PDA

Bekijk Volledige Versie : iemand met xs4all pas



dragonmedia
04/03/05, 22:11
Er is toevallig iemand hier die een pasje heeft voor toegang tot het xs4all datacenter? ik heb daar een server hangen maar heb geen pasje omdat je die pas krijg vanaf 1/4 rack.

Als er iemand is graag antwoordt!!!!!!!!!!! :(

ThePostman
04/03/05, 22:32
Zou er een reden zijn waarom je deze niet krijgt?

dragonmedia
04/03/05, 22:34
nee maar mischien moet iemand er morgen toevallig naartoe dan kan ik mee naar binnen, omdat ik zonder pasje er niet bij kan komen

Leandros
04/03/05, 22:39
XS4ALL bellen, verhaal uitleggen klaar :) Volgens mij kan je er alleen tijdens werkuren naarbinnen.

InstantXs
04/03/05, 22:43
Weekend geldt alleen niet als werk(kantoor)uren jasper.

Gomer
04/03/05, 23:28
Morgen moet ik naar xs4all. Ik heb daar 1/4 rack staan met iemand.

Missichien kunnen we wat regelen.

Mail: gomer@gservers.nl

PowerSp00n
04/03/05, 23:51
Origineel geplaatst door Gomer
Morgen moet ik naar xs4all. Ik heb daar 1/4 rack staan met iemand.

Missichien kunnen we wat regelen.

Mail: gomer@gservers.nl

En hoe ga jij checken dat de hardware waar hij mee aan de gang gaat ook daadwerkelijk van hem is? Dat checkt inderdaad xs4all normaal.... Hij heeft niet voor niets geen zelfstandige toegang :?....

Gomer
05/03/05, 00:06
Daar dacht ik ook net aan nadat ik het bericht had gepost.

Hij kan zijn xs4all papieren laten zien en eventuele bewijzen dat zijn hardware van hem is enzo.

stijnbol
05/03/05, 07:21
Kan je bij XS4ALL overal zomaar rondlopen? Het lijkt me toch normaal dat je met een transpondercard enkel toegang krijgt tot de deuren waar je moet zijn? Of is XS4all maar 1 cage/room waar alle cabinetten open zijn? Of maar 1 cabinet :p

Gomer
05/03/05, 10:04
Racks voor shared colo kun je zo openen.

Bij eigen secured 1/4 of 1/1 racks heb je kluiscode nodig.

Je kunt idd zomaar rondlopen ja, je moet wel eerst door die beveiligingsbeambte voordat je binnen kunt. (duh :))

Hans
05/03/05, 10:11
En die beveiligingsbeambte laat als het goed is niet 2 mensen door met 1 pasje :) Denk bovendien dat je je op die manier niet aan de overeenkomst houdt die je met XS4ALL hebt gesloten. Dat zou je best je colo-contract kunnen kosten.

dragonmedia
05/03/05, 10:24
dit is gee probleem, heb het al over gehad met peter (xs4all) is geen probleem als ik naar binnen ga met iemand, ben er net nog geweest.

Ik ga geen shit jatten ofso, moet alleen effe me server ophalen. maandag gaat ie weer terug, heb ik het weekend om effe alles te fixen.

Mikey
05/03/05, 10:42
Origineel geplaatst door dragonmedia
dit is gee probleem, heb het al over gehad met peter (xs4all) is geen probleem als ik naar binnen ga met iemand, ben er net nog geweest.

Ik ga geen shit jatten ofso, moet alleen effe me server ophalen. maandag gaat ie weer terug, heb ik het weekend om effe alles te fixen.

Hoor je wel wat je zegt. Zelf heb je geen toegang maar over de rug van iemand anders ga je naar binnen om een server op te halen. Ik hoop dat diegene eens goed nadenkt voordat hij je mee naar binnen laat. Als peter van xs4all het goedkeurt had hij ook welk wat voor je kunnen regelen. Sorry hoor maar verhaal ruikt een beetje raar.

