PDA

Bekijk Volledige Versie : Dedicated Server voor een website?



ruffrazor
28/02/05, 14:31
Ik heb een website die aardig wat dataverkeer pakt per maand.

Zo rond de 30 GB en nog steeds groeiende...


Nu wil ik dus een eigen dedicated server...

Waar op zou ik dan moeten letten?

Ik wil ook de kosten zo laag houden, maar qua prijs/kwaliteit een goede verhouding waarbij veiligheid van het netwerk voorop staat.

Zijn er bedrijven die mij aangeraden kunnen worden.

Ik heb een maand budget voor een hosting van 100 euro...

HBCS
28/02/05, 14:40
licht er aan wat je wil
wil je er een controle pannel op
welk os moet er op staan
wil je veel geheugen
wil je een merk systeem of mag het ook wat anders zijn
in welk net werk wil je wel of niet staan
hoelang bestaat het bedrijf die jou iets aanbied
dit zijn een paar vraagen die je je zelf kunt stellen
er zijn hier hosters zat op het forum die je kunnen helpen

ik denk dat je al van af 50 euro per maand een dedi server kan huren
suc6

dreamhost_nl
28/02/05, 17:26
Daarnaast is het natuurlijk ook belangrijk of u al ervaring heeft met het managen van een Dedicated Server. Zo niet, dan is het zeker aan te raden om een Managed Server af te nemen.

Mark17
28/02/05, 17:37
hoeveel dataverkeer u denkt te gaan gebruiken binnen een half jaar uitgaande van de groei van bijvoorbeeld het afgelopen half jaar of afgelopen week kunt u ook mee laten wegen in uw beslissing.

zb-anna
28/02/05, 17:49
Kijk ook wat de personen achter het bedrijf doen, part time webhoster of fulltime webhosters. Personeel ja of nee?

Allemaal zeer fijn om te weten.

Maar managed dedicated server met bijvoorbeeld direct admin is zeker aan te raden, als je natuurlijk Unix hosting wenst.

Misschien heeft jou website wel applicaties die alleen op Windows draaien?

Mark17
28/02/05, 21:41
voor het besturingssysteem kun je ook kijken naar waar het nu opdraait, dit moet namelijk zeker mogelijk zijn. zolang je bijvoorbeeld php en mysql alleen gebruikt kun je met een linux server met apache en eventueel een control panel wel overweg. maar gebruik je bijvoorbeeld asp dan is de kans dat je een windows server nodig bent met de daarbij behorende 12,50 euro (verbeter me als dit fout is) extra voor de licentie kwijt. denk je over een tijdje toch meer iets van 200 tot 300 GB te gebruiken aan dataverkeer dan kun je dat misschien beter al meteen nemen. let ook op wat voor server je wilt (hardware). bepaal zelf of je denkt dat je met de software overweg kunt of dat je een ondersteuning hier bij nodig denkt te hebben.

ING Hosting
01/03/05, 10:38
Rik-edit: Niet de bedoeling :mad: