PDA

Bekijk Volledige Versie : Problemen met voorbetaald leverancier



netswitch
08/03/05, 22:19
Hallo,

Ik heb op 28 december een server bij activeminds / serverplazza besteld. Zij hebben mij gevraagd om voor te betalen, wat ik bij bank overschrijving heb gedaan.

Sinds heb ik mijn server nog niet gekregen, ik heb zij veel keer opgebeld, altijd hetzelfde antwoord "uw server word morgen verstuurd, het zal op u desk voor het eind of dit week liggen" of soms "ik bel u terug in een uur om u traking nummer te geven" (belt nooit terug offcourse)

Ze antwoorden ook nooit om emails, het enige keer dat ik met hem contact kunt nemen was toen er op dit board en klaag over hen stond.

Ik kan niet meer wachten, ik heb al de klant die dit server had besteld verloren (normaal, na 2 maanden)

Wat zijn de verschillende oplossingen ?

Ik heb als advies gekregen door en mod van dit board " De politie en een advocaat inschakelen "

Als ik Belg bent, spreek niet gemakkelijk nederlands en dat het heeft het over aleen 400€, ik denk dat het het best oplossing is.

Iemand kan mij iets anders aanraden ?

XS-24
08/03/05, 22:24
Zoek eens op dit forum, er zijn enkele mensen bezig met een rechtzaak.

Remigius
09/03/05, 04:26
Wij hebben ook veel problemen gehad. Onze server is ook 2 maanden te laat geleverd, zonder boekjes en drivers e.d. Na heel veel gebeld te hebben heb ik een boekje gehad en een cd. Maar ik zit nog steeds te wachten op een bedrag wat teruggeboekt zou worden i.v.m. met een mindere processor die in de server zat.

netswitch
09/03/05, 05:52
heeft iemand een idee van de kosten en de mogelijkheden van juridishe actie tegen die leverancier ?

dat is echt niet een serieus manier om zaken te doen...

M-BahZ
09/03/05, 06:19
Origineel geplaatst door netswitch
heeft iemand een idee van de kosten en de mogelijkheden van juridishe actie tegen die leverancier ?

dat is echt niet een serieus manier om zaken te doen...
Ik raad jou aan schriftelijk, per aangetekende brief, de koop te ontbinden.

Mocht het verschuldigde bedrag dan niet binnen een redelijke termijn teruggestort worden, dan raad ik jou aan even contact op te nemen met een deurwaarderskantoor.
Deze kunnen jou hier perfect in begeleiden, evenals de eventueel te nemen gerechtelijke stappen.

Indien jij meent dat er sprake is van oplichterspraktijken, dan raad ik jou aan eveneens aangifte te doen hiervan, zoals jou reeds is aangeraden door een moderator.

Mark17
09/03/05, 16:10
vermeld altijd wat je een redelijke termijn vind (2 weken tot een maand is redelijk lijkt me). vermeld je niet om welke termijn het gaat dan kan dit onnodige vertraging geven.

M-BahZ
09/03/05, 18:42
Origineel geplaatst door Mark17
vermeld altijd wat je een redelijke termijn vind (2 weken tot een maand is redelijk lijkt me). vermeld je niet om welke termijn het gaat dan kan dit onnodige vertraging geven.
Correct.

Ook iets om rekening bij te houden met een ingebreke stelling, voor ontbinding van de koop.
Alhoewel dat in dit geval niet meer echt opgaat, omdat topicstarter al genoeg heeft ondernomen om het product te verkrijgen.

Ahead-IT
09/03/05, 19:13
Het beste wat je kunt doen is een aangetekende brief versturen, met al jouw vaststellingen in. Alle feiten die niet juist verlopen zijn, gedetailleerd vastleggen op papier. (inclusief betalingsbewijzen, prints van E-mails)

Dan is de verloper verplicht terug te sturen, zoniet steekt hij zichzelf in slecht daglicht.

Spijtig dat dit gebeurd, maar ik vrees dat het toch niet de moeite is om voor 400 EUR een rechtzaak aan te spannen? Blijven bellen, E-mailen, faxen, ... tot er wat doorkomt.

Veel succes!

(je bent trouwens niet de enige die problemen heeft met bovenvermelde leverancier)

pionier
10/03/05, 00:06
Het is heel verstandig om in elk geval in een aangetekende brief een fatale termijn te noemen en meteen ook te vermelden dat je hun "reeds nu vooralsdan in gebreke stelt". Daarmee spaar je in elke geval het eerste traject van de kosten van de deurwaarder of advocaat uit. Een advocaat is duurder maar wel zekerder. Als een deurwaarder geen resultaat kan boeken moet alsnog de advocaat ingeschakeld worden.
Als een aangetekende brief ongeopend terug komt omdat hij bijvoorbeeld geweigerd is, bewaar hem dan goed en maak hem zeker niet open. Mijn ervaring is dat een rechter daar heel erg gevoelig voor is. Hij heeft er een hekel aan als iemand niet de moeite neemt om een aangetekende brief te accepteren.
Hoe dan ook...moeilijke zaak maar zorg dat je snel handeld want anders is de vogel straks mischien gevlogen met alle gevolgen van dien. Overigens ook vermelden dat je alle kosten zowel buitengerechtelijke als gerechtelijke kosten aan hen zult doorberekenen. Succes

netswitch
14/03/05, 02:12
bedankt voor alle die inlichtingen, ik zal hen nog een keer opbellen, en dan stuur ik een aangetekende brief

smitcom
25/03/05, 13:43
gewoon in de auto stappen en naar dat bedrijf toe rijden.

met vuist op balie slaan , server NU.....

Vernon
26/03/05, 07:02
Origineel geplaatst door smitcom
gewoon in de auto stappen en naar dat bedrijf toe rijden.

met vuist op balie slaan , server NU.....

/me wil dan wel mee ;)

Filipino
26/03/05, 11:04
Helaas voor je, want ik had ergens anders gelezen dat het gewoon een particulier huis is, en dat toen de vader zei dat meneer X eraan kwam, en vervolgens pas 2 uur later ofzo enige reactie toonde, en toen vrolijk weg reed met de auto :D

Mikey
27/03/05, 01:55
Origineel geplaatst door smitcom
gewoon in de auto stappen en naar dat bedrijf toe rijden.

met vuist op balie slaan , server NU.....

Jij komt er wel in deze wereld, goed verzekerd, tandarts is namelijk niet goedkoop meer ... :X

Erger me kapot aan de reacties die je in 2 dagen gezet hebt, heb je netjes 25 posts en dan gelijk adverteren :r , weer een die een nutteloze bijdrage gaat leveren.

jinxedworld
27/03/05, 13:17
@smitcom
Stond je niet ook al op dit forum onder account "rsmit" (kloontje gemaakt?)

Pantsy
27/03/05, 14:34
nee is een totaal andere user, mensen gebruik de rapporteer knop of stuur een Mod een PM.

The MAzTER
27/03/05, 16:42
Origineel geplaatst door Filipino
Helaas voor je, want ik had ergens anders gelezen dat het gewoon een particulier huis is, en dat toen de vader zei dat meneer X eraan kwam, en vervolgens pas 2 uur later ofzo enige reactie toonde, en toen vrolijk weg reed met de auto :D

kantoor staat naast zijn woonhuis.

krijg overigens nog een WD740 van hem.