PDA

Bekijk Volledige Versie : Colocatie We Dare, via wie?



Polderdijk
22/02/05, 09:02
Ik zit nu bij een colo boer in Amsterdam, maar dat vind ik toch best wel te ver van mijn huis vandaan. Zeker nu ik (voor mijn doen dan ;)) aardig wat klanten host, vind ik het belangrijk dat ik bij storingen snel ter plaatse kan zijn.

Nu ben ik van plan om naar We Dare te gaan, vanaf thuis sta ik daar binnen 30 minuten, vanaf me huidige werk in 15 minuten.

Maar, ik kan via google enzo er niet echt uitkomen bij welk bedrijf ik nou me server moet plaatsen. Ik heb een 2U server en gebruik nu gemiddeld zo'n 30 Gb per maand. Op dit moment betaal ik € 50,- ex per maand, en dit vind ik eigenlijk ook wel de max wat ik bij We Dare wil betalen.

Wie kan mij een betrouwbaar adres geven waarbij ik via hun bij We Dare kan hosten?

Oja, en evenmin zo belangrijk. Heeft iemand wel eens eerder een server verhuisd die ook dienst doet als DNS server? Bij verhuizing krijgt hij natuurlijk een ander IP adres en deze zal niet binnen 1,5 á 2 uur geupdate zijn. Wie heeft hier ervaring mee om dit op te lossen?

svbeek
22/02/05, 09:12
Heb goede ervaringen met host3000, is ook op dit forum te vinden.

phreak
22/02/05, 09:12
Kijk eens op www.grafix.nl dat is een goede aanbieder die daar diensten levert.

host3000
22/02/05, 09:23
Origineel geplaatst door Polderdijk


Oja, en evenmin zo belangrijk. Heeft iemand wel eens eerder een server verhuisd die ook dienst doet als DNS server? Bij verhuizing krijgt hij natuurlijk een ander IP adres en deze zal niet binnen 1,5 á 2 uur geupdate zijn. Wie heeft hier ervaring mee om dit op te lossen?

Ik zou adviseren (tijdelijk) een extra nameserver in te stellen. Jouw (nieuwe) coloboer zal je daarbij wellicht kunnen helpen.

HBCS
22/02/05, 09:39
ik ken er 2 in wedare en dat zijn allebij goede partijen die je met alles kunnen helpen

1 Host3000
1 server4fun

beide heren zijn hier aktief op wht
ik zelf zit bij server4fun

Polderdijk
22/02/05, 09:45
Dank voor de snelle reacties!

Ik heb bij SuperRacks/host3000, server4fun en grafix een offerte aangevraagd.

Maar zo te zien is server4fun zeker goedkoop. Alleen is dit niet té goedkoop wat dus ten koste gaat aan de kwaliteit?
En hoe zit het met reverse DNS, krijg ik dan als ik een reserveDNS aanvraagd van mijn server het antwoord terug dat ik zit bij server4fun.nl, of kan ik dit ook wijzigen? Want dit lijkt me niet echt professioneel overkomen bij mijn klanten wat voornamelijk bedrijven zijn.

HBCS
22/02/05, 09:49
nou zonder dat jeroen naast zijn schoenen gaat lopen
kan ik zeggen als iedere colo boer is zoals hij is is hostmerk niet nodig
7 dagen in de week 24 uur perdag berijbaar door mij
je moet hem maar eens bellen
ik heb bij hem een dedi server afgenomen en ik krijg alle suport die ik nodig denk te hebben

in 1 woord PRIMA

Reinier v Eeden
22/02/05, 09:54
Infopact zit ook in de kubus volgens mij

host3000
22/02/05, 10:01
Origineel geplaatst door Polderdijk

En hoe zit het met reverse DNS, krijg ik dan als ik een reserveDNS aanvraagd van mijn server het antwoord terug dat ik zit bij server4fun.nl, of kan ik dit ook wijzigen?

Voor de ip adressen die u gebruikt kan per IP de reverse door ons ingesteld worden op de hostnames die u wenst.

Polderdijk
22/02/05, 10:12
Heb inmiddels 3 offertes ontvangen, super snel !!

Mijn keuze is nu tussen Server4fun en SuperRacks. Alle 2 goede prijzen (s4f net iets lager, maar wel setup kosten) en willen alle 2 de DNS bij verhuizing tijdelijk regelen.

Ik kan helaas bij beide niet vinden wat los dataverkeer achteraf kost, en hoe het zit als ik later maandelijks meer af wilt nemen. Is Sever4fun hier ook online, of moet ik deze even e-mailen?

En is het bij beide mogelijk om of 's avonds laat, of 's ochtends vroeg de server te komen plaatsen. Rond 4 á 5 uur 's ochtend heb ik het minste dataverkeer/bezoekers namelijk.

host3000
22/02/05, 10:34
Origineel geplaatst door Polderdijk


Ik kan helaas bij beide niet vinden wat los dataverkeer achteraf kost, en hoe het zit als ik later maandelijks meer af wilt nemen.

En is het bij beide mogelijk om of 's avonds laat, of 's ochtends vroeg de server te komen plaatsen. Rond 4 á 5 uur 's ochtend heb ik het minste dataverkeer/bezoekers namelijk.

Als ik het even kan regelen, lig ik om 04.00 uur het liefst in mijn bed ;)

Het eerste bezoek is begeleid. Dat houdt in dat als u 's-nachts wilt plaatsen, wij daarvóór een afspraak maken in het datacenter. Wij wijzen u dan de weg en waar uw server komt te hangen.

Vervolgens kunt u zelf de server plaatsen op een tijdstip dat u uitkomt. Een uplink is dan al aanwezig en ik zal vooraf aanwijzen waar u de stroomkabel kunt insteken. Bij plaatsingen 's-nachts is er niemand aanwezig, dus dit is de enige manier.

Extra dataverkeer:

Ik mag in dit forum geen aanbiedingen doen. Ik zal even een email bericht zenden.

[edit: ik ben niet op mijn plaats nu, dus ik heb het email adres niet bij de hand. ik zal later deze dag even mailen]

Polderdijk
22/02/05, 11:16
Ik heb op dit moment voldoende informatie ontvangen van server4fun en wacht nog even af op de email van SuperRacks.

Dan ga ik eens kijken naar alle mogelijkheden en zal ik binnen een paar weken een beslissing nemen.

Uiteraard zal ik hier dan ook laten weten hoe de verhuizing etc. is gegaan.

HBCS
22/02/05, 11:38
als laatste kan ik zeggen dat de verhuizing die ik mee gemaakt heb en door server4fun is gedaan prima is verlopen zonde noemenswaardige downtime dikke duim omhoog

Stefan--
23/02/05, 10:00
mag ik tgphosting.nl aanraden? hoor daar goede dingen over.

Polderdijk
23/02/05, 10:04
@Stefan,

Je mag zeker wat aanraden, maar ik heb het idee dat tgphosting.nl een webhosting bedrijf is, en niet een colocatie partner.

Maar ik heb al zo goed als mogelijk een besluit genomen en mijn huidige contract is al opgezegd.

s2software
23/02/05, 18:00
Mail ook i3d en mention, die zitten ook bij we-dare.