PDA

Bekijk Volledige Versie : D-Link vs HP ProCurve switches



Wido
20/02/05, 13:14
Hallo,

Wij willen ons netwerk volledig gaan upgraden naar Gbit en hebben daarvoor nieuwe switches nodig.

Nu ben ik zelf een HP Procurve fan en viel mijn oog direct op de HP2824.

Deze switch kost bij hd.nl 1400 excl btw.

Tevens hoor ik mensen praten over D-Link en na wat zoeken vond ik de DGS-3024 van D-Link.

Deze switch zie ik voor 770 dollar (587 euro) te koop staan.

Beide switches hebben 24 poorten en 4 gbic poorten.

Het verschil dat ik opmerk tussen deze twee switches is dat de HP2824 layer 2 en layer 3 is, en de D-Link alleen layer 2.

Het rare vind ik nog het prijs verschil, die D-Link is de helft goedkoper dan die HP, is dat wel betrouwbaar?

Het mooiste zou zijn als er hier iemand is met ervaring met die D-Link zodat ik het uit de praktijk kan horen.

Bedankt!

TiMMiEJ
20/02/05, 21:27
D-Link is een B merk toch? Net zoals sweex, qtec en die rommel, en HP is een A merk.

Dacht ik zo he...

Wido
20/02/05, 22:14
Origineel geplaatst door TiMMiEJ
D-Link is een B merk toch? Net zoals sweex, qtec en die rommel, en HP is een A merk.

Dacht ik zo he...

Ik vroeg hier om ervaringen met D-Link.
Als ik de specs van die switch bekijk zijn ze goed, daarom vroeg ik me af of hij het overwegen waard is.

wdv
20/02/05, 22:38
Origineel geplaatst door TiMMiEJ
D-Link is een B merk toch? Net zoals sweex, qtec en die rommel, en HP is een A merk.

Dacht ik zo he...

Volgens mij zijn Dell switches D-Link switches met het Dell naampje erop.. dus dat zegt ook wel wat.

PeterT
20/02/05, 23:25
Origineel geplaatst door wdv


Volgens mij zijn Dell switches D-Link switches met het Dell naampje erop.. dus dat zegt ook wel wat.

Klopt.
Wido, vraag Mihosnet/Internetworkx eens om ervaringen met D-Link, ik meen gelezen te hebben dat zij (wel eens) met D-Link switches werken :)

Wido
20/02/05, 23:40
Origineel geplaatst door PeterT


Klopt.
Wido, vraag Mihosnet/Internetworkx eens om ervaringen met D-Link, ik meen gelezen te hebben dat zij (wel eens) met D-Link switches werken :)


Tnx, ik ga hem eens een PM sturen :)

MediaServe
21/02/05, 00:27
Origineel geplaatst door wdv


Volgens mij zijn Dell switches D-Link switches met het Dell naampje erop.. dus dat zegt ook wel wat. De printers van Dell zijn veelal Lexmark printers, ook wel bekend om de lage kwaliteit. Dus het Dell naampje erop zegt mij niet zoveel.

Ik heb geen ervaringen met D-Link, maar wat ik hoor van mensen die er verstand van hebben is D-Link een prima merk. En HP staat nou ook niet echt bekend om de scherpe prijzen.

dotnetjunkie
21/02/05, 00:55
HP is ondertussen wel tweede geworden na Cisco op de switching markt (niet voor routers natuurlijk).
Het grote voordeel van HP is de gratis next-day swap garantie.
D-Link hebben we verder ook goede ervaringen mee, en biedt veel waar voor z'n geld.

Wido
21/02/05, 01:55
Dus als ik het goed begrijp zijn het gewoon goede switches?

RikkiLake
21/02/05, 02:48
ja heel goed ja...mensen die zeggen dat het b-spul is, hebben er gewoon geen verstand van. de switch die jij op het oog hebt van D-link is een hele goede, gebruiken we zelf ook. via de webinterface kan je echt alles instellen.

McRox
21/02/05, 03:09
Origineel geplaatst door TiMMiEJ
HP is een A merk.

Cisco is "officieel" een A-merk. HP echter niet als het gaat om switches.

Zelf ben ik zeer tevreden over onze D-Link switches.