PDA

Bekijk Volledige Versie : dedicated managed server



hansvanwegen
24/02/05, 14:15
Ik ben op zoek naar een server voor een klant. De server is bedoeld als database server voor hun op maat gemaakt applicatie waarmee vrijwel hun hele administratie kan worden uitgevoerd, en er zullen hoogstens een paar van hun eigen domeinen op worden gebruikt.

Van belang is :

- een snelle verbinding (liefst in Rotterdam)
- server configuratie die geschikt is voor veel database handelingen
- een zeer goede beveiliging
- goede back-up mogelijkheden
- een professionele instelling

Wat betreft de instelling; ik ben de afgelopen jaren al vaak teleurgesteld in dienstverleners die vooral hun best doen om een contract binnen te halen, en vervolgens 'zuchtend' e-mails beantwoorden als er een probleem is. Ben je zo iemand, dan kun je beter niet reageren, ik ben namelijk dom, veeleisend en snel beledigd.

De bedoeling is dat jij de server configuratie uitvoert, en verantwoordelijk bent voor de back-up en beveiliging van de server. De server dient werkend en volledig geconfigureerd te worden opgeleverd, ik wil meteen files kunnen uploaden, perl-scripts kunnen gebruiken, en databases kunnen aanmaken.


De vragen zijn :

- welke server configuratie raden jullie aan
- welke database raden jullie aan
- welk systeem raden jullie aan
- welke verbinding
- welke back-up mogelijkheden zijn er mogelijk
- welke up-time garantie geven jullie, en wat zijn de (financiele) consequenties voor jezelf indien deze niet wordt gehaald.
- welk prijskaartje hangt er aan de service en het dataverkeer
- wat vragen jullie voor de server (koop)


Voor alle duidelijkheid, ik ben geen systeem beheerder, heb geen verstand van Linux, DNS en andere hosting-wetenswaardigheden, daarop vertrouw ik op jullie, dus ook voor kleine handelingen waarbij jullie je afvragen "waarom doe je dat zelf niet".


Mocht dit allemaal na tevredenheid werken, dan is er overigens grote kans dat ik meerdere servers voor dit doeleinde nodig heb.

HBCS
24/02/05, 14:54
wat is de eventueele verwachte data stroom
heb je genoeg aan 150 gb of wil je meer
en wil een een controle pannel zo ja welke
vg Herman

hansvanwegen
24/02/05, 15:01
150 lijkt me ruim voldoende,

ik weet niet of een control panel echt noodzakelijk is,
maar indien er geen extra beveiligingsrisico's zitten aan een control panel, zou ik voor het gemak het liefst kiezen voor Direct Admin.