Gomer
05/03/05, 10:46
Ik heb ook te horen krijgen van mijn partner dat shared racks op slot zit buiten kantooruren.

Ehm, sorry, niks aan te doen, of je kunt peter opbellen en hem laten komen als het erg nodig is.

Greta
05/03/05, 11:00
Volgens mij klopt het verhaal ook niet. Alle Racks voor shared colo zitten op slot (ook tijdens kantooruren) en worden door de XS4ALL medewerker opgedaan als je aangeeft dat je langs komt. Wanneer je een eigen rack hebt dan heb je ook een pasje voor de toegang.
Zie ook http://www.xs4all.nl/allediensten/eigenserver/colocation/index.php voor meer informatie.

dragonmedia
05/03/05, 11:02
@xs4all kan wel wat regelen maar dan sturen ze er iemand naar toe en dan moet je dik betalen omdat het buiten kantooruren is

ColoProvider
05/03/05, 11:04
Je wist toch al voordat je het contract sloot dat er in het weekend geen toegang is voor kleine klanten?

dragonmedia
05/03/05, 11:23
tuurlijk maar hoef er ook niet altijd te zijn, nu is toevallig gevalletje dat ik er effe bij moet zijn.

Glenn
05/03/05, 11:45
Dat snapt XS4All ook wel dat je er niet elk weekend hoeft te zijn.Maar ook voor die enkele gevalletjes heb je dus geen toegang. Dan had je dus de keuze voor een ander datacenter moeten maken (Redbus/Telecity/SBP) :)

Leandros
05/03/05, 12:33
Origineel geplaatst door InstantXs
Weekend geldt alleen niet als werk(kantoor)uren jasper.

Dat bedoelde ik ook, was er vergeten maar tusen te zetten :)

-----
verhaal uitleggen klaar. Maar volgens mij kan je er alleen tijdens werkuren naarbinnen.
-----

stijnbol
05/03/05, 17:41
Dus vraag lijkt me dan opgelost:

Geen toegang buiten de kantooruren voor kleine klanten, met uitzondering van een degelijk betaalde uitzondering.

@Glenn: kan je in andere DC dan wel binnen zonder iemand van de betreffende firma erbij? Ook enkel op voorafgaandelijke aanvraag en goedkeuring lijkt me. En dan nog ... ik denk niet dat je in bv. Redbus je servertje mag meenemen als er niemand van je coloboer bij is.

Vane
05/03/05, 19:22
Origineel geplaatst door stijnbol


@Glenn: kan je in andere DC dan wel binnen zonder iemand van de betreffende firma erbij? Ook enkel op voorafgaandelijke aanvraag en goedkeuring lijkt me. En dan nog ... ik denk niet dat je in bv. Redbus je servertje mag meenemen als er niemand van je coloboer bij is.

1,5 Jaar geleden kon dit zonder problemen bij Redbus, nu niet meer. Er dient vooraf toestemming gegeven te worden door bijv. je coloboer indien je iets mee naar buiten wil nemen.

M-BahZ
05/03/05, 19:52
Origineel geplaatst door Vane


1,5 Jaar geleden kon dit zonder problemen bij Redbus, nu niet meer. Er dient vooraf toestemming gegeven te worden door bijv. je coloboer indien je iets mee naar buiten wil nemen.
Hier kan je een kleine kanttekening bij plaatsen.

Als jij 1,5 jaar terug een suite huurde bij Redbus en ze duidelijk maakte dat het not done is dat je klanten servers lukraak mee nemen, was dit ongetwijfeld toen ook niet mogelijk.

Indien je dit niet aan Redbus niet duidelijk had gemaakt tja..
Nogal wiedes dat een DC er dan niet tegen optreed.
Immers kan er niemand "zomaar" in je suite.
Indien dit wel kan is dat je eigen probleem.

Wel positief dat Redbus het op deze manier oplost.
Immers valt het enkel de colocater aan te rekenen wie in een suite komt en wie niet.
Dat Redbus daarin colocaters tegemoet komt die zelf Redbus niet 24/7 kunnen bemannen is pure service. :)