PDA

Bekijk Volledige Versie : Eigen server



DragonEye
21/03/05, 17:23
Zoals vele webmasters droom ik ook van een eigen server.

Ik heb ondertussen wel wat ervaring met het opzetten van een eigen server aangezien ik de testserver voor mijn eigen sites in mijn thuisnetwerk draai.

Ik begrijp dat dit natuurlijk niks is vergeleken met het opzetten van een systeem voor grote groepen gebruikers dus zou ik als testproject eigenlijk beginnen met een gratis hosting service, op die manier kan ik mijn eigen kennis met een testgroep bijschaven.

Eventueel gebruik ik dan iets als AdSense om wat inkomsten te genereren.

Iets wat ik me echter altijd al afgevraagd heb is welke internetverbinding je nodig hebt om een goeie verbinding te verzekeren, want met mijn huidige ADSL verbinding (downstream 4.6Mbps upstream 250k) vrees ik dat het niet veel soeps wordt. Ik woon in België dus ik vrees dat de meeste bedrijven die mij kunnen helpen in België niet in Nederland bestaan, maar ik zou toch graag wat meer info hebben omtrend het type internetverbinding en de kostprijs daarvan.

Mikey
21/03/05, 17:35
En met een glimlach las ik je stukje, ik denk dat je beter kan sparen voor een budget 1u server en deze colocaten voor een paar euro bij een van de vele aanbieders. Al vallend en opstaan bewandeld men de begaande weg :))

HBCS
21/03/05, 17:43
zoals jij nu zit heb ik een aantal jaren terug ook gezeten
naa een 2 tal jaren thuis op een adsl lijntje gezeten te hebben en er gaande weg achter kwam dat het eigenlijk niet meer kan met die snelheid
heb ik besloten om te kijken wat kost het om de huidige snelheid van adsl op te hogen en wat kost het om de dedicated server te nemen
ik kwam er al snel achter dat een dedicated beter was en op de duur zeker goedkoper
warom goedkoper
omdat de klanten die er op staan merken dat het sneller gaat en dat willen ze
dus praten ze er met vrienden over en die komen ook naar jou toe dus weer verdiensten dus ......

als het kan moet je echt overstappen en stoppen met het thuis beheren van een servertje en over stappen desnoods op een lowbudget servertje
dedicated

of sparen en colocated neer zetten maar dan draai je wel zelf voor de kosten op als er wat stuk gaat

suc6 er mee en welkom in de groete wereld

Media
21/03/05, 20:54
Beste DragonEye .

Het is zowieso al heel erg positief dat je al enige ervaring opdoet met het beheren van een server thuis (na mijn mening altijd al de beste start) .

Je zou er over kunnen denken om een dedicated te gaan huren maar of het nu verstandig is om voor puur budget te gaan ...

Naar mijn mening zou ik goed rondkijken naar een aanbieder die je ook persoonlijk kan helpen en niet voor elk halfuurtje support dikke prijzen vraagt .

Bij co locatie spring je natuurlijk direct in het diepe ...

Ik heb dit ook op deze manier gedaan (paar servertjes die ik lease nu zijn ook direct een goeie manier geweest om "de kunst af te kijken" nu bouw ik eigen servers en richt ze in naar eigen "flavor" zodat ze precies doen wat ik er van vraag )

Veel suc6

inetservices
22/03/05, 19:04
Thuis is het niet doenbaar om op een degelijke manier server te gaan hosten met dan nog een degelijke uptime.

Je hebt immers maar één aansluiting naar het internet toe, waar je in een datacenter toch makkelijk 2 tot 3 careers zitten hebt.

Wil je verdere informatie hebben over het hoe en wat, geen probleem. Neem even contact op en leg ik je graag alles uit. kristof@inetservices.be ;-)

Jacobs.T
24/03/05, 15:05
Beste DragonEye.
Misschien moet je maar eens uitkijken naar een ADSL verbinding met een fixed IP.

Wijzelf verkopen sinds kort onze eigen ADSL verbindingen (WilluxDSL).
Je krijgt 3,3 Mbit down en 512K up.
Prijs is €45 incl. per maand.

Met een fixed IP kan je een gewone .be domeinnaam makkelijk naar jouw thuis laten verwijzen.
512K is niet veel maar voor gewone html en php pagina's is het doenbaar.

Een aantal jaar terug zijn wij onze hostingdiensten gestart op 256 lijnen :)

Wil je het echter wat serieuzer aanpakken dan zou ik toch gaan kijken voor een server goedkoop te gaan colocaten.

Ik kan best wel helpen met informatie verschaffen: tim@omcs.be

TimmiT.nl
25/03/05, 18:15
Ga lekker door met wat je thuis doet, probeer de server ook een paar keer te laten crashen, want daar leer je erg veel van...

Als je dan nog niet het idee hebt dat je een volledige server kunt onderhouden, ga dan kijken voor een dedicated oplossing.

Als je de stap durft te nemen ga dan voor een 1u colocatie plek met wat dataverkeer en het liefst in een datacenter in de buurt.

Wij zijn begonnen met een server thuis, die ik vaak heb laten crashen, toen dat niet meer lukte zijn we met een server ergens gaan staan met een colocatie pakket...