PDA

Bekijk Volledige Versie : managed service op eigen server



eelcow
28/02/05, 21:48
ik wil misschien een server gaan plaatsen om wat websites van mezelf op te hosten maar ik heb niet echt veel verstand van de software die er beschikbaar is voor servers. ik kan wel een computer in elkaar zetten en vind opzich de managed service van NXS (http://www.nxs.nl/content/producten/managed/) heel handig.
zijn er nog meerdere bedrijven die dit soort services aanbieden??
mijn budget is namelijk niet zo hoog??

alvast bedankt.

stijnbol
28/02/05, 21:59
Je kan ook op zoek naar iemand die graag wat vrijheid wil en zelf geen server heeft. Die kan dan de server voor jou onderhouden. Wederzijdse hulp kan je een leuke overeenkomst opleveren.

eelcow
28/02/05, 22:04
dat is inderdaad waar maar het is wel zo dat als ik het uitbesteed aan een bedrijf dat ze bijvoorbeeld bij hardwarestoringen snel terplaatsen kunnen zij. Ik ben dus wel opzoek naar een bedrijf of misschien persoon die snel terplekke kan zijn.

zb-anna
28/02/05, 22:09
Zou in dat geval kiezen voor managed dedicated. Ook al is een persoon ter plaatse, zonder reserve onderdelen kan hij niet veel uitvoeren.

eelcow
28/02/05, 22:22
het is inderdaad zo dat een managed dedicated een optie maar ik heb wel eens gehoord dat er beslag is genomen op servers en in het geval van NXS is de server dan nog steeds jouw eigendom. verder ben ik meer een persoon die van investeren houd.

zb-anna
28/02/05, 22:32
Zoek een financieel stabiele provider.

Beslag leggen ze eventueel ook op je colocatie server, dan mag jij later goed komen uitleggen met bonnetjes dat het jou server is.

Maar wil je hardware en software onderhoud uitbesteden, ga dan voor managed dedicated.

M-BahZ
01/03/05, 12:07
Origineel geplaatst door stijnbol
Je kan ook op zoek naar iemand die graag wat vrijheid wil en zelf geen server heeft. Die kan dan de server voor jou onderhouden. Wederzijdse hulp kan je een leuke overeenkomst opleveren.
Enige terughoudendheid is hierbij natuurlijk wel op zijn plaats.
Ik kan je genoeg personen en partijen opnoemen die hun eigen zaakjes niet eens op orde hebben, laat staan dat ze de servers van derden goed kunnen configureren en onderhouden.

Een heleboel personen en partijen verkeren bijvoorbeeld nog niet eens in de veronderstelling dat je bijvoorbeeld een kernel ook moet patchen. ;)
Laat staan dat ze ingewikkeldere zaken op zich kunnen nemen.

Als ik eelcow zou zijn zou ik dan ook zeker zoeken naar een betrouwbare partij en hier contact meeleggen en proberen tot een goede deal te komen.
Uiteraard kan een second opinion ook geen kwaad.. je weet tenslotte niet wat voor vlees je in de kuip hebt. ;)

Partijen die nu erg happig naar hem lopen te PM'en zal ik in ieder geval al links laten liggen. ;)

Triloxigen
01/03/05, 12:16
Plaats eens een aanvraag in het aanbiedingen forum...
Krijg je vanzelf wel reactie :)

Designerhosting
01/03/05, 12:20
Als je meer het type bent van investeren moet je niet met een klein budget beginnen. Een goede partner en een goed datacentrum kosten geld..... Wat voor sites wil je precies hosten? Heb je we echt een hele server nodig? Een echt managed dedicated server kun je krijgen voor zo'n 200 euro per maand. De vraag is natuurlijk hoe groot je budget is.... Je kunt nog veel mooiere servers krijgen indien je budget hoger is.

Let goed op wat bedrijven verstaan onder managed.... dat verschilt per bedrijf en de ene doet veel meer dan de ander..... Hardware replacement in een paar uur is handig, 24 uurs aanwezigheid van goed opgeleid personeel is ook zo iets....

Naast alle updates van alle software is het handig als ze ook extra software willen installeren zonder een extra rekening te sturen. De server moet natuurlijk 24 uur in de gaten gehouden worden etc.

Edit: Ook de hoeveelheid bandbreedte die je erbij krijgt is van belang en hoeveel je bij moet betalen indien je boven de limiet komt.

zb-anna
01/03/05, 13:24
Je hebt al managed dedicated servers in de 100 euro/maand prijsklasse.