PDA

Bekijk Volledige Versie : kisw of toch iets anders?



]-[arry
04/03/05, 14:58
Hoi.. ik heb zsm een profesionele site nodig, maar heb hier totaal geen verstand van en geen geld om er één te laten bouwen. Nu kreeg ik laatst kisw (kisw.nl) aangeboden en ze zeggen dat je hiermee eenvoudig je eigen site kan bouwen en onderhouden via de webbrowser. Dit kost echter €50 p/maand, wel krijg je hier 30gig p/maand en nog aantal dingetjes. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee.. of heeft iemand toevallig goede suggesties voor me..

Ik wil gewoon betrouwbare hosting, en iets eenvoudigs om mijn site regelmatig te updaten..

Thanx..

rexp
04/03/05, 15:10
Als je site 3 jaar mee moet gaan, betaal je dus in totaal 1800 euro. Dat vind ik een beetje veel voor alleen een klein CMS en hosting; het ontwerp van je site is er immers niet bij inbegrepen.

]-[arry
04/03/05, 15:17
ontwerp zit er wel bij, je kunt nl kiezen uit een aantal standaard ontwerpen. maar wat is een klein cms?

rexp
04/03/05, 15:28
Een KCMS is een Klein Content Management Systeem, een stukje gereedschap waarmee je (een deel van) je site kunt onderhouden.

En een standaard ontwerp gaat meestal niet zo goed samen met een professionele website, maar daarover verschillen de meningen nog wel eens.

]-[arry
04/03/05, 15:45
ik denk dat iedereen ook een ander beeld heeft voor wat een profesionele website is :)

professioneel is voor mij gewoon zakelijk, overzichtelijk en snel.

rexp
04/03/05, 15:49
Origineel geplaatst door ]-[arry
profesioneel is voor mij gewoon zakelijk, overzichtelijk en snel.
Professioneel is voor mij gewoon met dubbel S.

]-[arry
04/03/05, 16:03
typo

dreamhost_nl
04/03/05, 16:03
Ik weet niet precies wat u van plan bent te gaan doen met uw web site, maar :

1) 30GB/mnd. is overkill voor een beginnende web site (met uitzondering van de "volwassen entertainment" sector)
2) Via een controle paneel zoals cPanel kunt u ook een CMS (Content Management System) installeren, waarmee u een eigen web site kunt beheren.
3) Met het kostenplaatje zoals rexp schetst, kunt u gemakkelijk een kleine web site laten bouwen zonder "standaard template".

]-[arry
04/03/05, 16:24
veel data verkeer zal ik idd niet nodig hebben voor de max 50 klanten in de maand en ze zullen er alleen maar informatie vinden.

Zoals rexp het kostenplaatje schetst klopt het idd, maar ik heb geen zin om dit bedrag in één keer op te hoesten.

Ik zal dat cPanel eens gaan bekijken, miss dat dit slimmer is...

dankjewel.

zb-anna
04/03/05, 16:30
Cpanel is niet datgene wat je zoekt.

Wat je zoekt is een webdesigner en een webhosting account _OF_ www.templatemonster.com _OF_ Een template met CMS aanbieder.

rexp
04/03/05, 16:41
Wat je zoekt is een heel goedkope webdesigner. De meeste designers kunnen je ook wel adviseren over hosting.

EWS
04/03/05, 17:24
Ik kan je vertellen dat je geen 1800 euro nodig hebt voor een CMS met hosting. Ik kan hier geen reclame voor mezelf maken dus ik zou zeggen vraag eens rond wat een CMS systeem kost en wat hosting (50MB/100MB is zat) zou kosten.

dopi84
04/03/05, 18:13
Harry,

Ik heb vroeger (voordat ze torenhoge traffic rekeningen gingen nasturen) ook iets dergelijks gehad bij alphamegahosting . nl.

Tenminste, de layouts die op de site staan zien er hetzelfde uit, tevens de functionaliteiten lijken erg.

Ik kan je zeggen: ZONDE VAN JE GELD.

Tevens vraag ik me af wat je met 30gig traffic moet als je maar 250mb ruimte heb.

Tevens vond ik het er verschrikkelijk lelijk uitzien allemaal.

