PDA

Bekijk Volledige Versie : Briefpapier



Hjalmar
02/03/05, 18:44
Beste leden,

Na het doorzoeken van WHT heb ik hierover niets kunnen vinden en dus stel ik de vraag hier maar even!

Ik ben gekomen tot het punt om mijn briefpapier te maken, graag zou ik van jullie willen weten wat er precies op moet.
Misschien dat het mogelijk is dat ik voorbeelden van jullie zou kunnen zien?

Natuurlijk heb ik al ander briefpapier benadert maar dat is niet mbt hosting.

Ik dank u allen!

ColoProvider
02/03/05, 18:46
Alle bedrijfsgegevens + een template structuur voor NAW gegevens van geaddresseerde en inhoud van de brief

Carl<n-media>
02/03/05, 18:47
Je logo en contact gegevens lijkt mij voldoende. De rest kun je er later zelf op printen.

hunter
02/03/05, 18:54
Als je van plan bent om dat briefpapier te gaan gebruiken voor offertes en facturen moet ook je kvk- en btwnummer er op vermeld zijn.

Remigius
02/03/05, 19:02
Wij hebben alleen een logo, de rest printen we er omheen. Dit werkt uitstekend en dan hoef je je briefpapier niet weg te gooien als je een keer naar een ander pand gaat.

XS-24
02/03/05, 19:05
Wij hebben het logo links bovenaan, rechts bovenaan het adres, daaronder een blauw lijntje (bedrijfskleur).

Onderaan hetzelfde blauwe lijntje en de KvK + belasting gegevens voor offertes enzo.

Zelf gemaakt en geprint met word.

Hjalmar
02/03/05, 19:07
Aangezien we niet van plan zijn om in grote getallen briefpapier te kopen kunnen we meteen alles op het briefpapier drukken! (Hiervoor ken ik dan ook persoonlijk een drukker)

Het briefpapier is bedoelt voor facturen en offertes (natuurlijk ook aanmaningen etc.) maar ok zeker voor mailings en normale brieven.
Is het dan ook handig om je kvk- en btwnummer op de laatste 2 soorten brieven te zetten?

Graag zou ik van jullie nog een voorbeeld kunnen zien van jullie briefpapier als dat kan?

Bedankt voor de reacties!

xserve
02/03/05, 19:18
Origineel geplaatst door Hjalmar
Het briefpapier is bedoelt voor facturen en offertes (natuurlijk ook aanmaningen etc.) maar ok zeker voor mailings en normale brieven.
Is het dan ook handig om je kvk- en btwnummer op de laatste 2 soorten brieven te zetten?
Nou, het is zeker niet ONhandig. En dat het KvK nummer erop staat is altijd handig, want dan kunnen ze je gegevens natrekken mochten ze dat willen. En het straalt ook een extra stukje kwaliteit uit natuurlijk.

Zenda
02/03/05, 19:38
Dingen die zeker op het briefpapier moeten:
- Logo
- Bedrijfsgegevens
- Kamer van Koophandel nummer (indien aanwezig)
- BTW nummer (indien aanwezig)

Wat wij er ook bij plaatsen:
- Gegevens klant
- Datum

Zorg ervoor dat je altijd dezelfde style gebruikt. Dus als je bij de factuur de gegevens van de klant plaats, moet je dit ook bij de offerte doen.

M-BahZ
02/03/05, 23:21
Origineel geplaatst door hunter
Als je van plan bent om dat briefpapier te gaan gebruiken voor offertes en facturen moet ook je kvk- en btwnummer er op vermeld zijn.
Je KvK nummer moet op alle correspondentie vermeld worden.

Overigens valt er op de website van de KvK ook wel na te lezen waar je correspondentie aan moet voldoen.
Verder informeren verscheidene branche verenigingen en "keurmerken" hier ook wel over.

Uiteraard kan je ook een beetje kijken naar wat andere bedrijven je zoal toesturen.

Een huisstijl is te prefereren maar niet verplicht.

Henky!
02/03/05, 23:55
Kijk gewoon eens naar de post die je krijgt van kabelbedrijf, woningbouwvereniging, de krant of wat dan ook.

Promo Solutions
03/03/05, 11:09
Enkele voorbeelden van briefpapier kun je op mijn website vinden.
promosolutions.nl in het portfolio vindt je diverse voorbeelden van mijn klanten.