PDA

Bekijk Volledige Versie : VPS is er markt voor?



Basic-it
02/03/05, 23:31
Graag hoor ik jullie mening of er nog markt is om VPS diensten aan te bieden aan de comsument maar ook aan de zakelijke klanten.
En ook hoor ik graag welke bedrijven VPS allemaal aanbieden.

dsigning
03/03/05, 00:25
Wij bieden VPS diensten aan en gebruiken hier virtuozzo en plesk van sw-soft voor, ik denk dat er altijd wel een markt voor is zolang de prijs maar gunstig is.

Triloxigen
03/03/05, 09:04
Er is op zich best markt voor, maar dan moet je je niet richten op de consument.

Basic-it
03/03/05, 09:08
Origineel geplaatst door dsigning
Wij bieden VPS diensten aan en gebruiken hier virtuozzo en plesk van sw-soft voor, ik denk dat er altijd wel een markt voor is zolang de prijs maar gunstig is.

En verkoop je veel VPS diensten of is dit een bedrijfs geheim;)

Basic-it
03/03/05, 09:10
Origineel geplaatst door Triloxigen
Er is op zich best markt voor, maar dan moet je je niet richten op de consument.

Hoezo zou het niet voor de consument zijn?
Consumenten nemen tog ook dedicated servers af?
Of zie ik dit verkeerd?

_arno_
03/03/05, 10:01
Uit interesse:
Met vps kun je toch op 1 fysieke server meerdere servers draaien?

Basic-it
03/03/05, 10:09
Origineel geplaatst door _arno_
Uit interesse:
Met vps kun je toch op 1 fysieke server meerdere servers draaien?

Ja dat klopt
je deelt als het ware 1 fysieke server in allemaal kleine stukjes die je dan verkoopt.

Dreas
03/03/05, 11:31
Ik heb een VDS (dacht dat dat de naam was?) accountje in Duitsland. Ideaal, alle voordelen van een dedicated (al gebruik ik het meer als "test account", en het kost helemaal niets. Daar is die markt al veel verder ontwikkeld. Misschien handig om ook eens te bekijken voor je.

Triloxigen
03/03/05, 11:46
Origineel geplaatst door DreamDesigners


Hoezo zou het niet voor de consument zijn?
Consumenten nemen tog ook dedicated servers af?
Of zie ik dit verkeerd?

De consument heeft meestal niet een al te ruim budget.
Daarnaast hechten ze minder belang aan veiligheid op deze manier.

Basic-it
03/03/05, 11:58
Origineel geplaatst door Dreas
Ik heb een VDS (dacht dat dat de naam was?) accountje in Duitsland. Ideaal, alle voordelen van een dedicated (al gebruik ik het meer als "test account", en het kost helemaal niets. Daar is die markt al veel verder ontwikkeld. Misschien handig om ook eens te bekijken voor je.

Heb je ook wat bedrijven die daar actief zijn?
VDS en VPS is gewoon het zelfde tog..?
Alleen heeft het een andere naam

Basic-it
03/03/05, 12:03
Origineel geplaatst door Triloxigen


De consument heeft meestal niet een al te ruim budget.
Daarnaast hechten ze minder belang aan veiligheid op deze manier.

De VPS diensten die ik misschien aan ga bieden heb je al een pakketje vanaf 30 euro per maand? is dit te duur voor consumenten ik denk het niet want je krijgt veel voor weinig.
25000 Mb space
en 100 Gb dataverkeer dit is dan tog een interessante dienst voor consumenten? Alleen ik denk dat de consument nog niet genoeg op de hoogte is gesteld van zulk soort diensten?

//Edit 25 Gb hardeschijf ruimte bedoel ik

Triloxigen
03/03/05, 12:18
Origineel geplaatst door DreamDesigners


De VPS diensten die ik misschien aan ga bieden heb je al een pakketje vanaf 30 euro per maand? is dit te duur voor consumenten ik denk het niet want je krijgt veel voor weinig.
25000 Mb space
en 100 Gb dataverkeer dit is dan tog een interessante dienst voor consumenten? Alleen ik denk dat de consument nog niet genoeg op de hoogte is gesteld van zulk soort diensten?

//Edit 25 Gb hardeschijf ruimte bedoel ik

De meeste consumenten met een dedicated server verdienen er weinig tot niks mee.
Dan is 30,- veel, want ze krijgen er immers niks (in geld) voor terug.

Zo belangrijk vinden die het over het algemeen niet.

Basic-it
03/03/05, 12:35
Origineel geplaatst door Triloxigen


De meeste consumenten met een dedicated server verdienen er weinig tot niks mee.
Dan is 30,- veel, want ze krijgen er immers niks (in geld) voor terug.

