PDA

Bekijk Volledige Versie : Teamspeak licentie



Stampertje
21/03/05, 23:10
Hallo,

Ik weet niet of ik in het goede forum ben voor dit maar ik vraag het toch even. Ik wil graag weten hoe hostingbedrijven het doen met teamspeak licenties. Ik wil namelijk zelf beginnen met een soort van een teamspeakhosting bedrijf en wil eerst graag weten wat ik moet doen met de licenties, of ik deze wel moet gaan kopen en welke? Op de website goteamspeak.com snap ik niks van de licenties. Wie kan mij het uitleggen?

Alvast Bedankt,

Frank

inetservices
22/03/05, 17:52
Normaal moet je een licentie nemen voor commercieel gebruik van TeamSpeak.

Mikej0h
23/03/05, 11:58
Het werkt heel simpel, je hebt twee keuzes:

Wanneer je teamspeak wilt gaan aanbieden aan je klanten dan heb je een zogenoemde 'Authorized Teamspeak Host Providers (ATHPs' licentie nodig. Dit betaal je per totaal aangeboden slots aan je klant.
Dus stel, je hebt twee servers, en je hebt in totaal 1000 slots betaal je dus $ 0.12 x 1000 = $ 120 p/maand.

Er is ook nog een andere optie, dit is puur voor als je TeamSpeak wilt gebruiken binnen organisatie, dan geld de Enterprise license, dit betaal je per server, per aantal aangeboden slots.

Hopelijk heb ik je voldoende geinformeerd.
Hier kan je de tarieven vinden btt TeamSpeak: http://sales.tritoncia.com/pricing.php

Danger
23/03/05, 22:25
ik wist eigenlijk niet dat je daar een licentie voor nodig had.. :x

Falc0n
23/03/05, 22:31
moet je toch eens wat beter gaan lezen ^^

MikeN
23/03/05, 22:44
Origineel geplaatst door Danger
ik wist eigenlijk niet dat je daar een licentie voor nodig had.. :x
Neuh, maar jij zit ook bij KDIS </inkoppertje>

Wees blij dat je voor Teamspeak nog een licentie kan krijgen, voor Ventrilo kan je het al helemaal vergeten, die idioten willen niet eens meer licenties uitgeven.
Verder vind ik die paar cent per slot die TS vraagt erg goed te doen, het is niet zo dat daardoor je prijzen ineens gigantisch moeten stijgen ofzo. Het enige jammere is dat je 0.0 support van Teamspeak krijgt, maar goed, ik wacht rustig op Teamspeak 3.0.

cashmere
24/03/05, 00:06
ventrilo geeft weer licenties uit vanaf 1k slots

Tuinslak
27/03/05, 16:06
Oh.

En wat als je shoutcast servers verhuur?
Kans is groot dat die mensen dan nog eens mp3s broadcasten of mixes van meerdere platen.

Daarvoor (dacht ik) had je ook een licentie nodig ? (maar niet van shoutcast.com?)

Iemand die hier wat meer over weet? :)

XBL
27/03/05, 16:55
@Tuinslak: Die licentie kosten aan Team Speak of Ventrillo of elke ander programma hebben niets te maken met de kosten die je moet betalen omdat je auteursrechtelijke bestanden uitzend. Hiervoor moet je, net als radiozenders op 'gewone' fm golven, toestemming hebben bij de juiste instantie (geen idee wat dat is in NL).

Dit moet jouw klant, als die shoutcast servers afneemt, zelf regelen, lijkt mij (hoewel de content via jouw server loopt... maar het is niet jouw bezit).

Jochem

Tuinslak
27/03/05, 17:04
Ja, dat bedoelde ik.
Ik had gehoord dat daar maandelijkse of jaarlijkse kosten aan verbonden waren.

Vroeg het mij even af. :)

Toch bedankt.

Dedicated
27/03/05, 17:20
Maar is het niet net zoals bij een online radiostation die mensen die het draaien hebben auteursrechten nodig om deze te mogen draaien. Maar mocht het echt op een rechtzaak uitdraaien kun je dan als verhuurder niet ook zelf in de problemen komen.

Want dan kunnen ze zeggen je had het toch kunnen weten dat bij die soort activeiten veel illegaal gebeurd.

cashmere
27/03/05, 17:29
Dan krijg je te maken met brein.

edit/ en is verder het probleem van de klant afhankelijk van je av.

liberty
28/03/05, 01:44
Er zit geen licence aan SC servers verbonden omdat dit open source is. Maar even offtopic: Als je MP3 in het bezit hebt, ben je toch strafbaar. Want je schent de auteurs rechten van dat nummer? kan ook aan mij liggen. Maar verder is er geen licentie voor SC servers. Ik draai er zelf nu ook 3 dus... Anders moet je even op het SC forum kijken via de website.

The MAzTER
28/03/05, 01:48
Origineel geplaatst door cashmere
Dan krijg je te maken met brein.

edit/ en is verder het probleem van de klant afhankelijk van je av.

buma/stemra ;)

brein is voor software

cashmere
28/03/05, 12:36
Origineel geplaatst door The MAzTER


buma/stemra ;)

brein is voor software

;)