PDA

Bekijk Volledige Versie : Prijsverlaging ook voor huidige klanten?



spirit010
09/03/05, 15:33
Ik ben benieuwd of jullie eventuele prijsverlagingen ook laten gelden voor bestaanden klanten/contracten?

Wij zelf laten alle klanten profiteren van eventuele prijsverlagingen.

spirit010
09/03/05, 16:16
Een bericht met wat jullie hebben gestemd zou leuk zijn :-)

gobbler
09/03/05, 16:18
En wat bij prijsverhogingen door bv een beter serverpark?
Wanneer laat je die ingaan en bij wie?

Xerious
09/03/05, 16:52
Prijsverlagingen of verhogingen gelden bij ons voor alle klanten, met ingang van het moment waarop het contract verlengt wordt.

Ber|Art
09/03/05, 16:59
Ik zou nooit alléén bij de nieuwe klanten de prijzen verlagen, das niet eerlijk tegenover je "vaste" klanten lijkt mij?

spirit010
09/03/05, 17:15
Ik ben het hier ook mee eens.

de reden waarom ik me dit afvraag is:
Een leverancier (dedicatedservers) heeft zijn prijzen verlaagd. Echter geld dit alleen op nieuwe contracten.

Nou kan je natuurlijk de contracten opzeggen (contractduur van 1 maand) en nieuwe afsluiten tegen het lagere tarief.

ze zijn zo kinderachtig om het alleen in te laten gaan voor nieuwe contracten en dus zullen ze waarschijnlijk ook zo kinderachtig zijn dat je daadwerkelijk van server moet switchen en dus downtime hebt. :-)

MediaServe
09/03/05, 17:16
Bij een contract van een jaar, wordt ook per jaar betaald. Daar wordt natuurlijk niets van teruggegeven, maar als de klant na dat jaar bij ons blijft betaalt hij uiteraard de huidige prijs van dat moment.

Lijkt mij anders niet echt eerlijk :)

FransVanNispen
09/03/05, 17:17
Je leverancier heeft waarschijnlijk het zelfde probleem. De prijs van zijn nieuw aan te schaffen hardware is gedaald, maar de servers die hij al in zijn bezit heeft worden daar geen cent goedkoper van!

Dennis
09/03/05, 17:25
Origineel geplaatst door FransVanNispen
Je leverancier heeft waarschijnlijk het zelfde probleem. De prijs van zijn nieuw aan te schaffen hardware is gedaald, maar de servers die hij al in zijn bezit heeft worden daar geen cent goedkoper van! Die gelden gaat echt niet op hoor. De hardware-prijzen zijn echt niet zo gedaald.

Maar het is inderdaad kut als jij niet direct kunt profiteren van prijsverlagingen door je ISP. Dit probleem heb ik helaas nu bij Leaseweb. Ik had graag mijn huidige pakket geupgrade naar hun laatste WHT.nl-aanbieding. Helaas kan dat pas na afloop van mijn huidige contract.

spirit010
09/03/05, 17:30
Zoals ik al schreef heb ik geen contractstermijn :)
Dus kan zo bij ze weg - of nieuw contract afsluiten. Neemt alleen maar tijd en papierwerk voor beide in beslag.

Pinocchi
09/03/05, 17:32
Mede naar aanleiding van wat Dennis zegt lijkt het me deste duidelijker om slechts langdurige contracten aan te gaan als dit daadwerklijk echt nodig is.