Maar goed, wellicht zijn er mensen met andere ervaringen :)

Ik zou als ik jou was wel 3 keer nadenken of dit is wat je echt wilt.
Dan kan je beter een normaal hostingpakketje nemen ergens, en hier bijvoorbeeld postnuke, mambo o.i.d. opzetten.

Scheelt je een hele hoop euro's, en hierbij zijn er ook honderden zo niet duizenden layouts te downloaden. Tevens kan je dan ook een hoop extra ''modules'' en ''blocks'' toevoegen.

kijk eens op http://www.postnuke.org ofzo.

Groetjes, en succes bij je keuze.

//edit, even iets aangepast.

rexp
04/03/05, 18:41
Ben ik nou de enige die denkt dat het originele bericht gewoon spam is?

Nieuw account, TS weet niet wat een CMS is, maar praat wel over dataverkeer alsof het de normaalste zaak v/d wereld is, in elke reactie van TS zit iets wat pleit voor de eerdergenoemde site, zodra er alternatieven gepost worden hoor je de TS niet meer, TS plaatst geen andere oproepen in bijv. Hosting gezocht...

Je mag me paranoid noemen, maar dit soort postings ken ik maar al te goed van andere boards en usenet. Als ik het mis heb moet TS maar even een PB sturen, dan zal ik in het openbaar mijn excuses aanbieden.

dreamhost_nl
04/03/05, 22:41
Origineel geplaatst door rexp
Ben ik nou de enige die denkt dat het originele bericht gewoon spam is?


Origineel geplaatst door ]-[arry
...of heeft iemand toevallig goede suggesties voor me...


TS krijgt was mij betreft voordeel van de twijfel...
€50,00/mnd. is sowieso een pittig bedrag lijkt me... voor die prijs kom je in de buurt van een dedi... :)

Remigius
05/03/05, 00:34
Misschien goedkoop hosting pakket en zelf een website maken in Frontpage/Word? Kan je altijd nog een CMS laten ontwikkelen. Persoonljik hou ik niet van 'standaard' oplossingen, zitten altijd beperkingen aan.

stijnbol
05/03/05, 06:54
Een prof website kost je nu eenmaal wat geld. De oplossingen waarbij je template kiest zijn niks voor jou als je er niets van kent. Ik denk dat je best een oproep lanceert in een andere gedeelte van dit forum, waar aanbiedingen mogen gedaan worden. Er zullen wel een handvol kiddies zijn die voor jou iets leuks willen maken voor die 50 eur die je noemde. Als je dan een budgethost zoekt, heb je je site online met een investering die niet te noemen is.
Wel gek dat je die 50 euro per maand aanvaardbaar vindt. als je dat een paar maanden kan opsparen, dan kan je een echte prof site laten maken, MET cms, ...

WH-Tim
05/03/05, 10:11
En ik moet zeggen dat je zelf niet eens zo prof klinkt..

Sander-
05/03/05, 11:38
webhosting enzo is inmiddels al vanaf 1 euro per maand te krijgen (misschien 2 a 3 met domain erbij)

Een goede layout kost nou eenmaal geld. Een standaard CMSje erin kost je waarschijnlijk maximaal 300 euro.

maar zoals gezegd een proffesionele layout is gewoon prijzig. Al zit daar ook verschil tussen. Als ik jou was zou ik eens kijken naar de wat jeugdigere designers. Die kunnen die dingen vaak voor een zacht prijsje

]-[arry
06/03/05, 16:27
Ik heb een aantal goede aanbiedingen gehad die ik zal bekijken. Ik weet iedergeval genoeg voor de komende tijd en het belangrijkste, nl dat het allemaal niet zoveel hoeft te kosten. Door hostingprijzen van xs4all e.d. had ik het idee dat een site hebben en onderhouden een stuk duurder was.

Bedankt allemaal.

rexp; elk kind dat ooit een film heeft gedownload weet wat dataverkeer is, met CMS systemen heb ik nooit iets te maken gehad.

rexp
06/03/05, 16:34
Daar had ik niet aan gedacht; bij deze mijn excuses. Veel succes met je site!

