PDA

Bekijk Volledige Versie : .nl domeinregistratie dienst



Bestlevel
24/02/05, 12:08
Bestlevel gaat ondersteunde diensten aanbieden voor webhosting providers.

Voor veel bedrijven is het niet rendabel om een sidn lidmaatschap aan te gaan door de hoge jaarlijkse kosten (€600).

Bestlevel wil graag weten of er vraag is naar onze dienst om .nl domeinen te registreren. In dit topic vindt u informatie over onze dienst. Graag ontvangen wij zoveel mogelijk reacties.

Bestlevel wil met haar prijsbeleid een stabiel en continu aanbod leveren.

Jaarlijkse kosten
De jaarlijkse kosten om domeinen te kunnen registreren bedraagt € 70. Registratie is mogelijk zodra het jaarlijkse termijn voldaan is.

Kosten per domein
1-100 domeinen € 5.60 per jaar
meer dan 100 domeinen € 5.00 per jaar

De lage prijs gaat in vanaf de registratie van de 100ste domein en geldt dan voor elk domein.

Bij verhuizingen geldt er een toeslag van € 0.40

Registratie
Het aanvragen van een domein gaat via een online systeem. De domeinen worden realtime geregistreerd.

Facturatie
De facturatie zal per maand plaatsvinden. Met elke factuur wordt een duidelijk overzicht meegestuurd van de domeinen die gefactureerd zijn.

Beschikbaarheid
Bij genoeg animo zal de dienst binnen 2 weken beschikbaar zijn.

Wij hopen met dit topic de animo te kunnen peilen. Bedankt voor alle medewerking.

Alle genoemde prijzen zijn exclusief btw.

M-BahZ
24/02/05, 12:18
Ik mis 2 optie's.

De optie's
*Nee, geen interesse ben al voorzien
*Nee, niet rendabel

Zelf zal ik overigens in eerste instantie op de eerste optie die ik aangeef stemmen.
De tweede optie die ik aangeef zou dan de motivatie kunnen zijn.

Overigens wel leuk om toch nieuwe initiatieven te zien op de hostingmarkt, alhoewel het niet echt origineel is.
Veel success gewenst.

Edit: niet rendabel is overigens anders te intepreteren als te duur. ;)
Te duur is het namelijk niet. ;)

Bestlevel
24/02/05, 12:26
Bedankt voor je reactie.

De twee optie`s hadden er inderdaad ook goed bij gekund. Ik kan helaas de poll niet meer bewerken.

Triloxigen
24/02/05, 12:49
Dit concept is niet origineel, er zijn er al zoveel die dit doen...

Santario
24/02/05, 12:52
Inderdaad, op geen enkel vlak origineel, zowel niet qua concept, tarieven etc. Probeer je in iedergeval te onderscheiden op het gebied van bereikbaarheid en support, dan kan je wel wat punten scoren. In iedergeval heel veel succes!!! :)

Bestlevel
24/02/05, 12:55
Er zijn nu al twee reacties geweest dat het niet orgineel is, echter draait daar de kern van de topic niet om.

Een hostingbedrijf starten is ook niet orgineel zijn er al honderden van, het zelfde geldt in vrijwel alle bedrijfstakken.

Welke dingen worden tegenwoordig niet aangeboden door enorm veel partijen?

Toch is er onderscheidt door goede dienstverlening etc.

royen99
24/02/05, 13:40
Gekozen voor: Te Duur.

Zowieso tot 100 domeinen zouden we een euro meer betalen als momenteel. Zelfs als we boven de 100 komen is het alsnog per domein zo'n 25c duurder.

Daarnaast ben ik zeer tevreden over de snelheid en opties van onze huidige registratie dienst (ODR). Als je iets dergelijks aantrekkelijk wilt maken zou je in elk geval iets aan de prijs moeten doen. Aan service (voor puur .nl domeinen) valt weinig te doen schat ik.

Registratie/verhuizing moet ten alle tijden via de fax (in elk geval, momenteel nog), en zolang er een control-panel is waar bv name-servers kunnen worden gewijzigd zal service via mail/telefoon tot een minum zijn, ongeacht de deelnemer waar het domein geregistreerd staat.

TSG-Hans
24/02/05, 13:55
Het idee is inderdaad niet origineel, en bovendien, met voorbeelden als Open Registrar / ResellerSRS / Montu is wel gebleken dat alleen bij een grootschalige opzet dit mogelijk is.

