PDA

Bekijk Volledige Versie : Celeron Gameserver



repsaj
01/03/05, 10:15
Zoals je misschien hebt gezelezen had ik in een ander deel van het forum wat prijsjes gevraagd voor een budget dedicated server.

Mijn idee was om deze als dedicated game servers te verkopen.


neem bijv een Celeron 2.4 ghz 512 mb geheugen
en je draait er 2 game servers op.
Hoeveel slots zou die celi kunnen trekken??

ik weet dat die celi niet hele beste processors zijn, maar kan iemand een gokje wagen? of heeft iemand er ervaring mee??

anders moet ik er eerst een bestellen en uitproberen :)
kan ook natuurlijk.

Sander-
01/03/05, 11:20
Misschien even ter vergelijking.

Ik heb hier een sempron 2200+ met 512 ram liggen, daar draaien 2 x 16 mans public CS 1.6 op en een teamspeak server. dit kan ie makkelijk aan, dus denk dat als je beide naar 20 slot's zou gooien dat het ook nog wel zou kunnen.

Dit is wel standaard debian sarge install zonder gemodde kernel ofzo. (Iemand hier nog tips voor?? Beeetj meer performance is altijd gewenst ;))

repsaj
01/03/05, 11:29
op die server zou dan ook debian komen
er gaan dan mohaa spearhead servers op draaien

TiMMiEJ
01/03/05, 14:03
Origineel geplaatst door WE-Create!
Misschien even ter vergelijking.

Ik heb hier een sempron 2200+ met 512 ram liggen, daar draaien 2 x 16 mans public CS 1.6 op en een teamspeak server. dit kan ie makkelijk aan, dus denk dat als je beide naar 20 slot's zou gooien dat het ook nog wel zou kunnen.

Dit is wel standaard debian sarge install zonder gemodde kernel ofzo. (Iemand hier nog tips voor?? Beeetj meer performance is altijd gewenst ;))

Die 2x20 slots public ga je nie never halen, zeker niet als ze allebei vol zitten. Ik denk dat je Max, 32 slots aankan helemaal vol. Correct me if im wrong :)

zb-anna
01/03/05, 15:35
Celeron is niet zo geschikt als gameserver. Beter is Pentium IV of een Xeon server.

repsaj
01/03/05, 15:38
Origineel geplaatst door zb-anna
Celeron is niet zo geschikt als gameserver. Beter is Pentium IV of een Xeon server.

Jah, maar dat wordt een beetje duur voor een clan,
P4 zou nog kunnen maar moet niet te duur zijn, want dan is het interessant.

die Dual Xeon 1,7 die u ook als aanbieding op gaf, zou die dat dan wel kunnen??
tis wel dual, maar toch maar 1,7 ghz

zb-anna
01/03/05, 16:49
Ik schat even in dat een dual Xeon meer CPU kracht heeft dan een enkele celeron. Maar vind dat anderen hier wat duidelijkheid in moeten verschaffen. Ik ben immers degene die de XEONs aanbood.

Bestlevel
01/03/05, 16:58
Ik zou in iedergeval kiezen voor een pentium 4 in die geval die hebben een stuk meer power.

Intel Xeon is wel aan te raden, maar dat is meer een budget kwestie.

eelcow
01/03/05, 19:11
Wat dacht je van AMD Athlon, hun prijs kwaliteit verhouding is voor zover ik weet ook best goed.

XS-24
01/03/05, 19:14
athlons liggen kwa prijs niet ver van de P4 af (bij ons 5 euro), celeron daarintegen 25 euro.

robinvanraan
01/03/05, 19:37
heb een p4 3,2 ghz server met 2x 1024mb geheugen draaid perfect een 2x 40 player server public en 16 player private

Arjan
01/03/05, 21:41
Ik heb meerder servers gehad met zowel Celeron, Pentium 4 als Xeon processoren. Mijn conclusie is dat een Celeron erg slecht presteert inverhouding met een pentium 4. Wanneer je 1 tot max 4 pub servers wil gaan draaien zou ik voor een P4 kiezen wil je meer servers draaien dan zou ik kiezen voor een XEON.

aleto
01/03/05, 22:26
Bij Gameservers is de hoeveelheid intern geheugen eigenlijk misschien nog wel belangrijker dan de cpu power, want gameservers hebben enorm veel geheugen nodig. Een zelfde server met 1 GB geheugen kan daarom veel beter gameservers draaien dan eentje met 256MB RAM.

Verder zijn Celerons en Semprons uitgeklede versies van de duurdere CPU's. Dit merk je ook in de performance. Als je echt een goede gameserver wil, kan ik je een AMD Athlon XP, Athlon 64 of een P4 aanraden, met veel geheugen uiteraard.

