedrijfje helemaal samen met je pa kunnen regelen. Je kunt dan samen alle administratie regelen, dat geeft je pa misschien wat meer zekerheid. Ik zou ook niet graag aansprakelijk willen zijn voor iets waar ik niet bij betrokken ben.

Zorg in ieder geval dat je fatsoenlijke AV hebt. Je kunt die bijvoorbeeld laten maken door www.ictrecht.nl

Timmetje1989
22/03/05, 15:12
Stel dan dat het overmacht is (netwerkstoring, defecte hardware, ddos etc. etc.)
Dan ben ik toch niet aansprakelijk?

MediaServe
22/03/05, 15:15
Origineel geplaatst door Timmetje1989
Stel dan dat het overmacht is (netwerkstoring, defecte hardware, ddos etc. etc.)
Dan ben ik toch niet aansprakelijk? Als dat in je AV staat, dan ben je bij overmacht inderdaad niet aansprakelijk :)

Timmetje1989
22/03/05, 15:16
Origineel geplaatst door Timmetje1989
Stel dan dat het overmacht is (netwerkstoring, defecte hardware, ddos etc. etc.)
Dan ben ik toch niet aansprakelijk?

Dus: overmacht = niet aansprakelijk
server handmatig ver...prutsen, stekker eruit trekken = wel aansprakelijk?

TMourik
22/03/05, 15:22
uiteraard

TSG-Hans
22/03/05, 15:25
Origineel geplaatst door Timmetje1989
Hallo,

Ten eerste voordat jullie gaan denken: "Weer een snotneus die hosting wil gaan aanbieden" Lees eerst even verder ;)!


Tim, blijf voorlopig een snotneus, en geniet nog van je onbezorgde leven. Gebruik de komende jaren voor een goede opleiding en ga dan pas eens denken aan een eigen bedrijf.

svbeek
22/03/05, 15:33
Tis wel goed dat je er iig over nadenkt, er zijn er veel die dat niet doen..
Een goede aansprakelijkheids verzekering lijkt me sowieso handig.. mss ook rechtsbijstand..

Timmetje1989
22/03/05, 15:33
Het zijn nog maar een paar klanten, het is ook een deel om van te leren, etc. etc.

Wil namelijk later ook wat in de ICT Branche gaan doen :)

XBL
22/03/05, 16:06
Origineel geplaatst door Dominior
Tim, blijf voorlopig een snotneus, en geniet nog van je onbezorgde leven. Gebruik de komende jaren voor een goede opleiding en ga dan pas eens denken aan een eigen bedrijf. Wat een onzin.
---

Als je 16 bent mag je handlichting aanvragen.

Ik heb het opgelost door een bedrijfsplan te schrijven en deze aan m'n ouders voor te leggen. M'n ouders gingen akkoord en de inschrijving was een feit ;).

Dit verschilt overigens niet veel van hoe je het 'later' gaat doen. Dan zullen er immers banken garant voor jou moeten staan en zul je ook aan hen moeten verantwoorden als het mis gaat.

Jochem

Timmetje1989
22/03/05, 16:12
Bedrijfsplan... Klinkt interessant, misschien iets om me pa over te halen ;)
Ik ga meteen aan de slag!

XS-24
22/03/05, 17:05
Uhm ik heb me toen ik 15 was gewoon ingerschreven, geen probleem...

FransVanNispen
22/03/05, 17:05
Tim, blijf voorlopig een snotneus, en geniet nog van je onbezorgde leven. Gebruik de komende jaren voor een goede opleiding en ga dan pas eens denken aan een eigen bedrijf.
Ik ben geen voorstander van topic vervuiling, maar ik moet dit toch even kwijt.

Ik heb zelf minder goede ervaringen bij een aanbieder die minderjarig bleek te zijn. Dit neemt niet weg dat er wel degelijk minderjarigen bestaan die hun zaakjes wel goed voor elkaar hebben en kunnen hebben.

De oprichter van Startpagina.nl was 12 toen hij met zijn idee begon. Nu is startpagina één van de 5 meest bezochte pagina's in Nederland.

