PDA

Bekijk Volledige Versie : KvK



izdesign
04/03/05, 13:40
Dat kamer van koophandel is dat gratis of moet je daarvoor betalen?

Hoe zit dat, vraag ik me af.

Groeten!

Xerious
04/03/05, 13:47
Weetje wat jij eens zou moeten doen? Naar de Kamer van Koophandel. ;)

Een jaar bijdrage van ongeveer € 60,- per jaar wisselend per regio. Lees goed op http://www.kvk.nl. Daar staat het vermeld.

izdesign
04/03/05, 13:49
haha :P

TSG-Hans
04/03/05, 13:57
Als jij als startend ondernemer, althans daar aan denkend ;) , zo weinig zelf iniatief hebt, dat je zaken niet zelf wilt uitzoeken, moet je je afvragen of er geen andere hobbies zijn, zoals vakken vullen bij appie.

Triloxigen
04/03/05, 14:06
Inderdaad, als dit al te onbekend is dan heb je dus echt geen onderzoek verricht.

Remigius
04/03/05, 14:09
Tsja... http://www.kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=47311

De eerste vraag :)

EWS
04/03/05, 15:42
Lol, inderdaad. Als (beginnend) ondernemer moet je rekenen op een hoop uitzoeken en het investeren van zowel tijd als geld. Als je daarvoor terugdeinst kun je het beter vergeten om te gaan ondernemen.

Om toch je vraag te beantwoorden, ik zit in regio Tilburg en ik heb ergens rond de 75 euro betaald. Je volgende vraag is waarschijnlijk of het aanmelden bij de belastingdienst ook iets kost, het antwoord op deze is nee. Zij verdienen al genoeg ;)

M-BahZ
04/03/05, 16:37
Origineel geplaatst door EWS
Je volgende vraag is waarschijnlijk of het aanmelden bij de belastingdienst ook iets kost, het antwoord op deze is nee. Zij verdienen al genoeg ;)
Niet aan mij. ;)

TSG-Hans
04/03/05, 16:48
Origineel geplaatst door EWS
Je volgende vraag is waarschijnlijk of het aanmelden bij de belastingdienst ook iets kost, het antwoord op deze is nee. Zij verdienen al genoeg ;)

Als we zo doorgaan kunnen we hier wel een topic maken, de 10 meest gestelde vragen door luie startende scholieren.

M-BahZ
04/03/05, 18:47
Origineel geplaatst door STABLE


Als we zo doorgaan kunnen we hier wel een topic maken, de 10 meest gestelde vragen door luie startende scholieren.
Nu je d'r toch over begint.

Hoe versier ik een meisje ?
Of een jongetje.
Whatever... hoe moet dat? ;)

RayManZ
04/03/05, 18:50
je koopt een stel slingers, je zoekt iemand uit, hangt ze eromheen en klaar je hebt iemand versierd!


Eigenlijk erg stom dat deze vragen steeds terug komen aangezien alles gewoon op de site van de kvk staat...

ColoProvider
04/03/05, 18:54
@topicstarter: informatie opvragen kost niks :)
Kijk een beetje rond op de kvk.nl site, bel ze als je vragen hebt, ga eens langs voor wat foldertjes en uitleg.
Succes!

M-BahZ
04/03/05, 19:18
Origineel geplaatst door ColoProvider
@topicstarter: informatie opvragen kost niks :)

Niet helemaal correct.
Kijk de specificatie van de KvK kosten maar na. ;)

ColoProvider
04/03/05, 19:27
Origineel geplaatst door M-BahZ

Niet helemaal correct.
Kijk de specificatie van de KvK kosten maar na. ;) Bedrijven betalen een bijdrage maar zolang de topicstarter geen bedrijf heeft betaald ie vrij weinig ;)

TechXP
04/03/05, 19:39
De kosten van kvk zijn ook weer per kantoor verschillend. Ook erg handig. En per regio moet je bij een bepaald kantoor inschrijven, hoewel sommige blijkbaar gewoon in andere kantoren inschrijft.

BTW nummer aanvragen kostte geloof niks. Hoewel je wel papiertjes moet printen enzo.

M-BahZ
04/03/05, 20:18
Origineel geplaatst door TechXP
De kosten van kvk zijn ook weer per kantoor verschillend. Ook erg handig. En per regio moet je bij een bepaald kantoor inschrijven, hoewel sommige blijkbaar gewoon in andere kantoren inschrijft.

