PDA

Bekijk Volledige Versie : adverteren



TechXP
14/03/05, 13:01
Ik had een vraag met betrekking tot adverteren. En eigenlijk meer over de ervaring van adverteren in lokale kranten.
Dit kost toch wel een hoop voor een lullig advertentietje, maar levert het ook wat op?

Hebben jullie wel in lokale of landelijke kranten geadverteerd en daar succesvol klanten mee hebben geworven?

HBCS
14/03/05, 13:13
heel kort
NEE levert niets op in vergelijking wat je er in investeerd
maar je krijgt daar door wel naams bekendheid ook niet onbelangrijk
dit is mijn ervaring

eMiz0r
14/03/05, 13:25
Je zult vrijwel nooit direct resultaat hebben met adverteren. Zoals een concullega hier boven al aangeeft investeer je in naamsbekendheid.

Mocht de lezer van de advertentie in de toekomst eens op zoek zijn naar webhosting en je naam nog eens tegenkomen zal die zich de advertentie herinneren waardoor je een voorkeurspositie hebt tov andere bedrijven.

De hostingmarkt is dermate verzadigd dat adverteren geen directe invloed zal hebben op je klantenstroom, tenzij je van plan bent miljoenen te investeren in marketing (geen geintje).

TechXP
14/03/05, 13:48
Ik denk dat ik dan beter naamsbekendheid kan creeeren via internet of niet? Dan bereik je denk meer personen die eerder hosting aanschaffen.

Zou een advertentie voor webdesign e.d. wel meer reacties opleveren via lokale krant?

TechXP
14/03/05, 14:30
Als je een mailing doet via email wordt dat niet gewenst. Is het wel gewenst dat je via email een bedrijf aanschrijft om een aanbieding te doen? Dit acht ik waarschijnlijk ook ongewenst.
Echter hoe zit het met gewone post? Kan ik naar bedrijven (welke blijkbaar nog geen website hebben) aanschrijven met een 'aanbieding'?
Ik krijg zelf namelijk ook vaak genoeg 'aanbiedingen' van bedrijven die blijkbaar mijn gegevens ergens vandaan hebben gehaald.

En krijg je daar veel reacties op?

eMiz0r
14/03/05, 14:50
Voor webdesign zul je denk ik weinig respons krijgen per post, maar onder het mom van "niet geschoten altijd mis" zou je het gerust kunnen doen. Elke extra klant is er weer een.

Bedrijven kunnen zelf aangeven geen reclame te willen ontvangen per post (via de ja/nee sticker) lijkt me? Ik vraag me ook af welk bedrijf actief aanbiedingen per post wil weren. Ik lees ze zelf meestal wel door, maar bijna alles krijgt een enkeltje papierversnipperaar :)

Bedrijfsgegevens (adres etc.) zijn niet privacy gevoelig, privé gegevens daarentegen wel.

ICTRecht
14/03/05, 15:12
Probeer de Kamerkrant (kvk). Alle starters lezen deze krant zeker de eerste keer door. De meeste starters zijn op zoek naar hosting of webdesign. Het adverteren is wel iets duurder dan het lokale krantje.

Succes!

Steven Ras
ICTRecht

TechXP
14/03/05, 15:40
Origineel geplaatst door Designplaza
Probeer de Kamerkrant (kvk). Alle starters lezen deze krant zeker de eerste keer door. De meeste starters zijn op zoek naar hosting of webdesign. Het adverteren is wel iets duurder dan het lokale krantje.

Bedankt voor de tip, daar zou inderdaad wel wat in te vinden zijn.

ju5t
18/03/05, 01:13
Wij adverteren nu ruim een jaar op de lokale televisie. Tevens succesvol klanten door gekregen.

Leuk qua naamsbekendheid, maar rendabel is het tot nog toe niet.

rq
18/03/05, 01:27
Origineel geplaatst door TechXP
Als je een mailing doet via email wordt dat niet gewenst. Is het wel gewenst dat je via email een bedrijf aanschrijft om een aanbieding te doen? Dit acht ik waarschijnlijk ook ongewenst.
Echter hoe zit het met gewone post? Kan ik naar bedrijven (welke blijkbaar nog geen website hebben) aanschrijven met een 'aanbieding'?
Ik krijg zelf namelijk ook vaak genoeg 'aanbiedingen' van bedrijven die blijkbaar mijn gegevens ergens vandaan hebben gehaald.

En krijg je daar veel reacties op?
Ik denk dat 'KvK-spam' net zoals gewone spam bij de meeste bedrijven gewoon keihard de prullenbak in gaat. Maar wederom zal ook hierbij naamsbekendheid meespelen. Zet dus in ieder geval ook je logo op de envelop, mocht je het gaan proberen.

sudo-
18/03/05, 10:58
Wij stonden in eerste instantie op verschillende websites, waaronder het bekende phpfreakz.nl, maar zijn er ook mee opgehouden.

Het aantal refferer's was nihil, extra aanvragen ook. De naam werd alleen beter door huidige klanten en niet door adverteren.

