PDA

Bekijk Volledige Versie : Waar servers kopen



pukker
28/02/05, 19:41
Vraagje....

Waar halen jullie je servers vandaan?

Ben nu toe aan een 2e server, de eerste had ik via WHT gekocht...
Maar ik denk dat dit best goedkoper zou kunnen...

Dus mijn vraag, waar halen jullie jullie servers???

Clanhost
28/02/05, 19:43
Laatste server gekocht bij:

http://www.mixtech.nl/

Dual Opteron gehaald, netjes afgewerkt keurig bezorgt. Volgende gaat daar ook weer besteld worden en een hele nette prijs.

Mr. Snooby
28/02/05, 19:53
Wij kopen de onderdelen los bij de groothandel en dan bakken we er zelf een server van.

Mr. Snooby
28/02/05, 19:53
Origineel geplaatst door clanhost
Laatste server gekocht bij:

http://www.mixtech.nl/

Dual Opteron gehaald, netjes afgewerkt keurig bezorgt. Volgende gaat daar ook weer besteld worden en een hele nette prijs.

Ik mag ze niet want hun menu werkt niet in firefox.

Vane
28/02/05, 19:54
http://www.dell.nl
http://www.rackserver.nl

Hebben wij alles van.

_arno_
28/02/05, 19:58
1 server van : http://www.ahead-it.nl/ ( toen nog pcdoc )

MediaServe
28/02/05, 20:03
Zelf een systeem op maat gemaakt. Bij diverse winkels componenten gehaald en alles zelf in elkaar gezet :)

Zo heb je precies een server die zoekt tegen de scherpste prijzen. Moet je natuurlijk wel wat ervaring hebben met hardware en dergelijke.

Pantsy
28/02/05, 20:25
www.melrow.nl

stijnbol
28/02/05, 20:57
Mijn eerste kwam van bij servershop.nl
Erg tevreden van.

empeetrois
28/02/05, 22:14
rackserver.nl goede service, koeler kappot, binnen 1 dag een nieuwe. Ook support altijd goed bereikbaar.

Unixadmin
01/03/05, 00:43
Heeft iemand hier ervaring met bestlevel.nl?. Ik ben van plan Supermicro daar te gaan halen nl.

SebastiaanStok
01/03/05, 10:20
Severshop.com:
Op dit moment zijn wij gesloten. Excuses voor het ongemak.

Is al heel lang zo :(

MediaServe
01/03/05, 12:58
Origineel geplaatst door Rollerscapes
Severshop.com:
Op dit moment zijn wij gesloten. Excuses voor het ongemak.

Is al heel lang zo :( Probeer het hier eens:
http://www.servershop.nl/test/ ;)

XS-24
01/03/05, 14:11
Eigen fabricage.

KOH - Patrick
01/03/05, 20:06
...

ColoProvider
01/03/05, 20:09
Origineel geplaatst door clanhost
Laatste server gekocht bij:

http://www.mixtech.nl/

Dual Opteron gehaald, netjes afgewerkt keurig bezorgt. Volgende gaat daar ook weer besteld worden en een hele nette prijs. Zeer snelle communicatie en scherpe prijzen bij Mixtech! Hulde!

DomiMiX
02/03/05, 10:16
Origineel geplaatst door Mr. Snooby


Ik mag ze niet want hun menu werkt niet in firefox.

Wordt aangewerkt. Er komt zeer binnenkort een nieuwe website.

Tevens hebben we een ontzettend leuke opdracht voltooid.

Intel SR2400 behuizing met daarin dual opteron.

http://www.mixtech.nl/blad1.html

SebastiaanStok
02/03/05, 10:33
Leuk en zelf een server een samen stellen, en afbreken :) :W:

DomiMiX
02/03/05, 10:38
Ja alles is mogelijk.
Het oog wil ook wat :)

Deze klant had alles van Intel en die wou graag een intel behuizing maar vond de prestaties van Opteron beter dus ja dan komen tot deze mix :)

SebastiaanStok
02/03/05, 11:25
Een intel Opteron :D

kilian
02/03/05, 11:55
Origineel geplaatst door DomiMiX
Ja alles is mogelijk.
Het oog wil ook wat :)

Deze klant had alles van Intel en die wou graag een intel behuizing maar vond de prestaties van Opteron beter dus ja dan komen tot deze mix :)

Goed werk hey :)

snaaps
02/03/05, 12:52
nieuw.nl

Wij bouwen onze servers zelf.
Wij hebben wel vaste aanbieder maar die is al een paar keer vermeld hier.

Als wij hardware nodig hebben wat wij niet bij deze aanbieder kunnen krijgen zoeken wij meestal via nieuw.nl.

