PDA

Bekijk Volledige Versie : Ondernemers plan



NWO
08/03/05, 14:11
Hoi mensen,

Ik ben een tijdje weggeweest, druk met van alles net nog wat ;)

Ik heb mijn school bijna af, jaja (nee ben geen 12 13 14 15 16 17 18 enz:P) Ik moet nu alleen nog een Ondernemersplan maken voor mijn toekomstige bedrijf (die er al een jaar is).

Heeft iemand nog tips waar je veel info rondom de ICT branche kunt krijgen? Natuurlijk is de KVK er. Maar ben opzoek naar site's / personen die me misschien willen helpen met het opstellen van een goed ondernemers plan, en mensen die evt tips kunnen geven.

Een ondernemers plan van een bedrijf zelf is ook interesant om eens door te kijken.

Mocht iemand zich geroepen voelen voor 1 van deze dingen hoor ik het graag :)

GRZ

Rick

®on
08/03/05, 14:26
Ken je dit topic al?
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=54975
Staat vol met links naar interessante artikelen en websites voor een starter.

Hjalmar
08/03/05, 15:22
http://www.higherlevel.nl misschien is dit een nuttige site met informatie over ondernemingsplannen, hierop staan ook een aantal voorbeelden van ondernemingsplannen/marketingsplannen/financieringsplannen (Helaas niet in de ICT-Branche, meende ik)

@headout

Hij is ook opzoek naar ondernemingsplannen van de webhosting branche, dat wil hij ook met dit topic bereiken (grotendeels)!

NWO
10/03/05, 18:58
Origineel geplaatst door headout
Ken je dit topic al?
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=54975
Staat vol met links naar interessante artikelen en websites voor een starter.

Eum, ik heb al een goed lopend bedrijf, wat moet ik daar dan zoeken?
Alles wat daar staat heb ik allang gedaan ;)

NWO
10/03/05, 18:59
Origineel geplaatst door Hjalmar
http://www.higherlevel.nl misschien is dit een nuttige site met informatie over ondernemingsplannen, hierop staan ook een aantal voorbeelden van ondernemingsplannen/marketingsplannen/financieringsplannen (Helaas niet in de ICT-Branche, meende ik)

@headout

Hij is ook opzoek naar ondernemingsplannen van de webhosting branche, dat wil hij ook met dit topic bereiken (grotendeels)!

Tanx ik zal eens kijken, nog meer mensen met tips, of mensen die me hun ondernemingsplan willen laten inzien?

M-BahZ
10/03/05, 19:24
Origineel geplaatst door extra-hosting


Eum, ik heb al een goed lopend bedrijf, wat moet ik daar dan zoeken?
Alles wat daar staat heb ik allang gedaan ;)
Wat moet je met een ondernemingsplan als je de onderneming al opgezet hebt, en het goed loopt ? ;)

®on
10/03/05, 19:27
Origineel geplaatst door extra-hosting
Alles wat daar staat heb ik allang gedaan ;)
Verder graag gedaan hoor..... :rolleyes:

RobbertC
10/03/05, 19:27
Origineel geplaatst door M-BahZ

Wat moet je met een ondernemingsplan als je de onderneming al opgezet hebt, en het goed loopt ? ;) Voor de toekomst misschien? Zelfs een bedrijf dat al 500 jaar bestaat schrijft om de paar jaar een business plan, vooral op strategisch niveau.

Henky!
10/03/05, 21:45
Netadvice heeft standaardconcepten te koop. Zitten ook op dit forum geloof ik.

NWO
11/03/05, 14:30
Origineel geplaatst door M-BahZ

Wat moet je met een ondernemingsplan als je de onderneming al opgezet hebt, en het goed loopt ? ;)

Had je al gelezen waarom? Voor school en natuurlijk is het nooit verkeerd het 1 en ander te onderzoeken. Wie weet kom ik nog dingen tegen..

Stefan Mensink
11/03/05, 14:51
Op http://www.profinance.nu/starter.shtml is een tooltje te downloaden waarmee een basis-ondernemingsplan opgesteld kan worden. Wellicht interessant.

phreak
11/03/05, 18:36
"Weet je wat jij eens zou moeten doen..."

:P

M-BahZ
11/03/05, 18:47
Origineel geplaatst door RobbertC
Voor de toekomst misschien? Zelfs een bedrijf dat al 500 jaar bestaat schrijft om de paar jaar een business plan, vooral op strategisch niveau.
Wat ik bedoelde... pak jij dan een voorgekauwd business plan, al dan niet van de concurrent, of stel je er zelf 1 op met eventueel je huidige business plan ter referentie...

NWO
13/03/05, 01:34
Ik doe ideeen op met andermans ideeen of plannen.
Natuurlijk ga ik het zelf maken ;)
Wat zou ik er anders aan hebben?
Het bedrijf dat ik nu heb (alleen hosting) ga ik in mijn ondernemersplan helemaal uitbreiden tot complete ict aanbieder.

In iedergeval bedankt voor de racties, meer zijn altijd welkom ;)

NWO
13/03/05, 01:35
Origineel geplaatst door phreak
"Weet je wat jij eens zou moeten doen..."

:P

Ga ik natuurlijk heen om het 1 en ander weg te halen..

@ Stefan Mensink

Tanx ;-)
Zal eens kijken :)

Pert
14/03/05, 10:04
Ik denk dat er niks mis is om te kijken naar andermans buisness plannen ter ondersteuning. Maar als je het als basis wilt gebruiken lijkt me dit niet zo slim :)

Rik
14/03/05, 10:15
Origineel geplaatst door extra-hosting


Ga ik natuurlijk heen om het 1 en ander weg te halen..

