PDA

Bekijk Volledige Versie : verbruiksovereenkomst: nieuw



gregory
24/02/05, 21:41
Hallo,

sinds januari 2005 bieden wij bij g-host officieel de "verbruiksovereenkomst" aan.
Dit houdt in dat de klant de webruimte en dataverkeer dat hij verbruikt gaat betalen.
Momenteel wordt er wel een minimum maandelijks bedrag van € 2,00 aangerekend. Dit houdt 3750MB, 5POP3's en 5MySQL db's in. Onze administratiekosten (waaronder de portkosten (bijv. € 1,00 voor prior naar Nederland)) zijn hier ook in berekend.
Webruimte: € 0,0198/MB
Dataverkeer: € 0,0004/MB

Onze klanten zijn tevreden, toch willen wij jullie mening even horen; vandaar deze poll.

De vraag houdt in: "Wat vind jij van deze vernieuwende service en zou u (als hostingbedrijf) dit eventueel aanbieden?" (voor zover wij weten is dit nl. totaal nieuw.

Bedankt voor het beantwoorden van onze poll én het plaatsen van jullie reacties!

Groeten,

Gregory

Domenico
24/02/05, 21:51
Deze service is zeker niet vernieuwend, in de VS bestaat het (natuurlijk!!!) al langer maar als je klanten tevreden zijn is het altijd goed lijkt me.

gregory
24/02/05, 21:53
Nja, nu dachten we ff origineel te zijn :lol:
Maar ja, weet je soms ook of het in België en Nederland reeds bestaat? ;-)

The MAzTER
24/02/05, 21:56
zelfde principe als prepaidwebhost dus?

Triloxigen
24/02/05, 21:57
Origineel geplaatst door Domenico
Deze service is zeker niet vernieuwend, in de VS bestaat het (natuurlijk!!!) al langer maar als je klanten tevreden zijn is het altijd goed lijkt me.

In nederland bestaat/bestond dat ook..

Prepaidwebhost noemde ze het :)

gregory
24/02/05, 21:58
Bij ons geldt het principe postpaid eigenlijk meer, aangezien de klant de factuur de volgende maand ontvangt, met de afrekening van de vorige maand dus. Net als je telefoonrekening eigenlijk.
Ik weet niet op de prepaidhosting ook zo werkt? Heb ff vlug gekeke op de site... maar zag het niet direct.

Remigius
24/02/05, 23:42
Aan de ene kant denk ik wel dat het aanslaat, aan de andere kant vraag ik mij af of niet veel klanten bang zijn voor een hoge factuur achteraf.

Ik zou i.i.g. zorgen voor een nauwkeurige online kosten/verbruik weergave en evt. een waarschuwings e-mail bij een bepaald bedrag (wat misschien door de klant bepaald kan worden). Als daar mee rekening gehouden wordt is het denk ik wel klantvriendelijk.

gregory
25/02/05, 11:49
Uiteraard hadden wij gedacht aan deze mogelijke hoge factuur.
Daarom ook dat de klant altijd wordt gevraagd of deze een maximum verbruik wil vastleggen. Als deze dit niet doet, is dit echter op eigen risico.
Ook voor een inloggedeelte waar men de totale kosten kan zien, zijn wij op zoek. Best in het scripting forum een berichtje plaatsen :-).

M-BahZ
25/02/05, 11:52
Hoe pakken jullie het met diskspace aan dan ?
Meten jullie de hoogste piek, het average gebruik ? ;)

Of gaat dat gewoon in overleg met quota's ?

gregory
25/02/05, 11:57
De factuur wordt gewoon berekend volgens het verbruikte dataverkeer en gebruikte webruimte.
Per gebruikte MB webruimte betaalt de klant € 0,0198, per verbruikte MB dataverkeer betaalt de klant € 0,0004 (dus € 0,41/GB).
Beide worden dus volgens het verbruik berekend.
De klant krijgt dus in februari de factuur van het verbruik in januari.

Is dit antwoord op je vraag? Of wat bedoelde je precies?

M-BahZ
25/02/05, 12:03
Origineel geplaatst door gregory
De factuur wordt gewoon berekend volgens het verbruikte dataverkeer en gebruikte webruimte.
Per gebruikte MB webruimte betaalt de klant € 0,0198, per verbruikte MB dataverkeer betaalt de klant € 0,0004 (dus € 0,41/GB).
Beide worden dus volgens het verbruik berekend.
De klant krijgt dus in februari de factuur van het verbruik in januari.

Is dit antwoord op je vraag? Of wat bedoelde je precies?
Nou de hoeveelheid gebruikte diskspace kan toenemen danwel krimpen.
Mensen kunnen bijvoorbeeld een keertje een homevideo aanbieden en deze de volgende dag weer verwijderen.

Hoe gaan jullie het diskspace dan meten ?
Gemiddeld verbruik, maximum gebruik of leggen jullie gewoon een limiet op in samenspraak met de klant.

Een harde limiet zal niet stroken met het idee van betalen voor wat je gebruikt namelijk. ;)
Een maximum danwel een gemiddeld gebruik is discutabel. ;)

EWS
25/02/05, 12:03
Ik denk dat hij het volgende bedoelt;

Als de klant in het in het begin van de periode 10MB gebruikt, in het midden van de periode 30MB, en aan het einde nog maar 5MB hoe rekenen jullie gebruik dan, het gemiddelde (15MB dus) of de piek (30MB dus)?

HBCS
25/02/05, 12:05
ik heb geen menig gestemd

gregory
25/02/05, 12:06
Wij bekijken op het einde van de maand gewoon de quota die DirectAdmin aangeeft in de user-history. Of dit nu een gemiddelde is of niet, weten we niet. Waarschijnlijk is dit de quota op het einde van die maand??
We bespreken dit probleem reeds een tijdje, maar hebben nog niet echt kunnen uitmaken hoe we dit best aanpakken...

gregory
25/02/05, 14:50
Is er hier soms iemand die dus zo'n scriptje voor de klanten kan voorzien? In het forum voor scripting krijgen we nl. geen respons, en aangezien hier die vraag gesteld werd, is er misschien iemand die dit kan verzorgen...?
Bedankt alvast.

Marlies
25/02/05, 14:54
Dit is in elk geval een vorm van hosting waar ik niet zou willen hosten... Ik wil van te voren precies weten waar ik aan toe ben, en als ik dan al een maximum in zou stellen, zou ik gewoon het pakket nemen van dat maximum...

Het idee is echter wel owkee, en ik denk dat zeker de kleinere websites ( familie dingen enzo) daar wel baat bij kunnen hebben...

Ik vind het alleen niet echt verstandig dat jullie de dienst schijnbaar al aanbieden terwijl jullie zelf de boel nog niet helemaal duidelijk hebben....

gregory
25/02/05, 14:59
De dienst is wel duidelijk, enkel willen wij de berekening van de maandelijkse kosten voor webruimte in het voordeel van de klant plaatsen, wat nu normaalgezien reeds het geval is.
Verder zijn er absoluut geen onduidelijkheden voor de klant.
Vóórdat het contract getekend is kan deze nl. ook het aantal mailboxen en MySQL db's laten aanpassen volgens de hoeveelheid die hij wenst, zonder extra kosten.
Bovendien wordt alles zorgvuldig met de klant besproken, opdat deze dus niet voor verrassingen zou komen te staan.
Bovendien is onze verbruiksovereenkomst duidelijk goedkoper dan onze standaardpakketten (behalve voor Student hosting, aangezien de maandelijkse kost hier algemeen lager ligt).
Dus toch nóg een voordeel, niet?

Ber|Art
25/02/05, 15:32
Ik denk dat dit te onduidelijk is voor de klant, de klant wil één bedrag per maand en wil weten wat hij/zij daarvoor krijgt. In deze setting gaat een klant betalen op basis wat hij/zij verbruikt. Dit zou inhouden dat een klant voor grote verassingen kan komen te staan als door welke reden dan ook (en er zijn er veel te verzinnen) het verbruik drastisch is toegenomen. Ook haal je jezelf waarschijnlijk meer werk op je hals want de klant wil dan wel graag weten hoe dit verschil nu tot stand is gekomen, wie van de 5 medewerkers heeft de hele maand e-mails met foto's lopen te versturen :)

Maar goed de gedachte is eerlijk betaal wat je verbruikt :)

gregory
25/02/05, 15:36
Deze opmerking is uiteraard terecht! Ook daarom dat wij dit posten. Jullie opmerkingen (zowel positief als negatief) worden dan ook gemeld aan nieuwe klanten, opdat zij zouden weten waarvoor ze staan.
Maar blijkbaar schrikt dat enkelen toch niet af ;-)

Dennis
25/02/05, 15:42
Als ik bijna niets gebruik 10mb space + 1gb dataverkeer krijg ik dus elke maand een factuur van nog geen 3euro?

=>
Momenteel wordt er wel een minimum maandelijks bedrag van € 2,00 aangerekend. Dit houdt 3750MB, 5POP3's en 5MySQL db's in.

Hoe bedoel je dat?

gregory
25/02/05, 16:22
Als ik bijna niets gebruik 10mb space + 1gb dataverkeer krijg ik dus elke maand een factuur van nog geen 3euro?

=>
Momenteel wordt er wel een minimum maandelijks bedrag van € 2,00 aangerekend. Dit houdt 3750MB, 5POP3's en 5MySQL db's in.

Hoe bedoel je dat?


U betaalt maandelijks sowieso € 2,00. Daarin krijgt u dus 3750MB, 5POP's en 5MySQL db's.
Als u dus 10MB webspace en 1GB (1024MB) dataverkeer verbruikt, dan betaalt u:

€ 2,00 (standaard) + (€ 0,0198 x 10 (10MB webruimte)) + (€ 0,0004 x 0 (u verbruikt niet meer dan 3750MB dataverkeer)) = € 2,00 + € 0,198 = € 2,198 => € 2,20.

Dennis
25/02/05, 17:47
Maar ik kan dus elke maand een factuur van rond de €2,- a €3,- verwachten?

Jullie hebben er toch wel aan gedacht, dat jullie dan postzegels moeten kopen die 25% waard zijn van het totaalbedrag.

Dat scheelt alleen €6,- per jaar, op de €30,- per jaar inkomsten (2,50 factuur). Ik denk dat jullie hier even goed over moeten nadenken.

Ber|Art
25/02/05, 17:50
Maar ik kan dus elke maand een factuur van rond de €2,- a €3,- verwachten?Ik mag het niet hopen want buiten de postzegels is dit een hele bult werk!

gregory
25/02/05, 19:39
g-host is onderdeel van vandewiele groep. Deze voorzien alle administratie.
ter info: vandewiele groep is enkel de overkoepelende groep boven g-host om zo andere diensten (bijv. EuroPolis) ook aan te bieden.
Alles loopt dus via vandewiele groep.

gregory
27/02/05, 18:02
Maar ik kan dus elke maand een factuur van rond de €2,- a €3,- verwachten?


Als u een "gewone" gebruiker bent, betaalt u normaal gezien zelfs niet meer dan € 2,50, inderdaad.

Even ter info voor geïnteresseerden: voor erotische sites is deze dienst niet aan te raden. Daarvoor worden telkens pakketten op maat gemaakt. (je weet nooit dat er toevallig iemand komt kijke he ;-) )