PDA

Bekijk Volledige Versie : Dedicated gamingbox:Intel HT vs AMD 64



[LS]Leodavinci
06/03/05, 16:58
Ik sta op het punt een 1u/2u server aan te schaffen, nu krijg ik verschillende aanbiedingen binnen voor zowel Intel HT als AMD 64...

Kan iemand mij een aanbeveling doen?
- Is een AMD 64 "beter" voor de toekomst als er meer 64bits software uitkomt en daardoor ook sneller?
- Wat zijn jullie ervaringen met Intel HT systemen en AMD 64 systemen... waar kan je meer op draaien? Hoe zit het met de performance? Welke servers draai jij nu op zo'n systeem?
- Waar moet ik specifiek op letten?
- Her en der hoor ik dat een AMD64 zelfs een Xeon kan outperformen, is dit gelul of keiharde realiteit?
- Als je kan kiezen tussen een Intel PIV 3,2 HT of een AMD 64 3400, wat zou jij kiezen? Waarom?

Jullie ervaring kan mij helpen een goede keuze te maken.

MVG
Vincent

justin
06/03/05, 17:02
Zelf zou ik een AMD 64 nemen omdat deze veel meer voor de toekomst is gemaakt als er straks allemaal 64 bit applicatie's komen kan je die gerust draaien op de AMD 64 als je dan nog met de intel HT zit dan moet je dus weer nieuwe hardware kopen.
Ook kan je meer draaien op een amd is mijn ervaring vooral voor gameservers zou ik een amd kopen en voor een webserver intel!

ColoProvider
06/03/05, 18:59
Origineel geplaatst door justin
Zelf zou ik een AMD 64 nemen omdat deze veel meer voor de toekomst is gemaakt als er straks allemaal 64 bit applicatie's komen kan je die gerust draaien op de AMD 64 als je dan nog met de intel HT zit dan moet je dus weer nieuwe hardware kopen.
Ook kan je meer draaien op een amd is mijn ervaring vooral voor gameservers zou ik een amd kopen en voor een webserver intel! Duurt wel even voordat je er echt voordeel bij gaat hebben, en dan is je hardware toch al weer verouderd. Overigens: de komende P4 versies gaan dual core ondersteunen en er komen ook, net zoals de Xeon's, P4 processoren met 64 bit extensies uit (net zoals de Athlon, die is ook niet 64 bit, maar 32 bit met 64 bit extensies)

Jacobs.T
07/03/05, 11:59
AMD of Intel... hangt er beetje van af welke gameservices je wil draaien.

Voor games gebaseerd op de source engine zou ik zeker opteren voor AMD. We hebben zelf al tests uitgevoerd met Dual Xeon en Opteron en daaruit bleek dat de sourcecode duidelijk geoptimaliseerd is voor AMD.

Ik zou er me echter niet teveel zorgen over maken. Je zal bij geen van beide systemen klachten hebben hoor :)
Dual Xeon's zijn ook beesten van machines.
Je moet gewoon kijken wat je precies ermee wil doen en op basis daarvan je keuze baseren.

[LS]Leodavinci
07/03/05, 14:49
wat ik wil draaien is:

1 public Battlefield server (bfv .. later BF2) van circa 32 slots
1 public CS:source server van 24 slots
1 private CS:source server van 12 slots
1 TS kanaal

That's it

Is dat te veel voor een PIV 3,2 HT of een AMD 64 3400?
Of is er zelfs meer mogelijk?

Ik weet dat Battlefield een CPU zuiger is.

jeffrey
07/03/05, 14:53
Beste,

Ik betwijvel of dat echt lekker zal blijven draaien.
battlefield vergt erg veel van je systeem.

Wij hebben 32 slots battlefield servers altijd op een aparte server draaien

[LS]Leodavinci
07/03/05, 16:34
Op http://www.kdisservers.nl/servers.php?idmenu=2

zag ik ook wel iets interessants:
Dual Xeon 2.4Ghz
500 Gb Traffic voor slechts 101 euro per maand

Zou het daar wel mee lukken?

Falc0n
07/03/05, 18:47
Misschien eens informeren bij een paar gamehosting bedrijven die een server hebben met die specs, en vragen wat die gameserver verbruikt aan resources met die hoeveelheid spelers ...

Je kunt volgens mij dit ook wel vragen op het forum van battlefield1942 ?

Wouter K
07/03/05, 19:48
Origineel geplaatst door [LS]Leodavinci
wat ik wil draaien is:

1 public Battlefield server (bfv .. later BF2) van circa 32 slots
1 public CS:source server van 24 slots
1 private CS:source server van 12 slots
1 TS kanaal


Op een PIV 3,2 HT gaat hij dit zeker wel trekken hoor, maar het is wel krap aan. Als alle 3 de servers dan vol zouden zitten dan zit ie wel aan z'n top. Dual configuratie is aan te raden ;). AMD 64 heb ik geen ervaring mee.

Tuinslak
09/03/05, 20:12
Origineel geplaatst door [LS]Leodavinci
Op http://www.kdisservers.nl/servers.php?idmenu=2

zag ik ook wel iets interessants:
Dual Xeon 2.4Ghz
500 Gb Traffic voor slechts 101 euro per maand

Zou het daar wel mee lukken?

Ik betwijfel het dat je 500 gig/maand trekt.
Begin eerst met 250 ofzo, en later upgraden als het nodig is.

Hou er ook rekening mee dat kdis ping van/naar Telenet niet optimaal is. (Check andere topics)

Source servers trekken bij mijn weten veel cpu. Dank u steam!

hauwens
09/03/05, 20:25
ik zal zo meteen even wat gamesslots op me dual opteron gooien, en ff testen hoe alles loopt.

Unixboy
10/03/05, 13:29
Ik zou zeggen dual opt. wegens de grotere performance.

Dual Opteron 244/242

[LS]Leodavinci
10/03/05, 19:49
Hou er ook rekening mee dat kdis ping van/naar Telenet niet optimaal is. (Check andere topics)

Source servers trekken bij mijn weten veel cpu. Dank u steam! [/B]

Meeste mensen die gebruik maken van onze servers komen uit Nederland, UK en poland

Dat source best lelijk veel CPU trekt, was ook het vervelende bij ons: wij dachten vrolijk een BFV public en een CS:source public te kunnen draaien op een AMD 2700+

Ik heb nu een Dual Xeon 2.8, 2 Gb Ram besteld... dat moet wel lukken, lijkt me

Unixboy
11/03/05, 10:08
Misschien moet er zelfs met de tijd meer RAM bij.

Ik raad je wel aan vooral als je met Gameservers werkt iemand in dienst te nemen die kennis heeft van system tuning.

Denk aan speciale kernels geoptimaliseerd voor de beste game experience.