Vraag je zelf af, waarom zouden mensen bij mij registreren in plaats van bij bijvoorbeeld ODR? Die notabene goedkoper is?

Overigens zo rendabel is het ook niet. Een rekensommetje leert het volgende.

ODR heeft bijna 30.000 domeinnamen, maal gemiddeld 0,25 euro marge, is 6.000 euro per jaar. Plus dan hebben ze eenmalig een regfee van 100 euro, en 415 clients, is 41.500 euro. Dit is dan wel behoorlijk, maar wel een eenmalige omzet.

Bestlevel
24/02/05, 13:58
Met de prijs zoals momenteel is vastgesteld kunnen wij een goede dienstverlening garanderen. Wij zullen daarom ook niet de goedkoopste zijn.

Alle mogelijke opties zullen via een controle panel gaan, maar daarom is een goede support bij problemen en vragen toch van belang.

HBCS
24/02/05, 14:01
ik vindt het een goed plan scheeld een hoop geld als je vergelijkt met sidn
maar wat ik ook nog mis is de optie met of zonder gebruik van dns servers
verder een goed initiatief

Stefan Mensink
24/02/05, 15:11
Origineel geplaatst door STABLE
Overigens zo rendabel is het ook niet. Een rekensommetje leert het volgende.

ODR heeft bijna 30.000 domeinnamen, maal gemiddeld 0,25 euro marge, is 6.000 euro per jaar. Plus dan hebben ze eenmalig een regfee van 100 euro, en 415 clients, is 41.500 euro. Dit is dan wel behoorlijk, maar wel een eenmalige omzet.

Toch even corrigeren. Uitgaande van 3,60 bij de SIDN:

ODR maakt gemiddeld dan EUR 1,15 marge. Behalve dan op nieuwe registraties, daarop geloof ik 0,65 (als ik me met die 0,50 niet vergis).....

Natuurlijk gaat er nog wat af aan: SIDN-abonnement, faxen naar SIDN, arbeid...

TSG-Hans
24/02/05, 15:14
Origineel geplaatst door Stefan Mensink


Toch even corrigeren. Uitgaande van 3,60 bij de SIDN:

ODR maakt gemiddeld dan EUR 1,15 marge. Behalve dan op nieuwe registraties, daarop geloof ik 0,65 (als ik me met die 0,50 niet vergis).....

Natuurlijk gaat er nog wat af aan: SIDN-abonnement, faxen naar SIDN, arbeid...

Je hebt gelijk, ik verreken mij een euro :)

Furbster
24/02/05, 16:07
ODR heeft 30.000 domeinen maar dit zijn niet allemaal .nl domeinen. 2/3 is .nl volgens mij. Een .nl naam kost 3,60 en eenmalig 50 cent inderdaad. Maar als ze automatisch betalen gaat er ook nog eens 5% af. Dat is over zoveel domeinnamen ook nog een heel aardig bedrag hoor...

Groot voordeel van ODR is dat je er ook heel goedkoop .com/net/org en .be domeinen kunt registreren. Tevens is die 100 euro van ODR maar eenmalig. Is toch iets beter dan 70 euro per jaar.

s.vossen
24/02/05, 21:44
Het lijkt ook alsof deze dienst als paddestoelen uit de lucht schiet. Wij bieden deze dienst sinds oktober 2004 en inmiddels kun je bij iedere provider wel domeinreseller worden.

BestLevel biedt in mijn ogen weinig meerwaarde en heeft niks extra's in vergelijking met andere domeinresellers. Verder gaat hier alleen om NL domeinen, wat het nog minder aantrekkelijk maakt omdat de klant dan nog op andere plaatsen zijn US/BE/DE registraties moet gaan registreren en vaak liever alles bij 1 provider neer zet.

Bestlevel
24/02/05, 21:52
Wij willen deze dienst alleen aanbieden voor .nl domeinen aangezien klanten zelf bijvoorbeeld gemakkelijk een enom account kunnen krijgen om zelf de overige domein te registreren.

Zou er meer interesse zijn als er geen jaarlijkse kosten worden berekend maar een eenmalige setup van € 60?

s.vossen
24/02/05, 22:00
Wij hebben de regfee van 100 naar 50 euro verlaagd. De nieuwe klant maakt deze wijziging weinig uit eigenlijk, het gaat er meer om _of_ er een fee is _of_ niet.

