PDA

Bekijk Volledige Versie : illegale mp3's



AlfaHosting
11/03/05, 16:44
Ben eens benieuwd naar het volgende ...

Welke aktie's nemen jullie indien je een klant zou hebben die open en bloot illegale mp3's ter download aanbiedt ?

Qubix
11/03/05, 16:47
Eerst vriendelijk waarschuwen en wijs hem op je algemene voorwaarden, indien deze hierop geen gehoor geeft: afsluiten :)

Stefan Mensink
11/03/05, 16:47
Even bellen en hem/haar herinneren aan de algemene voorwaarden, en vervolgens voor de keuze stellen:
- offline halen
- offline laten halen

®on
11/03/05, 16:59
Account suspenden, en contact opnemen met de klant. Hem/haar even wijzen op de AV, en een vriendelijk doch dringend verzoeken de mp3's te verwijderen.

Per brief een en ander nogmaals uiteen zetten, en duidelijk maken dat bij een volgende keer het niet bij een suspension blijft.

Stefan Mensink
11/03/05, 17:00
Origineel geplaatst door Qubix
Eerst vriendelijk waarschuwenAltijd vriendelijk inderdaad. Houd er rekening mee dat klanten niet altijd de ernst van zo'n overtreding inzien. De meeste mensen zullen zo'n probleem na uitleg wel inzien en oplossen.

Xerious
11/03/05, 17:01
Een e-mail sturen met een termijn van 12 uur om de content offline te halen. Gebeurt dat niet dan gaat er een suspend op.

Hjalmar
11/03/05, 17:43
Mijn voorkeur ligt bij:

Stuur hem een brief (komt ernstiger over dan een e-mail!) en leg hem uit dat er in je algemene voorwaarden staat dat er op jou server/aangeboden hosting geen (openbare) warez te downloaden mogen zijn. Je legt uit dat onder warez, software maar ook muziek bestaat!

Je geeft hem een bepaalde tijd (binnen 12 uur na ontvangst van deze brief bijvoorbeeld) dat de illegale mp3's verwijderd moeten zijn.
Zoniet? Dan suspend je zijn account.

Als hij het dan na 3 dagen nog niet verwijderd heeft verwijder je zijn account!

Maar leg eerst duidelijk en netjes uit dat het niet mag, en wijs hem duidelijk op de feiten, dan zijn ze meestal al dusdanig geschrokken dat ze de boel prompt verwijderen.

joriz
11/03/05, 18:11
En wat nou als deze persoon net op vakantie is?

Ik zelf prefereer het mailen en melden dat het binnen 48 uur moet worden verwijderd.
Na die 48 uur wordt het account dan op suspended gezet.

Een brief voor zoiets verzenden kost toch weer een paar centen die je vooral als goedkope host niet aan dit soort dingen uitgeeft.

vdh
11/03/05, 22:44
Wat als ik in een cover band speel en ik heb een berg webspace bij 1 van jullie en ik wil mp3'tjes kunnen aanbieden aan mijn medebandleden zodat ze naar het nummer kunnen luisteren.

Maar om de mp3's te kunnen luisteren moeten ze wel eerst inloggen.

Hoe gaan jullie er dan mee om ?

JFL-GameServers
11/03/05, 23:30
Origineel geplaatst door vdh
Wat als ik in een cover band speel en ik heb een berg webspace bij 1 van jullie en ik wil mp3'tjes kunnen aanbieden aan mijn medebandleden zodat ze naar het nummer kunnen luisteren.

Maar om de mp3's te kunnen luisteren moeten ze wel eerst inloggen.

Hoe gaan jullie er dan mee om ?

Als je de muziek zelf hebt opgenomen.... dan mag je het zelf verspreiden..
Zolang jij maar de copyrights rechten ervoor hebt ;)

Furbster
11/03/05, 23:38
Maar een coverband speelt liedjes van andere artiesten hè...

M-BahZ
12/03/05, 00:01
Origineel geplaatst door Furbster
Maar een coverband speelt liedjes van andere artiesten hè...
Ik denk dat JFL-gameservers doelde op de specifieke situatie zoals vdh afbeeld, waarin de muziek wordt gebruikt ter educatie.

