PDA

Bekijk Volledige Versie : anti-leech @ windows 2003 server



Nitroserve
20/02/05, 00:08
Goede avond.

Een klant vraagt mij of ik een anti-leech systeem zou kunnen maken voor hun website.

Nu denk ik dat dit wel gaat lukken in IIS (directory security), als ik hier de domeinnaam van de website invul dan zullen de bestanden vanuit een ander domein niet beschikbaar zijn.

Maar mijn vraag is, zou je hier ook custom-plaatjes voor kunnen maken?
En wat is de standaard melding?

Voor ik de server ga instellen, wil ik even weten hoe dit zit.

Thafusion
20/02/05, 01:21
Je bedoelt anti hotlinking ?

MediaServe
20/02/05, 01:37
Nu denk ik dat dit wel gaat lukken in IIS (directory security), als ik hier de domeinnaam van de website invul dan zullen de bestanden vanuit een ander domein niet beschikbaar zijn.Dat is geen REFERER beperking, maar een REMOTE_ADDR beperking. Dus daarmee blokkeer je de website volledig voor bepaalde IP adressen (of domeinen). Ik denk niet dat je daar naar op zoek bent?

Ik heb wel eens gebruik gemaakt van dit systeem:
http://www.michaelbrumm.com/leechblocker.html

Het is niet echt geavanceerd te noemen, maar hij werkt goed en snel! Je kunt helaas geen plaatje instellen die de leechers te zien krijgen. Ik zal nog even verder zoeken of er een alternatief is.

Nitroserve
20/02/05, 12:43
Dit is 1 bestandje toch?

Ik heb deze ingesteld voor de betreffende website, maar ik kan vanuit nitroserve.nl nog gewoon dat plaatje aanroepen.

maar als je hier kijkt, zie je dat ik het plaatje gewoon bij de betreffende website kan weghalen, terwijl de ISAPI filter AAN staat hij is dus LOADED.

http://www.nitroserve.nl/leech.htm

edit: hij moest denk ik gewoon even warm worden, hij doet het nu wel, precies wat ik nodig had, bedankt!!!

MediaServe
20/02/05, 12:56
Origineel geplaatst door Nitroserve
edit: hij moest denk ik gewoon even warm worden, hij doet het nu wel, precies wat ik nodig had, bedankt!!! Waarschijnlijk een Cache probleempje, daar had ik zelf ook last van :)