PDA

Bekijk Volledige Versie : Producten binnen de hostingmark???



Benji
24/02/05, 11:58
Ik ben een student commerciele economie en ben bezig een marktonderzoek te schrijven over de hostingmarkt. Nu moet ik aangeven welke producten er te onderscheiden zijn binnen de hostingmarkt.

Uit eigen onderzoek is dit gebleken:


Je hebt domeinregistratie en hosting,

Hosting is te onderscheiden in:

- Shared Hosting
- Dedicated hosting
- Managed Services
- Co-location
- Virtual webhosting


Klopt dit of betekenen enkele producten hetzelfde? Kunnen jullie me al deze producten ook uitleggen? Dus wat houden deze producten in??

Alvast heel erg bedankt voor de reacties.
Mvg,

Ben

M-BahZ
24/02/05, 12:08
Shared Hosting
In dit geval ben jij niet de enige gebruiker van desbetreffende systeem.

De host bied je in dit geval een bepaald scala aan diensten conform de overeenkomst.
Het servermanagement ligt uiteraard bij de host.

Dedicated Server
Een dedicated server is een server welke voor -1- specifieke functie is gereserveerd.
Van oorsprong is dit een term welke voornamelijk van doen had met de functie van het systeem.

Tegenwoordig is dit echter verschoven naar -1- specifiek doel, waarbij meestal wordt gedoeld op een klant.
De server is dus gereserveerd voor -1- klant.

Managed Services
Bepaalde systeembeheer taken welke door een andere partij op zich worden genomen.
Wat dit inhoud ligt voornamelijk aan de overeenkomsten.

Zo kan je bijvoorbeeld overeenkomen je serverpark volledig te laten beheren door een andere partij.
Je kan het ook als aanvullende dienst nemen bij bijv. een dedicated server.

Co-location
Het elders onderbrengen van je apparatuur.

Virtual webhosting
Zie ook Virtual hosting.. alhoewel deze term specifieker is.
De eerste had in principe met een beetje breede intepretatie ook op applicatie hosting kunnen slaan. ;)

Benji
24/02/05, 15:01
Bedankt voor het snelle antwoord, er is me één ding nog niet helemaal duidelijk, namelijk het verschil tussen: