PDA

Bekijk Volledige Versie : Domein verhuist zonder toestemming



justin
03/03/05, 16:37
Hallo allemaal,

Ik heb een tijd gelden ooit eens voor een design bedrijf domeinen geregistreert die voor hun klanten waren.
Dit is toen wel onder de naam van het design bedrijf gegaan!
Zodoende bestaat dit bedrijf niet meer en heeft deze persoon een webhosting bedrijfje gestart.
Alleen nu heeft hij zomaar een domein van 1 van zijn vorige klanten verhuist naar een andere registrar en alles onder zijn naam gezet ik sta nu alleen nog bij technisch contact.
Nu heb ik deze registrar gemailt en deze zeggen het volgende:
Geachte,

Wij kunnen hier helaas niets aan veranderen aangezien het domein op naam van
dhr. ***** staat.

Met vriendelijke groet,

*********

Maar nu heb ik dus deze klant aan de telefoon gehad en die dacht dat ik hem had verhuist.
Toen heb ik hem even alles uitgelegt zodat ie het een beetje snapte maar ik vindt het eigenlijk wel lullig voor de klant en niet erg netjes van het bedrijf.
Maar kan ik hier nu nog iets tegen doen of is mijn klant gewoon zijn domein naam kwijt?

Mvg,
Justin

Triloxigen
03/03/05, 16:39
Helaas is dit allemaal legaal.

Ik gok erop dat je designer probeert die klanten naar zichzelf toe te trekken, op een niet helemaal nette manier.
Hier valt verder niks aan te doen.

justin
03/03/05, 16:42
Nou dat is hem niet gelukt klant is nogal boos:D
En het bedrijf vondt het ook nodig om de klant ook nog via msn te gaan uitlachen en gaf als reden:
Jij doet er toch niks mee dus gebruik ik hem wel.
Dat slaat dus helemaal nergens op vindt ik klant betaalt dus het is zijn eigendom!

connect4all
03/03/05, 16:43
Wanneer dit gebeurd is moet er een verhuisformulier zijn met de handtekening van de rechtmatige eigenaar en daarna nog een handtekening op het naamswijziging domeinhouder formulier. Ik zou daar eens een kopie van opvragen.
Was het domeinjaar nog niet vervallen?

Triloxigen
03/03/05, 16:44
Origineel geplaatst door connect4all
Wanneer dit gebeurd is moet er een verhuisformulier zijn met de handtekening van de rechtmatige eigenaar en daarna nog een handtekening op het naamswijziging domeinhouder formulier. Ik zou daar eens een kopie van opvragen.
Was het domeinjaar nog niet vervallen?

Het domeinnaam stond op de naam van de designer, degene die ook de domeinnamen heeft verhuist.
Hij tekent dus zelf de formulieren en er valt niks aan te doen :/

En .nl domeinnamen verlopen niet, dus vervallen gaat niet op.

justin
03/03/05, 16:51
Ja maar wat ik ook zo raar is ik heb altijd bij administratief contact gestaan.
Meestal wordt er toch toestemming gevraagt aan die persoon?
Tenminste zo gaat dat vaak wel!

connect4all
03/03/05, 16:56
Er moet dan toch een verhuisformulier zijn welke de eigenaar heeft getekend?
Enne met het vervaljaar bedoel ik het jaar waarvoor betaald is..

Pinocchi
03/03/05, 16:59
Hoe zit het met de eerste registratie. Is daar een registratie formulier voor opgesteld en toen naar het design bedrijf gestuurd? Daar zou je wellicht nog wat mee kunnen doen, maar anders lijkt het een verloren zaak als het gaat om daadwerkelijke rechten. Het blijft natuurlijk wel een zeer ongepaste zaak, maar dat is iets anders.

Wat stond er in het contract op het moment van tekeken tussen de klant en het toemalige designbedrijf?

Xerious
03/03/05, 17:18
Origineel geplaatst door connect4all
Er moet dan toch een verhuisformulier zijn welke de eigenaar heeft getekend?

Dit is toen wel onder de naam van het design bedrijf gegaan!

De domeinen zijn dus op de naam van bedrijf X geregistreerd dat niet meer bestaat.
Je zou bij de SIDN kunnen informeren hoe sterk je staat. Ik denk dat die daar meer over kan zeggen!

justin
03/03/05, 17:19
Nou niet onder het bedrijf maar onder de naam van de eigenaar van het toen bestaande bedrijf!

connect4all
03/03/05, 17:31
Ik denk dat je hier: http://www.nic.nl/sidn/flat/Service/Geschillen_en_klachten/index.html
wel wat kan vinden.
Zou het anders geen vrijbrief zijn om zomaar de namen van je klanten te "stelen"?
Ik heb een paar klanten met redelijk goede namen, misschien kan ik er wat aan verdienen?
Dit laatste is niet serieus bedoeld....

Triloxigen
03/03/05, 17:47
Het is officieel geen stelen, want het staat op zijn naam en verhuist ze zelf.
Volkomen legaal.

connect4all
03/03/05, 17:51
Ik denk dat ik niet goed lees: de eigenaar van de naam heeft getekend voor een verhuizing?

twilightinc
20/04/05, 18:19
Laat ik het zo zeggen... Als ik mij voordoe als iemand anders, zet er een handtekening onder in functie van ben je al "de >>>" bij sidn nederland. Je moet politieaangifte doen van digitale diefstal. Zodra je dit hebt gedaan, dient het voor te komen als kort geding. 80% kans dat je wint.

Zelf 1 keer gedaan maar echter verloren omtrent het feit ECHTSCHEIDING... dit soort zaken moet je dus niet doen ;) maar in feite kun je met gemak alles terug krijgen en sidn reageert alleen op bevelschriften omdat valsheid in geschrifte niet hun pakkie aan is.... Fijn he...

ik heb zelf op dit moment 6 soort gelijke gevallen in gehandeling. Allemaal van 1 persoon ;) lastige klant met een vrouw die uit elkaar gaan. Betreft familie naam en hobbie zaakjes. 2 hebben we er terug gekregen de andere 4 niet ivm het feit dat het HAAR naam betrof, en het kind van de 2 ook haar naam heeft. En dan heeft man lief er geen recht meer op.

Meer details omtrent dit verhaal? U kunt ons altijd mailen en leggen wij u het graag uit op 06 455 4444 0 of lees informatierecht gerelateerde hoofdstukken uit: juridische aspecten van de informatie voorziening.

PS nederland + rest van de wereld is in princiepe first pay first get ;) dat zelfde werkt met overschrijven SIDN papieren maar doe aub niet het zelfde als hij. en ga niet zelf vig plegen... levert een boel props op.