Dan is dat weer een stukje van de minder goed geformuleerde stukjes wetgeving, maar voor studie gebruik mag je wel muziek beluisteren.
Het aan een ander ten gehore brengen, behalve aan je publiek, zal niet op grote bezwaren stuiten.
Immers valt dit onder het gebruik voor studie doeleinden (denk aan het ten gehore brengen aan je instructeurs, in de breedste zin van het woord) en niet onder distributie als in het ten gehore brengen aan een publiek.

Maar dit stukje wetgeving is erg vaag en ik kan mij voorstellen dat de meesten zich hier niet aan wagen.
Echter denk ik persoonlijk dat het in zo'n specifiek geval als dit op weinig bezwaren stuit.

vdh
12/03/05, 03:36
Ik bedoel inderdaad ter instructie aan een paar bandleden... het alternatief zou zijn dat ze bij mij thuis op bezoek komen dan kan ik de liedjes (waarvan het auteursrecht inderdaad niet bij mij berust) aan hen laten horen.

Denken jullie dat ik dit eerst aan mijn provider moet vragen ? Hij leest mee op deze site trouwens...... :D

Domenico
12/03/05, 11:04
Origineel geplaatst door Furbster
Maar een coverband speelt liedjes van andere artiesten hè...

Coveren mag en kan je zo op cd zetten en verkopen zonder problemen...

Triloxigen
12/03/05, 11:11
Origineel geplaatst door Domenico


Coveren mag en kan je zo op cd zetten en verkopen zonder problemen...

Volgens mij mag je niet zomaar andermans texten en melodien gebruiken hoor.
Bij kleine schoolbands ed zullen ze er niet moeilijk over doen, maar als ze op MTV komen wordt het volgens mij een ander verhaal.

Zenda
12/03/05, 11:13
Origineel geplaatst door Domenico
Coveren mag en kan je zo op cd zetten en verkopen zonder problemen...De coverband moet natuurlijk wel toestemming gevraagd hebben!


Wat wij zouden doen:
- Email sturen met daarin een termijn van 24 om de MP3's te verwijderen.

Als hij/zij niet reageerd:
- Het account suspenden.
- Een brief sturen.

Als hij/zij dan nog niet reageerd, dan het account blijven suspenden, tot 1 maand na het versturen van de brief.

M-BahZ
12/03/05, 11:54
Origineel geplaatst door Domenico


Coveren mag en kan je zo op cd zetten en verkopen zonder problemen...
In beginsel klopt dit inderdaad.

Er is immers geen sprake van een reproductie.

Echter leert de ervaring ons, dat het nog wel eens complexer ligt.
Het auteursrecht voorziet namelijk in zekere mate ook in bescherming van de muziek als in bladmuziek, lyrics etc. etc.

Ik meen mij te herinneren dat er in de jaren 90 nog 2 hitsingles waren uitgebracht gebasseerd op Carl Orff's - Carmina Burana (o' fortuna) welke nog wel een sprekend voorbeeld zijn? ;)

vdh
12/03/05, 23:09
Hoe kom je erachter dat ik mp3's host op mijn website als ik maar 3 bezoekers heb die het via een wachtwoord kunnen downloaden ?

Qubix
12/03/05, 23:35
Origineel geplaatst door vdh
Hoe kom je erachter dat ik mp3's host op mijn website als ik maar 3 bezoekers heb die het via een wachtwoord kunnen downloaden ?

root@server locate .mp3

;)

kevers84
18/03/05, 00:55
Een aantal jaar geleden is dit bij mij ook voorgevallen, ik had een site en daar werd de top40 iedere keer op gezet en publiek in de index van de site geplaatst, na een mailtje met de uitleg erin en het verwijderen van de .mp3 bestanden was er geen enkel probleem. Maar als hoster hoef je daar niet bang voor te zijn, je krijgt enkel een mailtje met daarin een melding dat een .nl adres welke door u geregistreerd is illegale mp3s host en of u dat wilt verwijderen binnen zoveel tijd.
Wees klantvriendelijk en mail/contact de klant uit jezelf en meld dat het dus verwijderd is doordat het om illegale content gaat. dat je voor deleten van files heb gekozen ipv deleten van user, ik weet zeker dat ze blij zullen zijn ipv droevig ;)

smitcom
25/03/05, 12:44
helemaal niets, in de algemene voorwaarden staat dat ze dat niet mogen
doen ze het toch is dat geheel hun eigen risico. wij zijn daar niet voor aansprakelijk.