PDA

Bekijk Volledige Versie : Shell Hosting



RackSystems
06/03/05, 04:09
Weet iemand een goede hoster voor linux shell's?

Prijs is belangrijk, uptime is ook belangrijk. Support maakt niet uit als het maar up blijft.

Het liefst betaling via paypal of credit card.

M-BahZ
06/03/05, 04:19
Partijen welke in Nederland shellhosting aanbieden zijn onder andere:
CB3ROB - www.cb3rob.net
Servicez.org - www.servicez.org
Skyberate IS - www.skyberate.net

Uhm.. volgens mij heb ik dit al eens eerder geschreven... ;)
Volgende keer even de zoekfunctie gebruiken.

CB3ROB accepteerd ook creditcards.
De andere genoemde partijen volgens mij niet.
Naar mijn weten accepteerd geen van de genoemde partijen Paypal.

Edit: Ik denk dat geen van de genoemde partijen garanties zal afgeven over een shellserver.
Dit zal doorgaans bij geen enkele provider gebeuren ivm. het grote risico op DDoS attacks.

Wil je uptime garanties zoek dan naar een dedicated server.

ThaGostino
06/03/05, 11:43
cb3rob accepteerd ook paypal

Dennis
06/03/05, 11:49
Waarvoor wil je de Shell gebruiken dan? Wellicht ook interessant voor ons om je te helpen bij het zoeken naar een geschikt provider.

Ic3man
06/03/05, 12:02
De shared shellhostings zijn over het algemeen brak te noemen.

Loads zijn vaak erg hoog (3 tot 5 is geen uitzondering) en de snelheid naar het internet nogal traag.

cb3rob verkoopt shells op een sdsl lijn (2mbit).
servicez.org staat wel ergens in een datacenter. De shell server is erg zwaar belast (zijn mensen die er een complete ircd op runnen). Verder rebooten ze regelmatig.

Met skyberate geen ervaring.

Verder is er nog solidshell.be (it-ss.be). Beetje zelfde verhaal als servicez.org. Hoge load, regelmatig rebooten.

Verder moet je er vanuit gaan dat je een aantal maal per jaar een ddos krijgt op de server.

In mijn ogen betaal je erg veel per maand voor een zeer matige kwaliteit.

M-BahZ
06/03/05, 13:55
Origineel geplaatst door Ic3man
Loads zijn vaak erg hoog (3 tot 5 is geen uitzondering) en de snelheid naar het internet nogal traag.
Met een load van 3 a 5 is een beetje systeem nog gewoon werkbaar hoor.
Voor eggdrops, ircd's etc. etc. ook gewoon toereikend.

cb3rob heeft overigens een load waar jij nog jaloers op zal zijn. ;)


Origineel geplaatst door Ic3man
cb3rob verkoopt shells op een sdsl lijn (2mbit).
servicez.org staat wel ergens in een datacenter.
cb3rob heeft gewoon 100mbit uplinks hoor naar zijn routers, die op hun beurt gewoon in een datacentre staan.
Dat het vervolgens getunnelt wordt over een sdsl lijn maakt toch niet uit?
IRCD's, eggdrops en dergelijke bijhoren niet opeens enorm te gaan pieken. ;)
Heb je wel enig idee hoeveel 2mbit is ?



Origineel geplaatst door Ic3man

De shell server is erg zwaar belast (zijn mensen die er een complete ircd op runnen). Verder rebooten ze regelmatig.

Met skyberate geen ervaring.

Verder is er nog solidshell.be (it-ss.be). Beetje zelfde verhaal als servicez.org. Hoge load, regelmatig rebooten.
Dan is er inderdaad iets goed mis als ze die bakken gaan rebooten. ;)
Overigens is in het geval van een Linux kernel het soms wel raadzaam eventjes de kernel te patchen, als je lokale gebruikers toestaat. ;)

Dat er overigens mensen een "complete ircd" runnen maakt overigens niet veel uit.
Zoveel load veroorzaakt een ircd niet ten opzichte van bijv. een eggdrop aldanniet met extra scripts.
De meeste ircd's worden ook nog wel redelijk netjes gecode. ;)


Origineel geplaatst door Ic3man

Verder moet je er vanuit gaan dat je een aantal maal per jaar een ddos krijgt op de server.

In mijn ogen betaal je erg veel per maand voor een zeer matige kwaliteit.
Nou als ik bij de shellhosters kijk vind ik de tarieven erg schappelijk.
cb3rob begint op ircshell.nl bij 5 euro.

Ik vind het dan ook helemaal niet veel voor iets waarbij ook nog een extra verhoogt DDoS risico is ingecalculeerd.

RackSystems
08/03/05, 04:50
Ik gebruik de shell voor irc doeleinden.

M-BahZ
08/03/05, 05:19
Origineel geplaatst door RackSystems
Ik gebruik de shell voor irc doeleinden.
En de reeds genoemde shellhosters voldoen niet ?

Een andere die ik nog niet genoemd heb is:
Kyra | e-Motion (http://www.kyra-emotion.nl)

Deze valt echter met de door jou gekozen betaalmethodes al af.

Informatie wat nog niet gepost is, is er waarschijnlijk op dit forum niet aanwezig naar aanleiding van jouw post, en eerdere posts aangaande dezelfde vraag.
Zo lang dit de enige informatie was wat jij wou verstrekken en de vraagstelling niet verder onderbouwt wordt, en niet verder op de specifieke wensen ingaat, is het totaal onnodig dit topic weer een schopje te geven.

Dat je nu als argument aankomt dat het voor IRC doeleinden is, zal je waarschijnlijk geen extra relevante posts opleveren. (wat je had kunnen weten als je de reeds geplaatste post had gelezen.)
Of iemand moet zo vriendelijk zijn om voor jou een zoekopdrachtje in een van de vele zoekmachines te doen, de resultaten de analyzeren en ze alhier te posten.

Sorry, maar ik vind dit echt een nutteloos topic, en jouw laatste post veranderd hier weinig aan.
Nogmaals.. de zoekfunctie op dit forum leert jou exact waarom ik dat vind.

sander
10/03/05, 20:51
Ic3man ,

skyberate.net levert deze dienst al enige jaren en betaling via paypal is ook mogelijk.