Mijn tip; behandel je klant zo goed mogelijk dan zal hij/zij het woord verspreiden ;)

ju5t
18/03/05, 11:19
Origineel geplaatst door sudo-
Mijn tip; behandel je klant zo goed mogelijk dan zal hij/zij het woord verspreiden ;)

Betere reclame is er niet.

Overzicht van reclame op een community staat hieronder in een bijlage.

Triloxigen
18/03/05, 11:23
Adverteren op een website/blad/etc heeft alleen zin als de reclame met de informatie op de website/in het blad/etc overeenkomen.
Mensen zijn niet opzoek en daarom meestal niet geintereseerd in iets totaal verschillends.

Zenda
18/03/05, 15:06
Origineel geplaatst door Designplaza
Probeer de Kamerkrant (kvk). Alle starters lezen deze krant zeker de eerste keer door. De meeste starters zijn op zoek naar hosting of webdesign. Het adverteren is wel iets duurder dan het lokale krantje.

Succes!

Steven Ras
ICTRecht

Weet u misschien ook de kosten hiervoor, ik kan dit namelijk niet vinden op de Kamer van Koophandel website?

TechXP
18/03/05, 15:17
Origineel geplaatst door Zenda


Weet u misschien ook de kosten hiervoor, ik kan dit namelijk niet vinden op de Kamer van Koophandel website?
Is erg lastig te vinden en per regio levert een ander bureau het.

Hier vind je wat:
www.kvkkrant.nl/
en hier:
http://www.kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=42368&SectieID=8

Tarieven:
http://assets.kvk.nl/assets/Overdekamer/artikelassets/kamerkranttarieven/index.html

TechXP
18/03/05, 15:20
Origineel geplaatst door sudo-
Mijn tip; behandel je klant zo goed mogelijk dan zal hij/zij het woord verspreiden ;)

Ja dat is zeker de beste manier :)


Ik denk dat ik aardig kan zorgen dat men naar mijn website komt. Heb al plannetje ..
Nu alleen nog bedenken hoe ze dan ook overgaan tot een aankoop :)

PlugInInfo
18/03/05, 16:11
Origineel geplaatst door getUP

Overzicht van reclame op een community staat hieronder in een bijlage.

Dit is wel heel erg laag.

Uit eigen ervaring weet ik dat een laag clickratio vaak te maken heeft met de passiviteit van de adverteerder. De meeste adverteerders zetten een banner op de site en kijken er verder niet naar om. Tja, vind je het gek dat weinig mensen er naar kijken. Een adverteerder zou actief bezig moeten zijn met zijn banner. Spreek ten eerste je doelgroep aan en verwijs de bezoeker vervolgens door naar een relevante pagina. Als je het goed wil doen zorg je ervoor dat deze pagina speciaal voor die banner is gemaakt en hiervan dus in het verlengde staat. Wissel bovendien minstens om de week van banner of laat meerdere banenrs in het systeem draaien. (In het adverteersysteem van getUp, PhpAds kan dit ook).

ju5t
18/03/05, 19:04
Origineel geplaatst door PlugInInfo


Dit is wel heel erg laag.

Uit eigen ervaring weet ik dat een laag clickratio vaak te maken heeft met de passiviteit van de adverteerder. De meeste adverteerders zetten een banner op de site en kijken er verder niet naar om. Tja, vind je het gek dat weinig mensen er naar kijken. Een adverteerder zou actief bezig moeten zijn met zijn banner. Spreek ten eerste je doelgroep aan en verwijs de bezoeker vervolgens door naar een relevante pagina. Als je het goed wil doen zorg je ervoor dat deze pagina speciaal voor die banner is gemaakt en hiervan dus in het verlengde staat. Wissel bovendien minstens om de week van banner of laat meerdere banenrs in het systeem draaien. (In het adverteersysteem van getUp, PhpAds kan dit ook).

Ik moet hier trouwens bijzeggen dat het hier voornamelijk om sponsoring gaat en nou niet bepaald een uitnodigende banner is. Het gaat hier voornamelijk om naamsbekendheid verwerven en niet direct om klanten binnen te halen.

Maar het zijn een stel mooie tips die de beginnende adverteerter zeker mee zou moeten nemen.

Sjoerd
21/03/05, 19:10
Het mooiste medium om te adverteren vind ik het internet. Ik denk dat vervangen van de banner in de maand ook zal helpen zoals PlugInInfo aangeeft. Omdat de ene banner soms beter aanslaat dan de andere.

eMiz0r
21/03/05, 21:53
Adverteer via SlamFM!

Voor 10.000 euro krijg je 10.000 seconden reclame. Dit mag je naar eigen inzicht verdelen over geheel 2005. Zijn geloof ik wel beperkt aantal plaatsen beschikbaar, dus snel wezen :)

Voor de nieuwelingen in de radio: 1 euro per seconde is spotgoedkoop. Radio 538 hanteert (ter vergelijking) gemiddeld 90 euro per seconde.

Radio 538 heeft daarentegen een marktaandeel van 11,9% en SlamFM 0,7%, maar is hard stijgende.