Zo belangrijk vinden die het over het algemeen niet.

Dus de beste markt is de zakelijke markt? of zitten die ook niet te wachten op VPS diensten?

dsigning
03/03/05, 13:07
VPS diensten voor 30 Euro aanbieden is vrij prijzig, dit omdat je daar tegenwordig al bijna een dedicated voor hebt ;)
Het is bij ons in ieder geval geen hoofd dienst maar, wij hebben best wel wat klanten voornamelijk mensen die een paar domeinnamen hebben en zo dus goedkoper uitzijn dan met een paar hosting accounts.

Basic-it
03/03/05, 13:16
Origineel geplaatst door dsigning
VPS diensten voor 30 Euro aanbieden is vrij prijzig, dit omdat je daar tegenwordig al bijna een dedicated voor hebt ;)
Het is bij ons in ieder geval geen hoofd dienst maar, wij hebben best wel wat klanten voornamelijk mensen die een paar domeinnamen hebben en zo dus goedkoper uitzijn dan met een paar hosting accounts.

Tja dat is waar maar ik denk dat er wel een mogelijkheid is om VPS diensten te verkopen op de zakelijke markt.
Want het word niet echt zo veel gedaan hier in nederland denk ik dan he.

Triloxigen
03/03/05, 13:26
Origineel geplaatst door DreamDesigners


Dus de beste markt is de zakelijke markt? of zitten die ook niet te wachten op VPS diensten?

Zakelijke markt maakt hier wel gebruik van.
Maar deze doen dit meestal via de connectie leverancier..
xs4all, kpn, demon, etcetc

resellerhostnl
06/03/05, 20:08
het is vooral makkelijk om 1 specifieke applicatie te runnen voor een klant (bijvoorbeeld een secundairy dns server)

de VPS-software is eigelijk nog veel te duur om het rendabel aan te kunnen bieden.

dahosting
04/09/05, 22:47
Ik ben op zoek naar een VPS.
20 GB schijfruimte en ongeveer 50 GB dataverkeer.

Is iets in die richting voor ongeveer 20 euro in de aanbieding?

Vriendelijke groeten,
Vincent Kuiper

Axis (NetMatch)
05/09/05, 09:09
Ik was zelf voor de gein eens een rekensommetje aan het maken, denken jullie dat er een markt zou zijn voor zoiets? Let wel bij bijvoorbeeld een silver heb je MINSTENS 10% van de CPU power, Maar je kunt daarbovenop ook pieken.. Kan best zijn dat je real performance op 25% van een Quad Xeon uitkomt..

Ik heb liever 1/10e van een een Quad Xeon 3.0 dan een single P4'tje.. En de access time dan deze virtuele disks is ook meteen stukken(!) lager dan die van wat SATA diskjes.


VPS BRONZE (1:20) -> € 73/m
ESX Virtual Server Node
min. 5% van Quad Xeon 3.0
40GB redundant diskspace (FC San)
10GB backup space (op NAS)
512MB Memory
2 ip's
incl 50GB traffic/mnd
root access (RDP)

VPN SILVER (1:10) -> € 146
ESX Virtual Server Node
min. 10% van Quad Xeon 3.0
80GB redundant diskspace (FC San)
20GB backup space (op NAS)
1GB Memory
5 ip's
incl 100GB traffic/mnd
root access (RDP)

dsigning
05/09/05, 09:12
Zijn dat prijzen per maand?? dat hoop ik niet.

Axis (NetMatch)
05/09/05, 09:17
Origineel geplaatst door dsigning
Zijn dat prijzen per maand?? dat hoop ik niet.
En ik zie nu dat ik de verkeerde kolom uit m'n spreadsheet post, dit zijn de inkoopkosten. :) Ach, het is toch allemaal maar theoretisch..

But you get what you pay for.. Staar je niet blind op de disk space, etc, maar op WAT voor disk..

royen99
05/09/05, 10:23
Origineel geplaatst door Axis (NetMatch)
En de access time dan deze virtuele disks is ook meteen stukken(!) lager dan die van wat SATA diskjes.


Bij VMWare GSX en ESX kan een virtuele disk ook best een fysieke disk zijn. Bij het aanmaken van de virtual node kan je als disk een 'file' op disk aankiezen of een fysiek (ide/scsi/sata/san lun) device.
Het hoeft dus niet perse trager te zijn.

Keenondots
05/09/05, 10:25
Valt mij op dat de prijzen op WHT over het algemeen ontzettend laag liggen. Tarieven voor business accounts liggen in de praktijk hoger. Ook in dit geval denk ik dat het redelijke maandtarieven zijn voor een business provider met prima bereikbaarheid, technische personeel op de 1e lijn, etc.