@ Stefan Mensink

Tanx ;-)
Zal eens kijken :)


Een Businessplan is niet iets dat je moet hebben zoals bv een Kvk-inschrijving.... het is niet iets dat je 'ff snel' bij elkaar kunt rapen en tot 'Businessplan' kunt omdopen.

Een dergelijk plan laat een aantal zaken zien,zaken die voor iedere onderneming verschillend zijn. In die zin kan je al nooit een plan gewoon kopiëren en wat aanpassen. Dat werkt gewoon niet op die manier.

Ik weet niet wat je doel met het plan is ? Een goed Businessplan kan voor een financiering zorgen, ook kun je het als lijdraad gebruiken in je eerste paar jaren... een kopie = zinloos en heeft totaal geen doel, dan kun je beter geen Businessplan maken, zonde van je tijd ;)

The MAzTER
14/03/05, 10:32
Origineel geplaatst door Rik



Een Businessplan is niet iets dat je moet hebben zoals bv een Kvk-inschrijving.... het is niet iets dat je 'ff snel' bij elkaar kunt rapen en tot 'Businessplan' kunt omdopen.

Misschien heeft hij hem nodig voor de bank om een doorlopend krediet te kunnen aanvragen en heeft hij geen tijd/zin om zo'n hele document te schrijven ;)

Maar dan nog, bank vraagt er niet voor niets om, ga maar eens nadenken waarom je een bedrijf zou willen starten / heb gestart. ;)

galious
14/03/05, 19:46
http://www.rabobank.nl/info/execute/node?node_id=24 en http://www.rabobank.nl/info/execute/node?node_id=300270.

Aloha,

Martin

NWO
15/03/05, 11:17
Origineel geplaatst door Pert
Ik denk dat er niks mis is om te kijken naar andermans buisness plannen ter ondersteuning. Maar als je het als basis wilt gebruiken lijkt me dit niet zo slim :)

Ik gebruik het alleen ter inzage ;-)

Maar ik bedankt voor de tips zover allemaal

johnburk
28/05/06, 13:18
Hoe is dit afgelopen?

Ik zoek ook een plan. Er zijn veel sites met wat erin moet komen, maar tot nu toe heb ik geen gevonden waarbij het werkelijk een voorbeeld is van een internet onderneming.

crazycoder
28/05/06, 13:37
Hoe is dit afgelopen?

Ik zoek ook een plan. Er zijn veel sites met wat erin moet komen, maar tot nu toe heb ik geen gevonden waarbij het werkelijk een voorbeeld is van een internet onderneming.
Ik zie niet in wat de verschillen zijn tussen een onderneming die internet gerelateerde producten slijt of bijv de schoenwinkel op de hoek.

Wat erin staat, ja daar zijn verschillen. Maar in opbouw e.d. zijn er weinig verschillen te vinden.

Rik
28/05/06, 13:43
Een goed Businessplan is niet gemaakt volgens één 'standaard'.

Er zijn natuurlijk zaken en cijfers die er altijd in moeten zitten, los daarvan kun je het plan op verschillende manieren 'aankleden'.

Veel traditionele zaken die vroeger in elk plan stonden kunnen tegenwoordig in veel IT-plannen achterwegen blijven.

crazycoder
28/05/06, 13:54
Een goed Businessplan is niet gemaakt volgens één 'standaard'.

Er zijn natuurlijk zaken en cijfers die er altijd in moeten zitten, los daarvan kun je het plan op verschillende manieren 'aankleden'.

Veel traditionele zaken die vroeger in elk plan stonden kunnen tegenwoordig in veel IT-plannen achterwegen blijven.
In ieder ondernemingsplan zullen altijd een aantal zaken aan de orde komen.

Afhankelijk van de branche zullen de accenten natuurlijk iets anders liggen, maar in hoofdlijnen maakt het niet zo gek veel uit.

Ik ben benieuwd wat volgens jou uit een businessplan voor een IT gerelateerd bedrijf tegenwoordig weggelaten kan worden..

eMiz0r
28/05/06, 22:44
Ondernemingsplan? Nooit aan begonnen :P

Swiftway-UK
28/05/06, 23:10
Als je een ondernemingsplan wil schrijven om investeerders te plezieren, besteed dan vooral veel aandacht aan het marketing plan.

knippin
29/05/06, 01:47
marketing plan he


zijn er ook bedrijven die dit soort dingen prof. kunnen schrijven


want zelf ga doen kan de finace vergeten

AlfaHosting
29/05/06, 09:02
Hoi mensen,

Ik ben een tijdje weggeweest, druk met van alles net nog wat ;)

Ik heb mijn school bijna af, jaja (nee ben geen 12 13 14 15 16 17 18 enz:P) Ik moet nu alleen nog een Ondernemersplan maken voor mijn toekomstige bedrijf (die er al een jaar is).

Heeft iemand nog tips waar je veel info rondom de ICT branche kunt krijgen? Natuurlijk is de KVK er. Maar ben opzoek naar site's / personen die me misschien willen helpen met het opstellen van een goed ondernemers plan, en mensen die evt tips kunnen geven.

Een ondernemers plan van een bedrijf zelf is ook interesant om eens door te kijken.

Mocht iemand zich geroepen voelen voor 1 van deze dingen hoor ik het graag :)

GRZ

Rick

Bij ons heeft onze boekhouder dit opgesteld.