PDA

Bekijk Volledige Versie : Veiling: 6 maand jonge 1U Supermicro server



Ahead-IT
22/03/05, 10:59
Deze server werd gebruikt voor doeleinden binnen Ahead-IT. Daar we vanaf heden beschikken over een ruim handelspand (info volgt ;)), is deze gecolocate server van weinig nut.

Wat krijgt de klant:
- server
- Windows 2003 Server Standaard + 5 users licentie
- 2.5 jaar Ahead-IT garantie
- BTW factuur (NL bedrijf betaald geen BTW aan ons)
- gratis DHL levering uiteraard

Beschrijving server:
Supermicro SYS-5013CM-T zwart (http://www.supermicro.com/products/system/1U/5013/SYS-5013C-MT.cfm)
Intel Pentium IV 3.0Ghz - 800Mhz - 1MB
2 x 512MB DDR400 TakeMS
CDROM, sliding rails zijn standaard inclusief
Windows 2003 Server Standaard + 5 users licentie
-> Op enkele krassen na van montage aan de ijzeren platen, geen beschadiging uiteraard

SATA harde schijven (max. 4) exclusief, we kunnen deze eventueel wel meeleveren tegen een prijsje.

Buy now: 1300 EUR excl. BTW + gratis Maxtor 80GB SATA
Bieden vanaf 1000 EUR excl. BTW
Bieding loopt ten einde vrijdagavond om 18.00 uur, en wordt afgesloten 24 uur na het laatste bod!

Graag geen Off-Topic!

Bob2
22/03/05, 11:24
Mijn bod 1001 incl. harddisk(s) 80GB.
Ga helaas niet hoger, kan systeem anders net zo goed nieuw aanschaffen ;)

XS-24
22/03/05, 11:44
De prija zit in de licentie, die moet je niet vergeten mee te rekenen.

kilian
22/03/05, 12:04
*domme reactie*

zb-anna
22/03/05, 17:35
Ik wil je er even aan herinneren, dat hosting op een normale (niet SPLA) licentie niet toegestaan is.

Ahead-IT
22/03/05, 17:48
Origineel geplaatst door zb-anna
Ik wil je er even aan herinneren, dat hosting op een normale (niet SPLA) licentie niet toegestaan is.
Mag ik u er aan herinneren dat je off-topic gaat, en dat we de server nooit hebben gebruikt voor hosting, want dat doen we helemaal niet.

De machine was onze boekhoudserver (VPN + remote desktop), beetje overkill weliswaar voor zulke lichte toepassingen. Heeft 6 maand idle gedraaid.

Silverback
22/03/05, 17:59
Origineel geplaatst door zb-anna
Ik wil je er even aan herinneren, dat hosting op een normale (niet SPLA) licentie niet toegestaan is.

Hmmz, dat is raar. Ik heb zelf wel eens Microsoft opgebeld met vragen hierover. Ik heb daar 2 mensen aan de lijn gehad en die vertelden me allebei dat je met de goedkoopste Windows 2003 Server Web Edition al mag hosten.

Maar goed ontopic: hoe werkt die ingebouwde RAID-controller onder Windows met RAID1? Krijg je dan een pop-up als er een harddrive fail is? Zodat je gewoon weer een nieuwe HD in het betreffende bakje kan leggen en klaar is Kees?

zb-anna
22/03/05, 18:07
Mijn excuses nog even Offtopic:

Nu mag het niet meer, alleen nog maar hosten met SPLA licenties. Dus met geen andere licentie anders dan een SPLA is hosten toegestaan!

Ik dacht overigens dat mijn commentaar van belang was, gezien je deze server aanbied op "webhostingtalk" en mensen hier meestal zoeken naar servers om iets op te hosten.

Ahead-IT
22/03/05, 18:07
Origineel geplaatst door Silverback

Maar goed ontopic: hoe werkt die ingebouwde RAID-controller onder Windows met RAID1? Krijg je dan een pop-up als er een harddrive fail is? Zodat je gewoon weer een nieuwe HD in het betreffende bakje kan leggen en klaar is Kees?
Er is een tool waarmee je dit allemaal kan. (via het IP van je server)

Silverback
22/03/05, 18:42
Hoe heet die tool?