Axis (NetMatch)
05/09/05, 10:27
Origineel geplaatst door royen99


Bij VMWare GSX en ESX kan een virtuele disk ook best een fysieke disk zijn. Bij het aanmaken van de virtual node kan je als disk een 'file' op disk aankiezen of een fysiek (ide/scsi/sata/san lun) device.
Het hoeft dus niet perse trager te zijn.
Je weet dat een lagere access time juist beter is?

Mijn punt is dat een virtuele schijf op een 2Gb FC SAN met U320 SCSI disks waarschijnlijk STUKKEN sneller is dan een SATA schijfje (als dan niet in een mirror of stripe).. En dat merk je..

Je kunt ook de node direct gebruik laten maken van storage op je SAN, maar het voordeel is dat als je je VMFS op je SAN hebt, dat je dus virtule machines on-the-fly kunt verplaatsen naar een andere fysieke server zonder downtime..

Zo kun je dus in principe ook onderhoud aan de hardware plegen zonder dat een server down gaat. Waarom denk je dat ESX zo populair (en duur) is? :)

lifeforms
05/09/05, 10:46
Ik voel de business case van VPS niet zo. Het is een beetje goedkoop en een beetje stabiel en een beetje veilig. Voor echt goedkoop ga je naar virtual of reseller hosting, voor echt veilig en stabiel ga je naar een eigen dedicated server. Een dedicated kost tegenwoordig zo weinig dat het voor elke serieuze partij te betalen is, je doet daar geen concessies aan door toch een server te delen met anderen voor een paar euro prijsverschil.

Maar misschien krijg ik ongelijk... ik ben gelukkig niet het commerciële brein in mijn bedrijf, maar gewoon een techneut ;)

Axis (NetMatch)
05/09/05, 11:03
Origineel geplaatst door skydancer
Ik voel de business case van VPS niet zo. Het is een beetje goedkoop en een beetje stabiel en een beetje veilig. Voor echt goedkoop ga je naar virtual of reseller hosting, voor echt veilig en stabiel ga je naar een eigen dedicated server. Een dedicated kost tegenwoordig zo weinig dat het voor elke serieuze partij te betalen is, je doet daar geen concessies aan door toch een server te delen met anderen voor een paar euro prijsverschil.

Maar misschien krijg ik ongelijk... ik ben gelukkig niet het commerciële brein in mijn bedrijf, maar gewoon een techneut ;)

Je hebt aan de ene kant gelijk, en aan de andere kant niet..

Als je een server wil hebben met een hoge performance, redundante snelle disks, en backups op een gescheiden server/nas/whatever, ben je best wel wat centjes kwijt. Als je een VPS hebt, neemt de provider de eenmalige hoge investeringen van een snelle SAN en NAS voor zijn rekening en smeert dit uit over meerdere klanten.. win-win situatie.. Provider heeft uiteraard ook uitgebreide supportcontracten op de hardware, en die zijn ook niet gratis.

Als je een simpel servertje wilt en je hebt genoeg aan de performance van een paar diskjes, en de uitgebreide support en snel netwerk maakt je niet zo uit, dan boeit het niet zo..

Als je met ESX aan de slag gaat kun je je klanten ook uitgebreide SLA's aan zoals een uptime van 99,999 van de 'virtuele hardware'.. Maar goed, daar betaal je allemaal de hoofdprijs voor..

PlugInInfo
05/09/05, 11:49
Deze week ontving ik een persbericht van Flexservers.nl (Netnation) waarin ze zeiden de eerste te zijn met Windows VPS in de Benelux. Klopt het dat VPS voorheen alleen op Linuxservers werd aangeboden?

Overigens kreeg ik een het zelfde idee als skydancer. Het is "net allemaal niet perfect". Maar het is natuurlijk wel een uitkomst voor iemand met een te klein budget voor een eigen server.

royen99
05/09/05, 11:58
Origineel geplaatst door PlugInInfo
Deze week ontving ik een persbericht van Flexservers.nl (Netnation) waarin ze zeiden de eerste te zijn met Windows VPS in de Benelux. Klopt het dat VPS voorheen alleen op Linuxservers werd aangeboden?


Wellicht bedoelen zij de 1ste die gebruik maken van Microsoft's VPS software.
VPS software voor/met windows is er al redelijk lang. Middels VMWare kan je elke combinatie wel bedenken.
Host OS kan windows danwel linux zijn. Als VPS heb je een zeer ruime keuze (windows, linux, freebsd, solaris etc..)
Krijg echter nog niet Darwin aan de praat met GSX server (al zou het wel moeten kunnen).