Jacobs.T
05/03/05, 18:27
HP :)

Dillard
06/03/05, 13:58
Dell voor de shared servers en Dell voor de dedicated, soms gebruiken we SuperMicro; deze halen we dan (tot tevredenheid) bij A-Head IT (het oude PCDOC)

McRox
06/03/05, 14:08
Eerst vooral Supermicro, nu alleen Dell.

Voor budget servers/onderdelen takeitnow.nl. Zeer goede service en snelle levering :)

Dennis
06/03/05, 14:12
Origineel geplaatst door McRox
Eerst vooral Supermicro, nu alleen Dell.

Voor budget servers/onderdelen takeitnow.nl. Zeer goede service en snelle levering :) Maar Dell is bij grote hoeveelheden toch nog steeds een stuk duurder dan SuperMicro-onderdelen via een groothandel zelf in elkaar zetten?

Wat zijn de voordelen van Dell ten opzichte van het het zelf in elkaar zetten van een SuperMicro server?
-> Je hebt standaard, zonder dat de server duurder wordt, een SLA?
-> De SLA's die je kunt kiezen bij Dell zijn erg interessant?
-> Prijsverschil is bij grote hoeveelheden minimaal?

En takeitnow.nl levert geen 1U-cases?

ColoProvider
06/03/05, 17:55
Origineel geplaatst door Jacobs.T
HP :) Hoe vind je hun prijs/prestatie verhouding? Ik heb altijd het idee dat een Dell server honderen euro's goedkoper is (met dezelfde onderdelen)

Dillard
06/03/05, 19:04
Origineel geplaatst door DennisCitus
Maar Dell is bij grote hoeveelheden toch nog steeds een stuk duurder dan SuperMicro-onderdelen via een groothandel zelf in elkaar zetten?

Wat zijn de voordelen van Dell ten opzichte van het het zelf in elkaar zetten van een SuperMicro server?
-> Je hebt standaard, zonder dat de server duurder wordt, een SLA?
-> De SLA's die je kunt kiezen bij Dell zijn erg interessant?
-> Prijsverschil is bij grote hoeveelheden minimaal?

En takeitnow.nl levert geen 1U-cases?

Je kunt met Dell best aardige afspraken maken indien je grotere hoeveelheden inkoopt. Enkele resellers kopen inmiddels via ons in, en profiteren hiermee van ons inkoopvoordeel.

Groot voordeel van Dell vind ik:
- Alles op elkaar afgestemd
- Alles geassembleerd en gecontroleerd (kost ons geen tijd en tijd = geld)
- 3 jaar on-site garantie.
- SLA's zijn in onze business niet echt interessant (Gold support bv. 4 uur responsetijd, want dit betekent dat binnen 4 uur een engineer met je probleem aan de slag gaat, niet dat je hij binnen 4 uur ter plaatse is om het probleem te verhelpen. Je zult dus nog steeds spare-machines moeten hebben staan om 1 of 2 werkdagen te overbruggen)

In mijn optiek kun je een serverboard niet vergelijken met een huis-tuin-en-keuken mobo van welke fabrikant dan ook, deze zijn er simpelweg niet voor gemaakt om 3 jaar lang 24x7 onder belasting te moeten presteren en dat vertaald zich dus in hogere uitval (nogmaals: IMHO), idem voor koeling en voeding.

Maar daar betaal je wel iets meer voor dan een kant-en-klare server van 500-700 euro :)

Jacobs.T
07/03/05, 19:20
Origineel geplaatst door ColoProvider
Hoe vind je hun prijs/prestatie verhouding? Ik heb altijd het idee dat een Dell server honderen euro's goedkoper is (met dezelfde onderdelen)

Zou ik niet onmiddellijk durven zeggen.
Ik vind dat HP relatief duurder is dan Dell.
Desondanks blijf ik bij HP.

Ik heb het niet zozeer op witte (zelfbouw) producten.
Belangrijk is de support die je krijgt.
Als je bv met een raid setup zit, is de kans vrij klein dat je na 1,5 jaar nog een identieke schijf gaat vinden.
Bedrijf had een 2,5 jaar oude HP en CPU had blijkbaar de geest gegeven. Volgende dag stonden ze met een CPU die 2 jaar eerder uit de handel was gehaald.

Verkies de HP support boven die van Dell + persoonlijk ervaar ik HP als 'kwalitatiever'
HP geeft ook bv. standaard sliderails erbij (dell is het een optie, en dan nog niet eens slide rails) + ze hebben leuke extraatjes zoals ILO.

kilian
07/03/05, 19:26
Mja, ik hoorde vanmiddah mijn vader zeuren over dat zijn baas 500 euro moest betalen voor een simpel reepje dim vvoor in een compaq

Jacobs.T
07/03/05, 19:49
Er is een verschil tussen desktopgeheugen en servergeheugen ;)

kilian
07/03/05, 20:13
Het was voor een desktop...

Ik begreep dat er ook geen ander geheugen in kon. Vage zooi.

