PDA

Bekijk Volledige Versie : Windows XP inplaats van Windows 2003 server



gasemans
23/02/05, 19:25
Vraagje

Zoals al eerder gemeld was in een ander topic ben ik bezig met een gameserver voor Joint Operations

Hier melde al iemand dat er problemen met waren

het blijkt dat op windows 2003 server de 3D ondersteuning weg valt, terwijl het wel een 3d kaart is

De kaart is wel geschikt voor windows XP PRO en het spel wil dan wel starten en hosten


Hoe staan datacenters tegenover Windows XP PRO op servers?
En waarom zou je het wel en niet doen?

Probeer er een beetje beeld van te krijgen

Alvast bedankt

XS-24
23/02/05, 19:27
Het maakt een datacenter echt niks uit of je nou DOS, WINXP WIN2K3 of linux draaid ;).

stijnbol
23/02/05, 19:34
Neem een OS waar je zelf goed mee overweg kan, en waar je game goed op werkt :)

MediaServe
23/02/05, 19:37
het blijkt dat op windows 2003 server de 3D ondersteuning weg valt, terwijl het wel een 3d kaart isTen eerste is de 3D ondersteuning niet weggehaald uit Windows Server 2003, hij is alleen uitgezet. Dat is eventueel zo weer aan te zetten.

Ten tweede heb je voor een gameserver geen 3D kaart nodig, je gaat het spel immers niet spelen op de server :)

Conclusie: Je kunt gewoon Windows Server 2003 gebruiken, eventueel ook wel Windows XP, die heeft alleen wat minder functies zoals DNS enzo.

gasemans
23/02/05, 19:47
Origineel geplaatst door MediaCreations
Ten eerste is de 3D ondersteuning niet weggehaald uit Windows Server 2003, hij is alleen uitgezet. Dat is eventueel zo weer aan te zetten.

Ten tweede heb je voor een gameserver geen 3D kaart nodig, je gaat het spel immers niet spelen op de server :)

Conclusie: Je kunt gewoon Windows Server 2003 gebruiken, eventueel ook wel Windows XP, die heeft alleen wat minder functies zoals DNS enzo.

Het probleem met dit spel is dat de server INGAME wordt gestart en dus eerst de 3d kaart moet zien
Wanneer deze kaart verwijderd wordt dan wil het spel meteen weer kijken naar een andere 3d kaart wat niet lukt

Enig idee hoe ik de 3d optie kan activeren?

Thafusion
23/02/05, 20:04
Ja je moet 2 dingen doen.
1. Je moet naar : "Display Properties" gaan en vervolgens naar Settings. Kies daar "Advance" dan naar Troubleshoot en daar zet je hardware acceleration op Full.

2. Start --> run --> dxdiag
Dan naar Display en even alles op enable zetten.

Je kan daar ook sound weer aanzetten :P

Alleen krijg je volgens mij problemen met remote connecten als je Windows Xp draait meerdere users tegelijk en switchen tussen deze.

gasemans
23/02/05, 20:09
Jemig
dat ik daar niet aan dacht

MANY kusjes voor de 2 heren met deze antwoorden :D

MediaServe
23/02/05, 21:09
Ik heb ruim twee jaar geleden een verslagje geschreven over het gebruiken van Windows Server 2003 voor bijvoorbeeld spelletjes.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/16626038

Misschien heb je daar nog wat aan :)

gasemans
23/02/05, 21:35
Hee dat ziet er heel goed uit
Dankje
Komt zeker van pas

Showeb
24/02/05, 09:38
Ik zou voor 2003 kiezen, XP mag/kan maximaal 10 gebruikers aan.

gasemans
24/02/05, 19:10
hehe ga ook voor 2003
Heb alles nu werkend gekregen