PDA

Bekijk Volledige Versie : prijs verschil ervaring



result-it
12/03/05, 23:53
Beste mensen,

Ik zal mijn eerst even voor stellen ik heet Peter eigenaar van het bedrijf Result-it en wij verzorgen automatisering voor meestal mkb bedrijven.
met een flinke bult hardware ervaring en voorraad dus als ik iemand hiermee
uit de brand kan helpen e-mail me maar


Heeft iemand op dit forum ervaring met flexservers.nl.

Ik ben namelijk opzoek naar een cocolated maar voor het
zelfde geld heb ik bij deze provider een dedicated server,plex 30 dom
en 1000gb data transfer op 10/mbit.
Waar zit de adder die ik niet zie.
Advies voor goede kwaliteid/prijs provider is welkom

Ben nu bezig divere linux besturings systemen te bekijken
bestaat er ook een kant en klare hosting distrubutie?
onder debain of fedora.

Ik heb nog meer vragen maar plaats ik wel in een nieuwe thread

Alvast bedank Peter Result-it

s2software
13/03/05, 00:02
Bij colocatie heb je meer controle qua hardware.
Voor hosting is het OS afhankelijk van het controle paneel dat je gaat draaien, Plesk, DirectAdmin en cPanel draaien perfect op CentOS.

JFL-GameServers
13/03/05, 03:35
Als je echt een goede provider zoekt zou ik voor ProServe gaan.
www.proserve.nl

Dat vindt ik zelf een zeer goed bedrijf.

En Voor rest sluit ik me aan mij s2software.
CentOS vind ik ook een goed systeem :)

result-it
13/03/05, 14:53
hmmm snap ik nog steeds niet waarom een dedicated root
server plesk en 1000gb data transfer bij flexservers minder kost dan bij de andere provides alleen maar 500gb data transfer.

Rik
13/03/05, 15:24
Omdat men o.a. bij de ene provider verkeer in kan kopen voor 175 euro per Mbit, en bij een ander voor 30 euro per Mbit... het ene netwerk is het andere niet, en het ligt er maar net aan hoeveel verkeer jouw provider inkoopt...
Ook zijn er bedrijven die graag 'antieke' prijzen aan blijven houden terwijl het gros van de ondernemers wel meezakt met verlagingen...

Verder zijn er nog wel een x-aantal factoren verantwoordelijk voor dergelijke verschillen in prijs.

Nucleus
14/03/05, 19:14
Persoonlijk vind ik de 10 mbit burst nogal aan de lage kant. Om dan 1000 Gb trafiek te veroorzaken op een maand, moet je het meer hebben van een constante flow dan van piekvermogen.

Ik denk dat daar iets van de verklaring in de prijs zit. Wij pieken tot 100 Mbit, dus moeten we ook zorgen dat onze uplinks voldoende bandbreedte vrij hebben voor die pieken. Dat betekent dat je meer bandbreedte moet inkopen die het merendeel van de tijd ongebruikt zijn en die kostprijs moet je natuurlijk verrekenen in je prijs per Mbit.

Ik kan ook 1000 Gb trafiek verkopen aan 180 euro per maand als ik bv de pieken mag beperken tot een 4Mbit...

Je ziet, het gaat dus niet enkel om de Gb, maar ook om de pieken.

David

zb-anna
14/03/05, 19:29
Verder is er vaak een verschil in service en kwaliteit, om maar niet te spreken van continuïteit.

Ofwel "De zekerheid dat een aanbieder een ongestoorde voortgang zal kunnen verzekeren, zowel nu als in de toekomst."

Voor je hosting platform raad ik je overigens FreeBSD aan.

Unixboy
14/03/05, 20:05
Sommige nederlandse bedrijven resellen amerikaanse servers (waardoor ze ook goedkope servers aanbieden, lager dan de physiek in nederland aanwezig servers).

Even 2 systemen naast elkaar zetten.

linux vs. freebsd.

linux heeft: apt en/of yum of up2date
freebsd: heeft ports.

Mijn tip is dan ook gebruik het systeem waarop je het meeste thuis voelt.

Probeer FreeBSD zoiezo, want het is een heel stabiel systeem en performance gezien ook erg sterk.

result-it
16/03/05, 19:25
Ok bedankt voor de info.

Ik heb nu een tijdelijk vps account genomen bij flexservers fedora en plesk om ea uit te proberen en thuis een testserver debian draaien
complete webserver distrubutie met web-cp .

ik moet zeggen dat installatie van debian packages erg snel en betrouwbaar is de rpm manier van fedora is tijd rovend.

De plesk software ziet er leuk uit maar zonder flink in de buidel te tasten kun je er niets appart mee als je buiten plesk om programma's wilt installeren zoek je je suf en de application fault werkt standaard niet.

Mijn conclusie als ik veel websites ga hosten is plesk + uitbreidingen ok is de investering wel waard.

Met wat minder websites en maatwerk voor klanten is de gratis web-cp
zeker genoeg. vooral het installeren van applicatie's met apt onder debian gaat perfect als web-cp nog een tikje meer door ontwikkeld wordt is het helemaal top

Grt Peter