PDA

Bekijk Volledige Versie : Gaat het nog wel goed . . . . .



paas
17/03/05, 09:51
. . . . . in Hostingland???

Ik vraag dat omdat ik de laatste tijd allemaal nieuwe akties langs zie komen.

- gratis hosting, soms zelf levenslang
- gesponsorde hosting
- gratis tools bij afname hosting-account
- "gratis auto?"

Economisch dipje, zwakke Dollar of te sterke Euro?

En inderdaad, dit jaar (2005) ontvangen we wat minder aanvragen als normaal.

Wil gewoon eens polsen hoe de vlag er bij hangt in Hosting-Land.

InstantXs
17/03/05, 10:04
Wij hebben juist het idee dat het de laatste tijd beter gaat. krijgen meer aanvragen dan laatste maanden in 2004

dsigning
17/03/05, 10:22
Bij ons het zelfde lijkt momenteel juist weer stukken beter te gaan krijgen veel meer aanvragen en ook voor hogere bedragen.

Dus volgens mij gaat het beter ;)

smurf
17/03/05, 10:59
Het gaat eigenlijk wel hard de laatste maanden, +/- 8 pct groei per maand. (aantal nieuwe klanten in vergelijking met de maand ervoor).

Maandelijkse omzet varieert wel wat, is afhankelijk van nevenprojecten, maar daar is ook een groeiende trend te bespeuren.

veenman
17/03/05, 11:18
Tegenwoordig heb je zeer goede kwalitatieve hosting voor een absolute bodem prijs, daardoor zullen veel hosters die wat duurder dan gemiddeld zijn minder klanten krijgen en de zogenaamde budget hosters juist meer. En deze iets duurdere hosters zullen dan verschillende acties bedenken om zo toch nog voldoende klanten aan zich te binden.

Triloxigen
17/03/05, 11:20
In de meeste gevallen heeft het niks met goed en slecht te maken.
Maar gewoon met concurentie.

AlfaHosting
17/03/05, 11:24
Ik zou ook zeggen dat het beter gaat dan in dezelfde periode verleden jaar.

Mikey
17/03/05, 11:25
Uh, vooral vertellen dat hetbeter gaat dan vorig jaar, schieten de webhosting bedrijven aankomende vakantie weer uit de grond :W:

EWS
17/03/05, 11:39
Ach en wee het gaat zo slecht....

Lol nee het gaat redelijk al denk ik dat ik mijn prijzen wel wat omlaag moet bijstellen maargoed :)

AlfaHosting
17/03/05, 11:51
Origineel geplaatst door Mikey
Uh, vooral vertellen dat hetbeter gaat dan vorig jaar, schieten de webhosting bedrijven aankomende vakantie weer uit de grond :W:

Ik neem aan dat je doelt op de 'studentenhosters' die een paar maanden hosting aabieden en dan zien dat het niet lukt en stoppen ?

Op zich niet eens zo een slechte zaak. Veel klanten gaan na een 'studentenhoster' ervaring met support na schooluren op zoek naar een echt bedrijf met support de hele dag door. Wij krijgen steeds meer en meer vragen van potentiele klanten die eerst informeren naar 'ouderdom' en 'bedrijf'.

Tenslotte is het prijsverschil niet eens zo groot meer, als men bekijkt wat men er dan voor terug krijgt. Rekening houdend met het feit dat bedrijven veel meer kosten hebben dan studenten.

Mikey
17/03/05, 12:12
Daar doelde ik inderdaad op. Merendeel op degene die denken binnen 3 maanden de markt te veroveren :)

zb-anna
17/03/05, 12:49
De bedrijven die wij ondersteunen lijken inderdaad steeds meer orders binnen te krijgen. Dus het gaar beter in hosting land.

Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat alle rotte appels er nu tussenuit vallen.

De laatste tijd zie ik, dat met name op dit forum, relatief veel providers verkopen, stoppen of simpelweg hun betalingsverplichtingen niet meer kunnen voldoen.

Mikey
17/03/05, 13:02
Origineel geplaatst door zb-anna
De bedrijven die wij ondersteunen lijken inderdaad steeds meer orders binnen te krijgen. Dus het gaar beter in hosting land.

Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat alle rotte appels er nu tussenuit vallen.

De laatste tijd zie ik, dat met name op dit forum, relatief veel providers verkopen, stoppen of simpelweg hun betalingsverplichtingen niet meer kunnen voldoen.

