PDA

Bekijk Volledige Versie : NL domeinen resellen



connect4all
22/02/05, 19:11
Daar ik mij wil gaan mengen in het verkopen van NL domeinnamen tegen scherpe prijzen voor resellers, ben ik nu op zoek naar het ultieme aanbod.
Waar zou ik straks aan moeten voldoen, wil men bij mij hun domeinnamen gaan registreren.
Te denken valt aan een online aanmeldformulier/aanmelden via email, aanmeldingen binnen 2 uur, overzichtelijke facturatie, etc.

Wie helpt mij om zo goed mogelijke dienst te ontwikkelen?

RobbertC
22/02/05, 19:15
Vraag niet de bodemprijs, maar zorg ervoor dat je een eerlijke prijs vraagt zodat je kunt blijven bestaan. Lijkt mij een stuk belangrijker dan de laagste prijs.

EWS
22/02/05, 19:16
Wat voor mij erg belangrijk zou zijn:

- online paneel voor bestellen domeinnamen, dns beheren, whois wijzigen.

- realtime registratie of anders maximaal binnen 2 uur

- goede support is goud waard

connect4all
22/02/05, 19:17
De bodemprijs is ook niet mijn bedoeling, er moet een gezonde marge op zitten.

stijnbol
22/02/05, 19:18
- registreren via online form (dan goedkeuren)
- eens geregistreerd, online inloggen
- domeinnaam online aanvragen
- je form doet een rechtstreekse order bij SIDN
- mail aan klant met de gegevens als bevestiging
Algemeen:
* Resellergegevens opslaan en als default invullen. (ook DNSservers)
* Facturatie op einde van de maand per PFDfactuur

//edit: of moet je bij SIDN nog steeds handtekening vergaren voor registratie?

d.sp1d3r
22/02/05, 19:35
Origineel geplaatst door stijnbol
//edit: of moet je bij SIDN nog steeds handtekening vergaren voor registratie?
Dat is denk ik het werk van de reseller.
Je zou bijvoorbeeld een voorwaarde ervoor kunnen maken dat de reseller het domain pas mag registreren nadat hij het contract heeft net als jij. En dat die dan 1x per maand scans in het systeem toevoegt (of per post verstuurd).

Dat moet SIDN wel goed vinden lijkt me...

connect4all
22/02/05, 19:37
Origineel geplaatst door d.sp1d3r

Dat is denk ik het werk van de reseller.
Je zou bijvoorbeeld een voorwaarde ervoor kunnen maken dat de reseller het domain pas mag registreren nadat hij het contract heeft net als jij. En dat die dan 1x per maand scans in het systeem toevoegt (of per post verstuurd).

Dat moet SIDN wel goed vinden lijkt me...

Ik denk dat het nu ook zo gebeurt bij resellers wat betreft hosting, welke af en toe bij de provider een domeinnaam aanvraagt.
Ik werk iig wel zo, mijn vaste resellers vragen het domein per mail aan en ik registreer met de eis dat de reseller het ingevulde regcontract in huis heeft en ten alle tijden opvraagbaar is

stijnbol
22/02/05, 19:37
Origineel geplaatst door d.sp1d3r

Dat is denk ik het werk van de reseller.
Je zou bijvoorbeeld een voorwaarde ervoor kunnen maken dat de reseller het domain pas mag registreren nadat hij het contract heeft net als jij. En dat die dan 1x per maand scans in het systeem toevoegt (of per post verstuurd).

Dat moet SIDN wel goed vinden lijkt me...

Dat is net zo fijn hier in Belgiƫ, geen handtekening nodig ;) Gewoon rechtstreeks registreren. Ik gebruikte tot voor kort het systeem van www.computools.be: zalig gewoon! FF inloggen, domeinnaam intypen, gegevens klant invullen en knopje drukken: klaar!

s.vossen
22/02/05, 20:01
Wanneer SIDN een verzoek doet voor het tonen van de registriecontracten, bijna alleen maar bij verhuizingen in geval dat de oude deelnemer bezwaar maakt, heeft de deelnemer 3 werkdagen te tijd de contracten te tonen.

Als je dan gewoon zorgt dat de bereikbaarheid tussen bedrijf & reseller in orde is kun je zelfs nog op dat moment van de reseller per fax/mail ontvangen. Dat is in ieder geval onze werkwijze bij onze resellersdiensten.

twilightinc
20/04/05, 17:31
SIDN heeft alles op papier nodig.. ZODRA dit digitaal kan is heel de wereld blij. Maar zogenaamd om juridische redenen kan dit niet. Voor mensen die er heel veel van af weten omtrent dit feit: Interlize.net zei hebben meerdere malen naar de mogelijkheden gekeken.

O ja en voor wie het nog niet is opgevallen Sjaak Bakker heeft erg veel functies volgens mij.

Pantsy
20/04/05, 18:08
Het is dus NIET de bedoeling om ouwe threads omhoog te kicken!!