Dennis
08/03/05, 15:43
Origineel geplaatst door kilian
Het was voor een desktop...

Ik begreep dat er ook geen ander geheugen in kon. Vage zooi.
Origineel geplaatst door kilian
Mja, ik hoorde vanmiddah mijn vader zeuren over dat zijn baas 500 euro moest betalen voor een simpel reepje dim vvoor in een compaq Dit vind ik inderdaad hele zwakke oneerlijke business :)

Maar Pukker... zet anders je server zelf in elkaar met losse onderdelen?

kilian
08/03/05, 15:53
Ik weet niet of het helemaal klopt, maar dat begreep ik ervan.

Hij liep te klagen omdat zijn pc maar 265 geheugen had en hij had nog geen extra geheugen omdat dat volgens zijn baas zo duur was.

Niet dat ik slechte verhalen wil verspreiden ofzo...

Maar dat is totaal offtopic.

Xerious
08/03/05, 16:10
Wat vinden jullie beter kwa kwaliteit? Dell of Supermicro?
Supermicro is goedkoper, maar Dell heeft een grotere reputatie en zal ongetwijfeld bekender bij klanten klinken!

WebSiteNet
08/03/05, 17:00
Dell is gewoon kwalitatief net iets beter dan supermicro. En een dell wordt compleet afgeleverd. ;)

Dennis
08/03/05, 17:12
Origineel geplaatst door WebSiteNet
Dell is gewoon kwalitatief net iets beter dan supermicro. En een dell wordt compleet afgeleverd. ;) Waar baseer je dat op? Op performance? Of?

Jacobs.T
08/03/05, 18:17
.... feiten.

Persoonlijk vind ik Dell een hele mooie optie wat betreft rackservers.
Enkel de service vind ik wat minder.
Het kan ook bij andere gebeuren maar ik vind dat de helpdesk wat oppervlakkig op problemen ingaat. Hangt natuurlijk af van medewerker tot medewerker maar het verschil met pakweg HP is toch wel opvallend.

TechXP
08/03/05, 19:22
Origineel geplaatst door WebSiteNet
Dell is gewoon kwalitatief net iets beter dan supermicro. En een dell wordt compleet afgeleverd. ;)

Bij mijn stagebedrijf hadden ze juist ook veel problemen met de hardware van Dell. En de service is echt beroerd. Stagebedrijf was dan wel ergens in het caribisch gebied, maar dat zal niet veel andere hardware hebben natuurlijk. Irritant daar is het zinnetje van Dell aan de telefoon 'thank you for choosing Dell'.

Ik weet niet hoe supermicro precies is. Als het goed is komt mijn servertje morgen binnen :)

WebSiteNet
09/03/05, 17:36
De service is bij mij altijd goed. Telefoonn wordt bijna direct opgenomen en ze doen hu best om je te helpen.

Met service is hp gewoon de beste. Aardige lui die zelf ook pc fanaten zijn.

ps: Ik heb dan ook geen grote partij servers staan in het caribisch gebied...

AlexanderOnline
11/03/05, 17:16
Backup servertje een tweede hands 566 Mhz in 1U case, zelf nog een 120 GB HDD bij gekocht bij de lokale pc boer.
De volgende server die we colocaten weet ik nog niet wat voor een, misschien een dell, of een van de server webshops

pukker
12/03/05, 11:58
Ik ben van plan dit moederbord te gaan kopen (dus me server zelf in elkaar te zetten).

http://www.hmk.nl/view_product.php?database=server&productID=26000001

Het lijkt erop dat er een CPU koeler bij zit.
klopt dit?
en is dit altijd bij servermoederborden???

Vane
12/03/05, 12:02
Origineel geplaatst door pukker
Ik ben van plan dit moederbord te gaan kopen (dus me server zelf in elkaar te zetten).

http://www.hmk.nl/view_product.php?database=server&productID=26000001

Het lijkt erop dat er een CPU koeler bij zit.
klopt dit?
en is dit altijd bij servermoederborden???

Niet altijd maar van de WinterPark heb je een normale en 1U versie als ik me niet vergis. Bij die 1U zit ook een 1U koeler.

DomiMiX
17/03/05, 15:14
Origineel geplaatst door DomiMiX


Wordt aangewerkt. Er komt zeer binnenkort een nieuwe website.

Tevens hebben we een ontzettend leuke opdracht voltooid.

Intel SR2400 behuizing met daarin dual opteron.

http://www.mixtech.nl/blad1.html

Problem resolved !! Firefox werkt nu ook met de site.

The MAzTER
17/03/05, 15:32
Origineel geplaatst door DomiMiX


Problem resolved !! Firefox werkt nu ook met de site.

en nu rap de overige content in nieuwe site zetten ;)

DomiMiX
17/03/05, 15:36
Geheh dat heb je goed idd.

schiet al op :)


boel veel werk