Santario
24/02/05, 22:58
Dat zou inderdaad al veel schelen echter het argument dat tot op heden alleen .nl domeinnamen kunnen worden geregistreerd vind ik inderdaad een 'nadeel' van de service.

Wat s.vossen inderdaad al aangeeft: het is zeker niet nieuw en je zal je dan ook op een aparte wijze moeten kunnen onderscheiden van de rest. Kan je dit niet dan is het de moeite niet waard denk ik.

Bestlevel
25/02/05, 14:39
Er komen toch veel reacties dat het te duur is. Het doel van dit topic was ook om er achter te komen of er vraag na deze dienst is.

Hoe is de reactie op onderstaande prijzen:

Jaarlijkse kosten
De jaarlijkse kosten vervallen en er zal alleen een eenmalig bedrag van € 50 gerekend worden.

Kosten per domein
1-100 domeinen € 5.10 per jaar
meer dan 100 domeinen € 4.60 per jaar

De lage prijs gaat in vanaf de registratie van de 100ste domein en geldt dan voor elk domein.

Bij verhuizingen geldt er een toeslag van € 0.40

M-BahZ
25/02/05, 15:31
Origineel geplaatst door Bestlevel
Er komen toch veel reacties dat het te duur is. Het doel van dit topic was ook om er achter te komen of er vraag na deze dienst is.

Hoe is de reactie op onderstaande prijzen:

Jaarlijkse kosten
De jaarlijkse kosten vervallen en er zal alleen een eenmalig bedrag van € 50 gerekend worden.

Kosten per domein
1-100 domeinen € 5.10 per jaar
meer dan 100 domeinen € 4.60 per jaar

De lage prijs gaat in vanaf de registratie van de 100ste domein en geldt dan voor elk domein.

Bij verhuizingen geldt er een toeslag van € 0.40
Het begint nu wel een beetje erg op natte vinger werk te lijken allemaal.

Verder denk ik niet dat dit forum direct representatief is om je mening op te basseren.
De markt reikt zoveel verder als alleen wht.

Als ik jou was zal ik de kosten verekenen waar ze gemaakt worden.
Aangezien er relatief weinig eenmalige kosten gemaakt worden, kan je die kosten laag houden.
Je kan ze ook een beetje opkrikken om een selectiever aantal klanten te hebben en om een reserve op te bouwen voor bestedingen in bijvoorbeeld je infrastructuur en zaken als software.

Maar zoals gezegt moet je de kosten iig factureren waar ze gemaakt worden.
Als je 1x per maand factureerd is het handig als hier ook elke maand voor betaald wordt.
Reken een marge over domeinnamen plus een minimale besteding, dan kom je alweer een stukje verder.

Puur op de regfee overleven is af te raden aangezien de kosten zullen toenemen.
Als er elke maand bijvoorbeeld 20 klanten bijkomen loopt het vanzelf een keertje spaak.
Een aantal regfee's wat tot in de eeuwigheid blijft verdubbelen tot het huidige aantal klanten is namelijk gewoon ondenkbaar.
Voor de goede orde bij een groei die zich in dezelfde lijn voortzet heb je na 10 jaar 2400 klanten waar je veel kosten aanmaakt _elke_ maand.
Echter haal je dan in 1 maand maar een 1000,- binnen bij een regfee van 50,-.

Uiteraard vergeet ik nu de betere maanden, misschien wel jaren.
Echter moet je als host ook zondermeer op de lange termijn denken.

Kort samengevat... hanteer gewoon reeele prijzen voor domeinnamen en gebruik de regfee's voor andere uitgaven,.. desnoods je huisvesting oid.

Wellicht dat mijn bijdrage discutabel is, maar reken voor de grap eens na hoe het in jouw situatie is. ;)

Bestlevel
25/02/05, 16:21
Het is niet natte vinger werk maar kijken waar behoeft naar is. Uiteraard is de markt groter dan wht maar het geeft ons wel een indicatie of we de dienst zullen aanbieden of niet.

De facturatie etc levert weinig kosten op dus daar iets voor rekenen is momenteel niet aan de orde.

