PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaringen met Lycos VPS



slommy
25/02/05, 23:39
Hallo heeft er hier iemand ervaring met VPS(Virtual Private Server)

ik kan namelijk niks vinden bij webhosters.nl

ik heb daarbij ook 3 vragen

Vraag 1: Er staat bij de specificaties op de website van lycos "Webserver meerdere website" met een rood rondje erachter, houd dit nu in dat je er maar 1 website op kan zetten?

En mijn 2e vraag: zit er ook een control panel bij die je kan instaleren zoja welke en zijn er ook andere goedkope of zelfs gratis control panels die een beetje makkelijk te bedienen zijn maar toch veel functies hebben!

En de 3e vraag: je kan natuurlijk domeinnamen aanvragen maar wat kost dan een domeinnaam als je die bij lycos koopt als je dus een VPS pakket hebt ik kan dit namelijk nergens vinden.

Alvast bedankt!

Met Vriendelijke Groet,
Tom

ikkeweer
26/02/05, 00:15
Lees eerst dit maar eens 3 maal door http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=1543 bijna alleen nadelige informatie. Ik had ook zo'n website daar en opeens was domeinnaam eruit geflikkerd ook vrij veel downtime gehad.

Red Metal
26/02/05, 00:43
Ik heb al een tijdje z'n vps, het gaat allemaal een beetje traag , maar werkt perfect.
Je moet zelf kiezen welke linux distro je erop wil, en je krijgt als controle panel webmin.

Domeinnamen zoveel je wilt, je moet alleen alles via webmin instellen ,en dat is lastig voor sommige.
Als je al een beetje ervaring met linux/nix hebt, gewoon doen.
Ik gebruik 'm nu als testbak, om een beetje vertrouwd te raken met linux.
Als je het verkl**t, kun je via het controle panel van lycos gewoon een reinstall doen, komt niemand aan de pas.

edit: trouwen ik heb het al een paar maanden, en geen downtime meegemaakt (uitgezonderd de downtime die ik veroorzaakt had :P)

SebastiaanStok
26/02/05, 09:25
Ik heb altijd wel slechte ervaring met lycos.

Ze wilden te snel teveel, die website vergeven van die iritante banners.

Kon zelfs een keer de error-massage vervalsen :p

slommy
26/02/05, 11:22
Ik wil iedereen ff bedanken voor deze reactie`s
meer zijn natuurlijk altijd welkom

Ik heb trouwens ook dat op webhosters gelezen;)
maar dat is echt voor het hosten van hunzelf ik vond daar geen ervaringen van VPS zelf.

maar heeft iemand nog het antwoord wat een domeinnaam kost als ik bij hun een VPS acount heb.

en deze: Er staat bij de specificaties op de website van lycos "Webserver meerdere website" met een rood rondje erachter, houd dit nu in dat je er maar 1 website op kan zetten?

dat zou ik toch echt graag willen weten:D

Alvast bedankt!

Red Metal
26/02/05, 11:51
Je kunt er meerdere domeinen hosten.
(webmin is onbeperkt voor zover ik weet)
Domeinnaam kost net zoveel als bij andere hostingpakketten .
Maar je hoeft je domein toch niet bij lycos te registreren ?
Registreer gewoon een domein bij een ander , en zet je het ip van je vps in het dns, apache configen voor het domein, en je kunt je website(s) erop zetten.
Ik heb er een stuk of 5 domeinen, en wat subdomeinen om te testen.

slommy
26/02/05, 11:54
Okey ik kan er dus gewoon een paar acounts opmaken

Iedereen bedankt en voorlopig weet ik ff genoeg

slommy
27/02/05, 17:50
Toch wil ik nog wat weten

Hoe is de snelheid van de server en verbinding, en hoe snel veranderen ze bij lycos jouw setup. ik kan dit namelijk nergens zien staan.