PDA

Bekijk Volledige Versie : Colo Vraag



NeOk
27/02/05, 20:11
Beste Allemaal,

Ik ben bezig met samen stellen van mijn eigen server.
Het gaat een asus kast met behoorde moederbord worden:

Asus AP140r-E1/AI2 P4 1U
http://www.asus.com/products/server/system/ap140r-e1/overview.htm

Pentium 4 3GHz 1mb

2 keer 512 kingston pc3200

2 keer 80gb maxtor in raid 1

Is dit een goede samenstelling?
En hoeveel GB datastream permaand zou je met z'n server maximaal kunnen verbruiken met een normalen load?

Mvg, Koen

XS-24
27/02/05, 20:21
Uhm volgens mij snap je neit helemaal waar je nu mee bezig bent. Ik raad je aan om eerst eens een reseller pakket of een deels managed dedicated server te nemen.

colo == colocatie en heeft niks met dit te maken :).
Aantal maakt niks uit, je kan maximaal je netwerk voltrekken.

PeterT
27/02/05, 20:23
Origineel geplaatst door XS-24
Uhm volgens mij snap je neit helemaal waar je nu mee bezig bent. Ik raad je aan om eerst eens een reseller pakket of een deels managed dedicated server te nemen.

colo == colocatie en heeft niks met dit te maken :).
Aantal maakt niks uit, je kan maximaal je netwerk voltrekken.

Zoals je kunt opmaken uit zijn bericht:

Hij is bezig een machine samen te stellen die hij wil colocaten.
Ook maakt het aantal wel degelijk uit, je hebt zoiets als maximum throughput van een hdd, en server onder bepaalde omstandigheden.

lacanau
27/02/05, 21:27
Die heb ik draaien met 512 MB, werkt perfect.

Dennis
28/02/05, 13:55
Hoe kan ik er trouwens achter komen of een Asus-moederbord goed past in een server? Ik ben nu bezig met het samenstellen van wat goedkopere servers (wij hebben nu alles SuperMicro) met Chieftec en Asus of Asrock-moederborden.

Op http://www.asus.com/products/server/system/ap140r-e1/overview.htm kan ik echt niet uitmaken of dat moederbord in mijn 1U-case gaat passen...

Naar de groothandel bellen om te vragen of zij het weten? Of?

Bestlevel
28/02/05, 14:17
Origineel geplaatst door DennisCitus
Hoe kan ik er trouwens achter komen of een Asus-moederbord goed past in een server? Ik ben nu bezig met het samenstellen van wat goedkopere servers (wij hebben nu alles SuperMicro) met Chieftec en Asus of Asrock-moederborden.

Op http://www.asus.com/products/server/system/ap140r-e1/overview.htm kan ik echt niet uitmaken of dat moederbord in mijn 1U-case gaat passen...

Naar de groothandel bellen om te vragen of zij het weten? Of?

Je moet gaan kijken naar de sound connectoren etc die zijn te hoog voor een 1u rackmount.

lacanau
28/02/05, 14:20
Asus AP140r-E1/AI2 P4 1U

IS een case, voeding, moederboard en cd rom drive in een. Alleen geheugen, hd en processor ontbreken.

Ik lever ze.

Dennis
28/02/05, 14:41
Origineel geplaatst door Bestlevel
Je moet gaan kijken naar de sound connectoren etc die zijn te hoog voor een 1u rackmount. Kan ik daar aan de hand van de specificaties achterkomen? Hoe weet ik nu welke ik wel en niet kan gebruiken? Hoe weet ik welke mobo's een te hoge sound-connector hebben?


Origineel geplaatst door lacanau
Asus AP140r-E1/AI2 P4 1U

IS een case, voeding, moederboard en cd rom drive in een. Alleen geheugen, hd en processor ontbreken.

Ik lever ze. Leuk voor je... maar in dit forum mag je niet spammen. :)

Vane
28/02/05, 14:45
Origineel geplaatst door lacanau
Asus AP140r-E1/AI2 P4 1U

IS een case, voeding, moederboard en cd rom drive in een. Alleen geheugen, hd en processor ontbreken.

Ik lever ze.

Kan je mij een prijs en link met meer info PM'en?