Zo zijn er nog wel meer voorbeelden van minderjarigen die wèl bekwaam zijn gebleken.

Tim, ik vind dat als je ergens in gelooft, je er gewoon voor moet gaan!

Timmetje1989
22/03/05, 17:13
Tuurlijk er zijn er die hun zaakjes niet goed op orde hebben, ik heb nu 3 klanten (zie een kleine glimlach bij de grote hosters verschijnen) ik weet het, het is een klein begin, maar ze zijn allemaal dik tevreden!

hostexpert
22/03/05, 20:26
Ik heb nog een vraag naar aanleiding van dit topic. Klopt het dat wanneer er een bestelling wordt gedaan de acceptatie van de algemene voorwaarden in het bestelformulier niet voldoende is? Moet hier echt een contract voor worden ondertekend? En hoe doen jullie dit..

Graag jullie reacties, alvast bedankt.

XS-24
22/03/05, 20:55
Origineel geplaatst door Timmetje1989
Tuurlijk er zijn er die hun zaakjes niet goed op orde hebben, ik heb nu 3 klanten (zie een kleine glimlach bij de grote hosters verschijnen) ik weet het, het is een klein begin, maar ze zijn allemaal dik tevreden!

Aantal zegt helemaal niks, je kan wel 1 klant hebben waar je prima van kan leven :).

Timmetje1989
22/03/05, 20:59
Met 1 klant trek ik de onkosten er niet uit hoor ;)
Weet niet hoe het bij jou is ;)?

MediaServe
22/03/05, 21:28
Origineel geplaatst door Timmetje1989
Met 1 klant trek ik de onkosten er niet uit hoor ;)
Weet niet hoe het bij jou is ;)? Als ik morgen Shell als klant zou scoren, dan kan ik daar echt wel van rond komen hoor ;)
Origineel geplaatst door XS-24
Uhm ik heb me toen ik 15 was gewoon ingerschreven, geen probleem... Samen met je ouders neem ik aan?

XS-24
22/03/05, 21:29
Mijn vader zat inderdaad binnen, heeft verder niks gezegt of getekend.

Timmetje1989
22/03/05, 21:34
@MediaCreations, daar noem je ook wel meteen een hele grote jongen op :)

XBL
22/03/05, 21:46
Origineel geplaatst door hostexpert
Ik heb nog een vraag naar aanleiding van dit topic. Klopt het dat wanneer er een bestelling wordt gedaan de acceptatie van de algemene voorwaarden in het bestelformulier niet voldoende is? Moet hier echt een contract voor worden ondertekend? En hoe doen jullie dit..

Graag jullie reacties, alvast bedankt. Vakje aanvinken/mee leveren met de factuur (aangehecht/op geprint/in hetzelfde document) is genoeg voor de AV. Tekenen ervan is dus wettelijk niet nodig. Zie andere topics @ wht en @ kvk.nl en/of belastingdienst.nl/zakelijk.

Jochem

smitcom
25/03/05, 12:34
handlichting aanvragen , samen met je pa een cv oprichten,

ben je zelf ook niet prive aansprakelijk ( tot op zekere hoogte )

of in je eentje een b.v. ben je ook niet prive aansprakelijk ( tot op zekere hoogte )

;)

Ruudt
25/03/05, 12:54
Alleen een commanditaire vennoot is niet aansprakelijk bij een CV ! En dit ook nog onder bepaalde condities !

In een BV ben je alleen aansprakelijk als er spraken is van grove mis-management.

Al aan een Ltd gedacht??

smitcom
30/03/05, 15:47
Origineel geplaatst door Ruudt
Alleen een commanditaire vennoot is niet aansprakelijk bij een CV ! En dit ook nog onder bepaalde condities !

In een BV ben je alleen aansprakelijk als er spraken is van grove mis-management.

Al aan een Ltd gedacht??


het ging er ook om dat z'n pa niet aansprakelijk was,
in dat geval is een CV een oplossing.

hoe je het wend of keert ;) je bent altijd prive aansprakelijk als je het bewust verkloot.