PDA

Bekijk Volledige Versie : E-mail Software



Dennis
27/02/05, 13:53
Ik beheer mijn e-mail momenteel met Microsoft Outlook 2003. Op zich ben ik er tevreden over en kan ik er wel snel mee werken.

De nadelen zijn:
- Outlook.pst is al meer dan 1GB groot
- Outlook lookt vaak vast, dit komt door de grote mail-database
- De zoekoptie van Outlook is supertraag. Ik wil betere archief/zoek-mogelijkheden.

Ik zoek eigenlijk een goede IMAP-oplossing, waarbij alle verzonden mail en verwijderde mail wel wordt opgeslagen (net zoals bij Outlook met POP3).

Zijn hier meer mensen die iets icm. IMAP gebruiken? Wat gebruik je? En waarom precies?

ju5t
27/02/05, 16:38
Hier gebruikt iedereen gewoon hun favoriete e-mail client. IMAP account toevoegen et voilá.

dotnetjunkie
27/02/05, 17:41
Outlook 2003 is inderdaad heel goed.
Ik gebruik ook nog vaak Outlook Express, omdat die met supergrote maildatabases overweg kan (terwijl outlook beperkt is tot 2 gig per .pst). In onze outlook express zit nu ongeveer 8GB (!) aan mail, en die geeft geen kik. Sommige individuele folders onder de inbox bevatten meer dan 200.000 mailberichten!

Nu even je bezwaren wegwerken:

> - Outlook.pst is al meer dan 1GB groot

Dat is nog heel erg klein. Ik heb hier meerdere .pst's van elk 2GB groot.

> - Outlook lookt vaak vast, dit komt door de grote mail-database

Neen, dat moet aan iets anders liggen, ik gebruik dus .pst's die tweemaal zo groot zijn en Outlook loopt nooit vast.

> - De zoekoptie van Outlook is supertraag. Ik wil betere archief/zoek-mogelijkheden.

Geen probleem, hiervoor bestaat al sinds jaar en dag een SCHITTERENDE tool, die razendsnel zoeken mogelijk maakt (echt fractie van een seconde, zoals google het internet doorzoekt), nl. Lookout. De tool was zo goed dat Microsoft dat bedrijfje zelfs gekocht heeft:
http://www.lookoutsoft.com

Succes!

Matthieu
27/02/05, 17:49
Hi Dennis,

Ik gebruik sinds december met ERG veel plezier Mozilla Thunderbird.

Het is in het begin even wennen als je altijd achter Outlook gezeten hebt maar het werkt allemaal retestabiel.

Ik gebruik het momenteel met zo'n 10 verschillende IMAP stores, nog geen enkel probleem tegen gekomen.