Laatste langere vakantie 2weken+ is al tijdje geleden ;)

mguilmot
17/03/05, 13:08
En dan komt de paasvakantie er weer aan ;)

AlexanderOnline
17/03/05, 13:21
Eigelijk niks gemerkt, aantal bestellingen blijven continu (meeste orders aan het einde van de maand)

Dana
21/03/05, 21:39
Origineel geplaatst door Mikey


Laatste langere vakantie 2weken+ is al tijdje geleden ;)

ff offtopic: is het idd waar dat er in vakanties meer hosting "bedrijven" gaan beginnen? zijn hier cijfers van, of is dit gewoon gesugereerd?
(vroeg het me af)

s.vossen
21/03/05, 21:54
Kan de KvK hier niet een uitdraai van maken? Anders zullen we er nooit achter komen denk ik. De meeste schrijven zich in bij KvK en vragen netjes een BTW-nummer aan. Lijkt me dat we bij een van deze partijen dan ook moeten zijn voor wat bewijsmateriaal :)

Of even opletten welke nieuwe hosters we tegen komen deze en de komende 2 weken :).

purehosting
08/05/05, 18:13
Wij merken ook niets van een teruggang, de aanvragen blijven binnenstromen hierzo :)

Easyracks
08/05/05, 18:21
Origineel geplaatst door s.vossen
Kan de KvK hier niet een uitdraai van maken? Anders zullen we er nooit achter komen denk ik. De meeste schrijven zich in bij KvK en vragen netjes een BTW-nummer aan. Lijkt me dat we bij een van deze partijen dan ook moeten zijn voor wat bewijsmateriaal :)

Of even opletten welke nieuwe hosters we tegen komen deze en de komende 2 weken :).

De meeste beginnende hosters voor de vakantie zijn tussen de 10 en de 20, hebben er geen verstand van, beginnen met resellerpakket en willen even snel winst maken. KvK? Ho maar. BTW? Ho maar.

Reinier v Eeden
08/05/05, 20:54
Hoe oud ben jij dan Easyracks.

Easyracks
08/05/05, 21:05
Origineel geplaatst door Reinier v Eeden
Hoe oud ben jij dan Easyracks.

Wat doet dat ertoe?

Reinier v Eeden
08/05/05, 21:15
Dat antwoord was ik van plan te geven op het moment dat jij je leeftijd had gepost.

Unixadmin
08/05/05, 21:26
Origineel geplaatst door Easyracks


De meeste beginnende hosters voor de vakantie zijn tussen de 10 en de 20, hebben er geen verstand van, beginnen met resellerpakket en willen even snel winst maken. KvK? Ho maar. BTW? Ho maar.
Dit heeft wel vaak met leeftijd te maken. Helaas wel.

Easyracks
08/05/05, 22:15
Origineel geplaatst door Reinier v Eeden
Dat antwoord was ik van plan te geven op het moment dat jij je leeftijd had gepost.

16 :)

2oo4
09/05/05, 09:29
ok ik wil ff mijn mening kwijt:
ik vind dat er voor het opstarten van een bedrijf een leeftijdsgerns ingesteld moet worden (18-21)
de persoon zou ook zo zijn benodigde diploma's moeten hebben...

moet je eens opletten hoeveel "bedrijfen" opeens opgedoekt worden.

PC-Group
09/05/05, 09:38
Origineel geplaatst door 2oo4
ok ik wil ff mijn mening kwijt:
ik vind dat er voor het opstarten van een bedrijf een leeftijdsgerns ingesteld moet worden (18-21)
de persoon zou ook zo zijn benodigde diploma's moeten hebben...

moet je eens opletten hoeveel "bedrijfen" opeens opgedoekt worden.

Nederland heeft al een te kort aan ondernemers, stop alsjeblieft met zulke waan ideetjes.
Hosting is gewoon een branche waar veel jongeren iets in denken te kunnen want het ziet er allemaal zo simpel uit.

Blizt
09/05/05, 10:08
Voor je in Nederland 'n bedrijf kunt starten, moet je ook 18 zijn..
Of:
1. handelsrecht aanvragen, dat is relatief duur; doen ze dus toch niet
2. je ouders overal laten tekenen, onder facturen etc.; is ook niet alles

Ik word zelf dit jaar 18, dus heb hier al één en ander over uitgezocht...

Diploma, hm? In België is dat wel in ieder geval, hier is het afgeschaft; zal niet voor niets geweest zijn. ;)