PDA

Bekijk Volledige Versie : Uren tooltje?



Desmond
01/03/05, 22:04
Met het oog gericht naar de startersaftrek vraag ik mij af hoe mensen hier hun uurtjes bij houden?

Hebben jullie hier tooltjes voor of rammen jullie gewoon een excel sheet vol?

Ik had een PHP scriptje gevonden maar dat was iets te uitgebreid moet simpeler kunnen lijkt mij :)

albert_dijkstra
01/03/05, 22:07
gewoon kijken hoe je t voordeligst uitkomt :D

Sander-
01/03/05, 22:22
Ik vind uren bijhouden opd e manier van ik zet nu me stopwatch absoluut niet fair richting een klant aangezien ik in veel gevallen tussendoor wel even de telefoon aanneem, paar minuutjes weg ben, mailtjes check/beantwoord, mensen op MSN ff help etc...

reken het niet helemaal zo door?

albert_dijkstra
01/03/05, 22:36
idd naar klanten toe dan zet ik idd stopwatch niet aan... ik doe ook van alles en nogwat tussendoor (zoals kijken wat er allemaal op dit forum gebeurd)

Xerious
01/03/05, 23:06
Ik hou in hele kwartieren ongeveer bij hoeveel ik bezig ben. Als ik 6 minuten bezig ben met een emailtje dan rekenen ik ze niet. Als ik 8 minuten bezig ben maak ik er een kwartier van. Op deze manier kom ik wel ongeveer goed uit.

Ik ben nu bijvoorbeeld 1 uur en 3 kwartier bezig met een scriptje tweaken.
Dat sla ik op in een Exel bestandje en die rekent alles automatisch uit :).

Remigius
01/03/05, 23:28
Met een beetje PHP kennis kan je zo een urenverantwoording script maken waarmee desnoods de uren direct op de facturen geprint worden.

Best4U
02/03/05, 02:23
Volgens mij doelt desmond niet zozeer op hoe je je uren voor de klant bijhoud, maar met name ter verantwoording (bij een eventuele controle) van de belastingdienst.
Of begrijp ik je juist verkeerd? :)

Ik moet zeggen dat ik zelf gewoon een ouderwetste (papieren) agenda heb gekocht waar ik mijn dagelijkse uren inschrijf zodat ik kan aantonen waar, wanneer en hoe lang ik op een betreffende dag ben bezig geweest voor de zaak (dus niet alleen voor klanten).

Zo zou ik aan het eind van het jaar op minimaal 1225 uur uit moeten komen, zodat ik ook in aanmerking kom voor eventuele starters- en zelfstandigenaftrek (ook weer afhankelijk van je rechtsvorm)

Desmond
02/03/05, 07:35
Best4U begrijpt em ;)

De uren van de klanten geloof ik ook wel wij doen alleen webdesign en werken op project basis.

Best4U
02/03/05, 12:19
Maar als je een mooi tooltje hebt gevonden/gemaakt hebt wil ik mijn papieren agenda best bij het oud papier zetten ;)

albert_dijkstra
02/03/05, 17:39
anders gebruik je gewoon ms outlook.

BlueAce
03/03/05, 12:04
Ik heb een applicatie hiervoor in VB.NET. Gewoon heel simpel: 1 grote knop om een timer te starten en te stoppen, en een klein tekstveld om je uren op te slaan of te openen. Gemaakt toen ik er nog nul komma niks van wist, dus irritaties zijn voor eigen rekening ;) Zie attachment.

Basic-it
03/03/05, 12:13
Origineel geplaatst door BlueAce
Ik heb een applicatie hiervoor in VB.NET. Gewoon heel simpel: 1 grote knop om een timer te starten en te stoppen, en een klein tekstveld om je uren op te slaan of te openen. Gemaakt toen ik er nog nul komma niks van wist, dus irritaties zijn voor eigen rekening ;) Zie attachment.

Zal wel handig zijn als hij het doet onder windows xp want krijg een error

Basic-it
03/03/05, 12:15
Dit is de error

_arno_
03/03/05, 12:26
.net framework geinstalleerd?

Basic-it
03/03/05, 12:30
Origineel geplaatst door _arno_
.net framework geinstalleerd?

Dan kan wel kloppen dat die niet is geinstaleerd;)

Basic-it
03/03/05, 12:40
En hij doet het nu wel;) mooi programma hoor, kan ik denk ook nog wel gebruiken

Desmond
05/03/05, 13:13
Ja is een handig tooltje ;)

Wat belangrijk (en vereist) is voor de BD zijn de volgende punten:
* Datum (05-03-2005)
* Van tot tijd (van 09.15 tot 13.45)
* Activiteit (Webdesign opdracht blabla)
* Totaal tijd (4.5 uur)

Tuurlijk is excel een optie maar ik dacht als er nou een tool was waar je deze dingen in kan kloppen en dan op print dat dan mijn maandoverzicht eruit komt ;)

jinxedworld
06/03/05, 00:41
http://www.worktimer.nl/

Is ook erg handig, je kan het per project onderverdelen, en ook nog per gebruiker.

vanderhart
06/03/05, 11:11
Link werkt alleen niet.

Marlies
06/03/05, 13:49
Hier werkt de link wel gewoon.
http://www.worktimer.nl/worktime/