Mocht je interesse hebben in dedicated servers, kan je me ook mailen op internet@aleto.nl voor een prijsopgave.

ColoProvider
01/03/05, 22:47
Origineel geplaatst door aleto
[B]Bij Gameservers is de hoeveelheid intern geheugen eigenlijk misschien nog wel belangrijker dan de cpu power, want gameservers hebben enorm veel geheugen nodig.Geheel injuist. Zorg dat een je 1024 mb RAM hebt, dat is altijd genoeg voor een single CPU server. De CPU kracht is tienmaal belangrijker, zonder genoeg CPU kracht heb je alleen maar lag.

Thafusion
01/03/05, 22:54
Een Single Xeon 1,7ghz draait op 400 fsb en is daarom velen malen langzamer met eenveel mhz dan de vernieuwde Celeron D versie. Daarom zou ik als je toch moet kiezen tussen dual xeon 1,7 ghz en Celeron D 2,8 ghz voor de celeron kiezen. En Sempron is geen.

http://www.tweakers.net/nieuws/34506/?highlight=sempron+celeron

Als je dit leest zie je dat de oude Celeron 2,8 ongeveer even snel is als een amd 2200 Xp maar de nieuwe versie het toch best uithoud tegenover een P4. En de Sempron is gene uitgeklede versie van een XP het zit gewoon tussen de nieuwe Amd 64bit en Xp in. Let dus wel goed op welke Celeron je neemt zit veel prestatie verschil in.

repsaj
02/03/05, 11:12
@ Thafusion:
op die link die je gaf is een Celeron D 340 sneller als een Athlon XP 2800+ en loopt ie maar iets achter op de pentium 4 2.8 ghz
das toch nog best wel netjes

om servers te verhuren gebruik ik ook een p4 3ghz
maar dit was bedoeld als dedicated clan server, daar laat ik dan 2 game servers op draaien, dus aan 512 heb je genoeg.

Danger
02/03/05, 13:27
1. Celeron is niks voor het verhuur van Gameservers.
2. 1 GB geheugen zou erg van pas zijn voor het verhuuren van gameservers.

ColoProvider
02/03/05, 13:48
Origineel geplaatst door Thafusion
Een Single Xeon 1,7ghz draait op 400 fsb en is daarom velen malen langzamer met eenveel mhz dan de vernieuwde Celeron D versie. Daarom zou ik als je toch moet kiezen tussen dual xeon 1,7 ghz en Celeron D 2,8 ghz voor de celeron kiezen. En Sempron is geen.

http://www.tweakers.net/nieuws/34506/?highlight=sempron+celeron

Als je dit leest zie je dat de oude Celeron 2,8 ongeveer even snel is als een amd 2200 Xp maar de nieuwe versie het toch best uithoud tegenover een P4. En de Sempron is gene uitgeklede versie van een XP het zit gewoon tussen de nieuwe Amd 64bit en Xp in. Let dus wel goed op welke Celeron je neemt zit veel prestatie verschil in. Let erop dat dat een gemiddelde is van veel benchmarks. Je moet juist de benchmark kiezen die veel overeenkomt met het draaien van een gameserver. Dan kom je nooit op een Celeron uit, de Athlon XP is heer en meester over een celeron puur vanwege het feit dat er veel procossorkracht inzit.

Overigens is in de regel een single Xeon CPU altijd trager dan een single P4 met dezelfde kloksnelheid ;)

Jacobs.T
02/03/05, 14:03
Denk dat die Celly 2,4 wel volstaan voor dedicated gameservers.
Echte multi-gaming clans hebben heel wat meer leden dus komen ook aan een groter budget / maand.
Deze opteren zeker voor zwaardere systemen.
Celly's zijn vooral interessant voor mensen die zowel private als public willen hosten.

RebornVampie
02/03/05, 22:40
Een goedkope pentium 4 is al stukken beter dan een wat duurdere celeron. Op een p4 2.4 ghz kan je al gauw 4/6 servers draaien. Dan verhuur je er toch twee en heb je die kosten er ook uit. Volgens de wet legaal want je deelt kosten ;) en je kan zwaardere servers draaien!

Genesisfm
03/03/05, 12:41
Hey,

Vergeet niet de eigenschappen van het spel.
Zo weet ik dat Unreal veel CPU trekt bij het switchen van een map.

Kortom kijk eerst hoe het spel zich gedraagt. (map wissel enz).
Maar een enkele server met 20 slots moet altijd wel lukken.
Vergeet niet dat het ook afhankelijk is van je provider.

Een tip gebruik een goede netwerkkaart!!
Als je een goedkope netwerkkaart gebruikt dan verbruikt hij namelijk ook CPU tijd met alle gevolgen van dien!!