PDA

Bekijk Volledige Versie : Voorbeeldcontract webdesign?



johnburk
26/02/05, 15:20
Ik doe heel kleine webdesign werk naast mijn studie (vrienden & familie) en nu heb ik een startend bedrijf die een kleine betaalde opdracht voor mij heeft en wil graag een contract.

Heeft iemand een standaard voorbeeld contract?


Alvast bedankt

webXpressions
26/02/05, 18:53
Inderdaad, is erg interessant...ben benieuwd.

M-BahZ
26/02/05, 23:21
Anders probeer je het even bij ICTRecht (http://www.ictrecht.nl).
De diensten van ICTRecht zijn niet gratis, maar komen denk ik wel in de buurt van wat jij wilt.

johnburk
26/02/05, 23:39
De kosten ervan zijn veel te hoog! € 45 per maand = 540 euro per jaar en dat is het voor mij niet waard. Ik had gehoort dat er standaard dingen waren. Heb wel een engelse gevonden. Ik vertaal die wel

XS-24
26/02/05, 23:58
Je kan ook een keer een document laten maken (hebben wij ook gedaan).

Zenda
26/02/05, 23:59
Hoe het contract met een bedrijf eruit ziet, is toch afhankelijk van wat de opdracht inhoud?

Belangrijke punten in een contract:
- Link naar Algemene Voorwaarden;
- Duidelijk vermelden wat er moet gebeuren (offerte);
- Zorg dat dit door beide partijen schriftelijk wordt ondertekend en dat de klant een kopie krijgt;

Veel succes!

LoungeRoom
27/02/05, 00:01
Gewoon zelf opstellen.

Zie het meer als een opdrachtbevestiging, niet als een contract.

Vermeld erin wat de werkzaamheden (zo gespecificeerd mogelijk) zijn, hoeveel tijd je hiervoor ingepland hebt, wat de kosten hiervan zijn, wat de opleverdatum is, dat je van de opleverdatum kunt afwijken in bepaalde gevallen, hoe de betaling moet gebeuren, hoe alles wordt aangeleverd etc.

henkowz
28/02/05, 09:05
Ik denk dat TS hier een voorbeeld van wilt zien.

gregory
28/02/05, 19:50
Wij doen dit via ons "moederbedrijf" 'vandewiele groep'.
Zij hebben zelf een "jurist" in dienst (uiteraard niet enkel daarvoor!) en hebben dit reeds enkele keren gedaan voor derden.
Euhm... wel logisch voor die derden (die niet tot vandewiele groep behoren (ertoe treden is altijd mogelijk *lol*)) is dat zij hiervoor een (klein!) bedrag moeten betalen én een "contract" moeten tekenen dat vandewiele groep nooit aansprakelijk kan worden gesteld.
Maar ja, info vragen kan geen kwaad :p
Stuur even een PM (als dat mag ten minste), dan geef ik hun e-mailadres.

Groeten,

Gregory Vandewiele
(jawel, vandewiele :d)

ICTRecht
02/03/05, 13:17
Beste John Burk,

U hoeft niet per se een abonnement voor juridisch advies of het laten opstellen / controleren van documenten bij ICTRecht af te sluiten. Voor juridisch advies kunt u eenmalig een gratis vraag stellen via de ICTRecht helpdesk. Als het gaat om het opstellen / controleren van documenten kunt u via het contactformulier een vrijblijvende offerte aanvragen.

Mocht u zelf aan de slag gaan, zou ik de tip van Zenda / LoungeRoom
nogmaals bekijken.

Met vriendelijke groet,

Steven Ras
ICTRecht

ardjan
02/03/05, 16:30
Ik heb een keer op WHT een link gezien naar een website waar ook - vooraf opgestelde - documenten te bestellen zijn. Die waren echter op de hele automatiseringsbranche gericht en veel algemener. Het ging daar ook om kant-en-klare Algemene Voorwaarden, de oprichting van een Stichting, enzovoorts.
Weet iemand nog welke website dat was?

johnburk
04/03/05, 16:43
Dank je wel allemaal,

Wat ik zoek is voor eenmalig en ik heb helemaal geen zakelijke toekomst plannen mbt webdesign. Investeren erin is daarom niet economisch voor mij. Ik had gehoopt dat er een standaard iets te vinden was, maar helaas. Ik maak zelf wel een A4tje met wat punten.

Bedankt allemaal

ardjan
04/03/05, 17:55
Op www.fenit.nl vind je Algemene Voorwaarden. Die zijn echter wel een stuk algemener (voor de hele ICT-branche).

michel68
06/03/05, 03:21
Alle contracten verschillen, zowel opmaak als de voorwaarden op de achterkant. Eigenlijk is een juridisch advies noodzakelijk maar ja... money money ! En dat is het probleem voor iedereen.
Ikzelf doe het stap per stap, hou een boekje bij waar je een idee kunt inschrijven. Meestal komen die als je NIET thuis bent !
Daar schrijf je welke voorwaarde er zeker moet instaan. Zo kom je aan een goed gevulde voorwaarde of reglement.
Of je gaat naar een advocaat.

albert_dijkstra
06/03/05, 19:06
als het alleen maar vor 1 malig is dan zou ik zelf ff wat opstellen.

ColoProvider
06/03/05, 19:07
Bij dezaak.nl vind je verschillende contracten voor (tijdelijk) personeel.

Paul - Hosting
07/03/05, 10:51
Probeer zelf iets te improviseren als het maar voor 1 keer is

Carpier
09/03/05, 18:14
Het lijkt mij nou niet bepaald het moeilijkste om een dergelijk contract éénmalig op te stellen.

Bedenk goed wat je allemaal uitgesloten wilt hebben.
Kijk naar de looptijd, van bijvoorbeeld onderhoudscontracten etc.
Wat zijn de voorwaarden om de opdracht te ontbinden (kan ook voor jezelf belangrijk zijn), en wat de kosten e.d. hiervan zijn.
Maak een percentage voor aanbetaling van de opdracht.
Omschrijf je stappenplan voor wanbetaling.
Omschrijf je stappenplan wanneer jezelf niet aan de opdracht kunt voldoen.
Omschrijf de gevolgen van downtime, sluit jezelf uit voor omzetstagnatie.

Vaak gaat een bedrijf het niet eens precies om de uitsluitselen, maar om een bevestigende handtekening voor de opdracht. Sluit wel gevaren voor jezelf uit.

Ber|Art
09/03/05, 18:25
Een overeenkomst met de klant is altijd anders, ik maak altijd een offerte c.q. overeenkmomst die de klant moet tekenen. Door deze overeenkomst te tekenen gaat de klant ook akkoord met je AV, dat is veel belangrijker :)

d3sign.nl
27/03/05, 11:12
Indien gewenst kunnen wij je een template toesturen. Namen van de templates zijn:

Overeenkomst van opdracht (ontwikkelen website)
Overeenkomst van opdracht (zelfstandige)

johnburk
25/04/05, 18:59
@d3sign.nl

Dit zou erg fijn zijn

safemedia
26/04/05, 10:46
hoi d3sign.nl

zou je ook zo'n template naar mij kunnen sturen.

alvast bedankt.

Overflower
26/04/05, 19:25
Ehj 3dsign.nl

Zou ik het template ook kunnen ontvangen.

Mvg,

Hans

johnburk
26/04/05, 23:39
Denk dat d3sign.nl het druk heeft en nog drukker gaat krijgen