Als wij deze dienst gaan aanbieden wordt het tegen de prijzen zoals hier boven vermeld. Het is niet de bedoeling om de goedkoopste te worden.

Dennis
25/02/05, 16:32
Origineel geplaatst door Bestlevel
Met de prijs zoals momenteel is vastgesteld kunnen wij een goede dienstverlening garanderen. Wij zullen daarom ook niet de goedkoopste zijn.

Alle mogelijke opties zullen via een controle panel gaan, maar daarom is een goede support bij problemen en vragen toch van belang. Op welke termijn kun je dit leveren? Heb je dat Control Panel al af?

Bestlevel
25/02/05, 17:06
Indien het blijkt dat er vraag is na deze dienst dan kunnen we dit binnen enkele dagen gaan leveren.

Het controle-panel is gereed.

Glenn
25/02/05, 17:54
Het is al een paar keer genoemd, maar ik denk dat de partijen die veel registreren al voorzien zijn met ODR of met een eigen lidmaatschap van SIDN.

Ik, als particuliere kleine 'partij', kan via mijn coloboer voor 5,99 al aan een .nl komen. Wat anderen dus ook al zeggen, ik denk niet dat mensen er om staan te springen. Daarnaast, service moet zich altijd bewijzen, beloftes worden namelijk door elke partij gedaan. Bedoel hiermee niet te suggeren dat jij geen service verleent hoor!

Anyway, wel succes gewenst hiermee! :)

s.vossen
25/02/05, 20:13
Ik zou zeggen, aangezien het Control Panel al is ontwikkeld, ga gewoon van start en kijk hoe het loopt! Als het niks wordt kun je altijd nog overwegen de dienst stop te zetten, maar wel de reeds aangemelde klanten de dienst verder te laten gebruiken natuurlijk!

Bestlevel
26/02/05, 12:52
Het is een optie om gewoon te starten en te kijken waar het schip strandt.

Als we de dienst gaan aanbieden dan wil ik niet moeten stoppen binnen 2 maanden omdat er te weinig vraag na is.

bitmaster
26/02/05, 13:24
Een éénmalige setupprijs lijkt me inderdaad beter. Dat doet Opendomeinregistry ook (€100,-). Voor NL domeinen rekenen ze 4,75.

slommy
26/02/05, 16:32
Zonder dat ik een Hosting bedrijf heb wil ik hier mijn mening toch ook even kwijt.

Ik vind de 1 malige setupprijs ook zeker beter, waarschijnlijk krijg je dan ook veel beginnende jonge hostingbedrijfjes omdat de kosten niet te hoog zijn en hoog blijven (daar moet je dan wel mee adverteren, maar dat is een andere zaak)

zo denk ik hierover
ik zou dat dan ook bij jullie nemen omdat het dus goedkoop is je kan na verloop van tijd altijd naar SIDN, als het bedrijf groter word.

RayManZ
26/02/05, 16:58
Kun je eigen gewoon de formulieren ook mailen? Ik weet trouwens niet of dat bij andere partijen ook kan, maar er zijn ook mensen zonder fax :p

Bestlevel
27/02/05, 19:39
Formulieren kan op alle mogelijk manieren.

Bestlevel
02/03/05, 16:54
Bedankt voor alle reacties tot nu toe. Uit alle reacties via dit forum en per mail hebben wij opgemaakt dat alleen een .nl domeinregistratie dienst een stuk minder aantrekkelijk is.

We zijn momenteel aan het kijken om een compleet pakket samen te stellen met ook internationale domeinen.

Via dit topic zullen we hier binnenkort meer informatie over plaatsen.

Hjalmar
02/03/05, 20:47
Kijk dat is helemaal interessant!

japieo
02/03/05, 21:33
Origineel geplaatst door Bestlevel
Met de prijs zoals momenteel is vastgesteld kunnen wij een goede dienstverlening garanderen. Wij zullen daarom ook niet de goedkoopste zijn.

Alle mogelijke opties zullen via een controle panel gaan, maar daarom is een goede support bij problemen en vragen toch van belang.

Onzin verhaal, je zit hier voor je eigen toko te preken, waarom zou een andere het niet kunnen garanderen, ODR heeft gezien zijn plaats binnen de top 10 van de SIDN zijn "gegarandeerd" zijn meer dan verworven en tegen een lagere prijs dan jij hier presenteerd.