Xerious
06/03/05, 16:46
Origineel geplaatst door ]-[arry
Ik heb een aantal goede aanbiedingen gehad die ik zal bekijken.

Vraag ik me toch altijd af hoe mensen die aanbiedingen krijgen!

]-[arry
06/03/05, 16:51
Dat kan ik je vertellen; mail en privé berichten!

Xerious
06/03/05, 17:26
Zouden ze ook weten dat daar een directe ban op staat? Waarschijnlijk wel of ze mogen de regels nog eens doorlezen!

Op deze manier kunnen nette bedrijven die zich wel aan de regels houden geen aanbiedingen doen!

Zenda
06/03/05, 17:30
]-[arry,

Misschien ben ik wat laat, maar heb misschien wel wat handige informatie.

Optie 1
Webhosting en Webbuilder:
€ 50 x 12 maanden = € 600 per jaar

Optie 2
Voor een standaard professionele website:
€ 250 eenmalig

Webhosting (250MB/10GB):
€ 15 x 12 maanden = € 180 per jaar

Dit betekend dat u na 7 maanden al goedkoper uit bent met optie 2. In eerste instantie denkt u dat u goedkoper uit bent, maar dat is absoluut niet!

]-[arry
06/03/05, 17:47
Zenda, ik denk dat je helemaal gelijk hebt.. Maar waar ik nog beetje mee zit. Met optie 1 krijg je er ook gelijk emailadressen bij. Dit zou me wel weer €18 p/maand emailabonnement schelen bij xs4all, of zijn deze hostingkosten inclusief dit soort dingen?

Zenda
06/03/05, 17:52
]-[arry,

Ik vraag me af waarom u bij XS4ALL zou willen? XS4ALL heeft namelijk veel nadelen; duur, slechte service etc.

Bij een webhostingpakket zitten eigenlijk standaard emailadressen (POP3) erbij.

Als u meer vragen heeft, kunt u me met het onderstaande adres toevoegen op MSN.

]-[arry
06/03/05, 17:59
Ik wil helemaal niet bij xs4all, heb er alleen al een emailabonnement lopen. Ik wist dus niet dat er bij een hostingpakket ook standaard emailadressen zitten.

]-[arry
06/03/05, 18:00
Ik voel me wel een Nederlander nu we het over deze kleine bedragen hebben :]

Zenda
06/03/05, 18:03
Origineel geplaatst door ]-[arry
Ik voel me wel een Nederlander nu we het over deze kleine bedragen hebben :]

Hehe...
Eigenlijk heeft u het helemaal niet over 'kleine' bedragen, zeker niet als u voor KISW kiest. Het is gewoon slim om niet onnodige kosten te maken ;).

Xerious
06/03/05, 18:09
Anders plaatst u het hele verhaal in Shared / Colocated / Dedicated / Reseller / Registratie Aanvragen (http://www.webhostingtalk.nl/forumdisplay.php?s=&forumid=14). Dan kan iedereen u een aanbod doen!

Paul - Hosting
07/03/05, 09:40
Je kunt beter verder kijken naar iets anders. Dit is wel behoorlijk duur.

stpl100
04/04/05, 12:48
Ik ben zelf een tevreden gebruiker van KISW. Ik snap best dat andere dit een slecht pakket vinden, zeker als ze zelf hosting producten moeten slijten. Dat was toch verboden op dit forum???

Het idee dat KISW wordt vergeleken met van die Doe Het Zelf productjes die alleen techneuten snappen is nogal dom. Bij het radio station, waarvoor ik KISW gebruik, lopen vooral mensen rond die weinig tot niets weten van websites maken.

Ik zelf had binnen 1 dag de website draaien en de gebruikers en redacteuren konden gelijk ermee aan de slag, zonder allerlij moeilijke instructie. Zelf heb ik geen omkijken naar het onderhoud van de website.

Ik heb ook rondgekeken op het web, en natuurlijk krijg je de meest waanzinnige aanbiedingen van 2 euries per maand. Het probleem is alleen dat het ALLEEN hosting is. Je moet alles zelf nog verzinnen, bijelkaar zoeken en evt kopen. Dat is niet wat ik wil. Leuk voor techneuten, maar dat ben ik niet.

Stefan