BTW nummer aanvragen kostte geloof niks. Hoewel je wel papiertjes moet printen enzo.
Inderdaad handig van de KvK die verschillende tarieven.
Ik vind overigens ook niet dat door de overheid aangewezen instanties onderscheid horen te maken in regio.
Laat ze dan gewoon overal de prijs omhoog gooien tot 1 niveau. (en ja, dat zal in mijn nadeel werken.;))

Wat misschien voor topicstarter ook wel interessant is.
In sommige plaatsen ken je een zogenaamd "bedrijven loket" waar je terecht kan voor de KvK en de belastingdienst op -1- punt. :)
Moet je overigens niet zo'n vervelende kerel treffen als ik deed, die gelijk struikelde over mijn mooie beknopte beschrijving aangaande de bedrijfsactiviteiten. :D

Henky!
04/03/05, 23:34
Wij hebben ook internetwinkeltjes en zodoende wettelijk verplicht lid van (wie waren ze ook al weer...) een soort detailhandel organisatie. Kost over de honderd Euro jaarlijks en daarvoor, zo beloven de met de factuur meegestuurde foldertjes, behartigen ze dan onze belangen.

??

In de afgelopen 10 jaar hebben we welgeteld 1 keer van ze gehoord. Ze stuurden ons anti racisme stikkers die we 'op een zichtbare plaats bij de kassa' moesten plakken.

:-)

macjans
05/03/05, 10:17
Kosten kvk zijn o.a. afhankelijk hoe groot een bedrijf is enzo. Maar het nut van een kvk heb ik trouwens nog nooit ondekt.

Pert
05/03/05, 12:49
Op de site van KvK staat wel een rekenmodule, kun je precies kijken wat je moet betalen in jou regio.
Ik heb het starters pakket besteld en reeds ontvangen, persoonlijk vind ik het een hoge prijs kwaliteits verhouding. Maar toch leerzaam.

eightyb
05/03/05, 15:11
Origineel geplaatst door macjans
Maar het nut van een kvk heb ik trouwens nog nooit ondekt.
Dat nut heb ik al vele tientallen malen ontdekt. Sterker: wij controleren standaard in het online handelsregister of een nieuwe debiteur is ingeschreven en wie er mag tekenen en tot welk bedrag. Zo hebben we al een hoop ellende voorkomen, voortkomende uit onwetendheid of opzet.

XS-24
05/03/05, 15:34
Als je je inschrijft melden ze je leuk dat ze een deel van het geld investeren in voorlichting (of stond er nu oplichting), wel grappig, je krijgt ook direct een foldertje mee voor de volgende startersdan á 45 euro per persoon :D.

M-BahZ
05/03/05, 23:58
Origineel geplaatst door Henky!
Wij hebben ook internetwinkeltjes en zodoende wettelijk verplicht lid van (wie waren ze ook al weer...) een soort detailhandel organisatie. Kost over de honderd Euro jaarlijks en daarvoor, zo beloven de met de factuur meegestuurde foldertjes, behartigen ze dan onze belangen.

??

In de afgelopen 10 jaar hebben we welgeteld 1 keer van ze gehoord. Ze stuurden ons anti racisme stikkers die we 'op een zichtbare plaats bij de kassa' moesten plakken.

:-)
Och ja... de mensjes van het HBD kennen wij. ;)

Komt heel erg bonafide over ook met die nietszeggende facturen, gare foldertjes die ze eventjes hebben laten drukken en een prutswebsite zonder al te veel informatie laat staan enige toevoeging op reeds bestaande sites waar zij hun sporadische informatie vandaan hebben. ;)

Helaas schijnen zij inderdaad verplicht te zijn.
Alhoewel ik het wetboek nog niet gecontroleerd heb of hier ook daadwerkelijk een specifieke verwijzing instaat dat we bij deze brancheorganisatie moeten zijn ingeschreven.

Je kan wel een korting bedingen op de jaarlijkse fee als je bij bepaalde andere brancheorganisaties ingeschreven staat, maar het zelf hebben van goed opgeleid personeel, een flinke dosis kennis en goede contacten met andere parijen die je te hulp kunnen staan valt hier echter niet onder. (zoals banken of juridisch personeel)

Maar dat HBD komt op mij erg over als typische zakenvullerij, wat in Nederland erg gewoon schijnt te zijn.
Alle bedrijven in de detailhandel betalen hun een jaarlijkse fee (gebasseerd op aantal vestigingen en hoeveelheid personeel), moet je nagaan hoeveel geld hier dus in om gaat.
Als ik kijk naar wat voor informatie er verstrekt wordt vanuit het HBD, of hoe makkelijk je informatie uit deze partij kunt krijgen.. tja..

Wellicht een idee om eens met andere HBD leden ervaringen uit te wisselen? ;)

Edit: Weet jij trouwens welke informatie ze precies over jou vastgelegt hebben ?

Edit2: Lees trouwens ook hun jaarverslag eens.
Echt die brancheorganisatie is gewoon totaal niet toegesneden op onze sector.
Voor ons is elke uitgave binnen het HBD dan ook pure verkwisting van gelden van de leden.

Verder vind ik het vreemd dat wij nooit uitnodigingen ontvangen voor een leden vergadering van een organisatie met leden.
Verder worden we niet eens op een deugdelijke manier verwittigd van hetgeen er zich binnen "onze" vereniging afspeelt.