PDA

Bekijk Volledige Versie : Domeinnaam/Webhosting, hoe in z'n werk?



Sunrelax
23/02/05, 14:14
Ik ben nogal een n00b op dit gebied, maar ik had een vraag.

Hoe gaat het in zo'n werk: Ik wil een website opzetten en ik ben al in het bezit van een webhosting. Ik ga een domeinnnaam registreren bij subhosting.nl, maar hoe krijg ik mijn website dan op dat domein? Hoe gaat dat in z'n werk?? (en na registratie, wanneer is mijn domein dan 'beschikbaar' bijvoorbeeld?

Ik hoop dat iemand me dit een beetje uit kan leggen....

Alvast bedankt :D

Websspace
23/02/05, 14:26
Als je een domeinnaam registreert, moet je de "nameservers" van je webhost opgeven. Die gegevens heb je normaal gezien gekregen van je webhost, zoniet vraag het even.

Bij je webhost moet je het domein toevoegen aan je account. Ofwel kan je dat zelf in een controlepaneel, ofwel moet je het ook weer vragen aan je webhost.

Als die twee dingen gebeurd zijn, zal je domeinnaam werken (mogelijk pas na 24 tot 48 uur).

Sunrelax
23/02/05, 14:41
ok dan, dat krijg je dus gewoon, ok THX

Luuc
23/02/05, 14:49
Origineel geplaatst door Sunrelax
ik heb bij subhosting nergens volgens mij een "nameserver" hoeven opgeven :S En in mijn webhost is het domeinnaam wél toegevoegd Als je de domeinnaam bij Subhosting onder gaat brengen zullen zij de domeinnaam op de juiste nameservers registreren.

Sunrelax
23/02/05, 18:39
ok, heb het domein geregistreerd en de 2 nameservers doorgegeven (+ adres die mijn hosting me gegeven heeft: www.*webhosting*.nl/~*username* )

Dit moet voldoende zijn? Dan zou mijn domein kunnen werken :S?

Luuc
23/02/05, 18:45
Origineel geplaatst door Sunrelax
ok, heb het domein geregistreerd en de 2 nameservers doorgegeven (+ adres die mijn hosting me gegeven heeft: www.*webhosting*.nl/~*username* )

Dit moet voldoende zijn? Dan zou mijn domein kunnen werken :S? Dit zou inderdaad voldoende moeten zijn. Je 'hosting adres' hoef je niet door te geven bij een registratie, dit is in principe alleen noodzakelijk voor bijvoorbeeld een redirect.

Let wel, het kan (zoals Websspace al zei) 24 tot 48 uur duren voordat je je domeinnaam kunt bereiken.

stijnbol
23/02/05, 19:31
Lijkt erop dat de domeinagent (waar je de naam registreerde) gewoon zijn eigen DNS opgaf, en nu het domein forward nar jouw webspace.