Ahead-IT
22/03/05, 21:03
Adaptec Storage Manager

Silverback
23/03/05, 02:11
Ahh, okay thanks.

Ik had in principe wel interesse, maar inderdaad om te gaan webhosten ermee. Schrik toch een beetje van het licentieverhaal: eerst Ms Certified Partner worden voor EUR 1250,- heb ik weinig zin in voordat ik Ms platform hosting kan gaan aanbieden. Ik blijf het raar vinden want toen ik ze aan de lijn had -en dat is nog geen jaar geleden- zou Web Edition al voldoende zijn. Volgens mij zijn er trouwens een heleboel web/game hosters die hosten met die versie...

Heb nu een paar Cobalts, daar zit alles gelukkig al in, goede webhosting software en een automatisch knipperend lampje als er een harddisk fail is... Ik ga nog even op research uit en ik zal deze topic in de gaten blijven houden t/m vrijdag...

luser
23/03/05, 08:39
Zich inschrijven in het Microsoft Partner Program en zich inschrijven in het Microsoft Windows Web Hoster Program is volledig gratis.

ff stukje van een mailwisseling van mij met mensen van software spectrum. Deze 2 dingen zouden moeten volstaan om via hun een SPLA te nemen.

Silverback
23/03/05, 10:04
Okee, ik dacht dat aan beide beide punten op http://www.microsoft.com/netherlands/partner/uwperspectief/serviceproviders/splaovereenkomst.aspx voldaan moest worden. En punt 1 kost jaarlijks 1.560 euro.

Kan dan van die Licentie die bij de server zit niet worden omgezet naar SPLA? Zo niet, wat kost een SPLA licentie dan (voor zeg 50 sites)?

Ahead-IT
23/03/05, 18:48
De licentie alleen kost trouwens 520 EUR!

Silverback
25/03/05, 18:49
Bob2, volgens mij heb je hem binnen :)

"Bieding loopt ten einde vrijdagavond om 18.00 uur, en wordt afgesloten 24 uur na het laatste bod!"

Ook al spreekt dit zichzelf volgens mij tegen, want waarom nog 24 uur wachten nadat het laatste bod is gedaan?

The MAzTER
25/03/05, 19:13
om te voorkomen dat iemand op vrijdag avond om 17:59 snel even een bod doet om server goedkoop te kopen.

gefeliciteerd Bob2

Silverback
26/03/05, 00:04
Ehh, bij een veiligen heb je gewoon altijd een tijdstip waarop het ophoudt. En als je 1 seconde voor dat tijdstip biedt en je bent de laatste dan heb je hem gewoon... toch???

Of heb ik nu toch nog 24-6 uur om een bod te doen? Ik dacht het niet :)

Ahead-IT
26/03/05, 01:09
Origineel geplaatst door Silverback
Ehh, bij een veiligen heb je gewoon altijd een tijdstip waarop het ophoudt. En als je 1 seconde voor dat tijdstip biedt en je bent de laatste dan heb je hem gewoon... toch???

Of heb ik nu toch nog 24-6 uur om een bod te doen? Ik dacht het niet :)

The MAzTER heeft gelijk, doordenk het even. Dit is gewoon de eerlijkste manier die ik ken voor een veiling te houden.

Zoals je zegt, je kan 0.5 EUR meer bieden om 17.59 ... niet echt eerlijk. Hierover waren er ook al problemen met de veiling van mijn gratis Intel koelers, deze manier lost dat op.

Het is heus geen manier om er meer achter te verdienen, maar wie enkel enkele minuten biedt voor sluiting maar daarvoor niet bevoordeeld worden ... in mijn ogen eerder benadeeld daar hij het spelletje niet eerlijk speelt.

Ik neem maandag contact op met Bob2, misschien zelfs morgen al.