PDA

Bekijk Volledige Versie : MAC adres history opvragen in HP 2524?



Wido
19/02/05, 21:40
Hallo,

Triest genoeg is er van de week ingebroken in ons kantoor en zijn er twee laptops gestolen.

Nu staat er op Markplaats een laptop te koop, precies het type dat bij ons gestolen is.

Er zijn wat uiterlijke kenmerken aan de laptop waardoor we denken dat het onze laptop is.

Nu ben ik 17 februari nog in RedBus geweest en heb ik die laptop via UTP aan onze Procurve switch gehangen.

Wat wil ik nu?
Ik wil het MAC adres opzoeken van die laptop in logs van de switch bijvoorbeeld.
We willen bij dit persoon die hem aanbied langs gaan en even in windows het MAC adres van de netwerk kaart opvragen, blijkt het overeen te komen dan weten we dat we onze laptop daar voor ons hebben.

Nu zoek ik alleen de optie om in de history van de switch te zoeken zodat ik kan opvragen welk MAC op die datum aan die poort gehangen heeft.
Na die laptop heeft er geen enkel ander apparaat aan de switch gehangen.

Is dit mogelijk met een Procurve switch?

Glenn
19/02/05, 21:44
Voor de duidelijkheid, je hebt dus niet het Mac adres zelf ergens staan en daarom wil je'm uit je logs halen?

Wido
19/02/05, 21:51
Origineel geplaatst door Glenn
Voor de duidelijkheid, je hebt dus niet het Mac adres zelf ergens staan en daarom wil je'm uit je logs halen?

Inderdaad, we hebben het MAC hier niet ergens staan (zover we weten)

Daarom wil ik hem uit een log halen.

Glenn
19/02/05, 21:53
Het was slechts uitnieuwsgierigheid, ik kan je dus niet helpen. Wel heel veel succes ermee, want van een diefstal ben je behoorlijk beroerd :(

XS-24
19/02/05, 21:54
Staat ook niet in je router thuis?

Wido
19/02/05, 21:55
Origineel geplaatst door XS-24
Staat ook niet in je router thuis?

Nee, we maken geen gebruik van DHCP op kantoor.

Overigens werken we hier met wireless en het wireless kaartje is een losse PCMCIA die wel gestolen is maar niet te koop staat.

XBL
19/02/05, 22:02
Sommige (if not all) Procurve switches hebben de optie om computers toegang te verlenen aan de hand van het MAC Adres (iig, zoiets ben ik ooit tegen gekomen toen ik wat switches zat te bekijken. Heette 'Mac Address lockdown' meen ik). Hoe dan ook, die adressen moeten dan dus ergens worden opgeslagen op de switch. Geen idee waar, tho. Ik zal eens voor je rond vragen ;).

// edit: ga sowieso langs bij die verkoper, en zorg dat je dat mac adres te pakken kan krijgen. Straks issie verkocht, en kan je niet meer kijken naar het adres.

Jochem

luser
19/02/05, 22:41
Als je hem ooit ergens op een dhcp hebt gezet kan je meestal in die zijn log het mac te weten komen.

roland
19/02/05, 22:54
Heb je misschien nog de officiele papieren met serie nummer?

Wido
19/02/05, 23:18
Origineel geplaatst door roland
Heb je misschien nog de officiele papieren met serie nummer?

Ja, die moeten we nog wel hebben ja.

We gaan sowieso zo snel mogelijk naar de verkoper toe.

PowerSp00n
20/02/05, 14:33
Volgensmij gaat het je niet lukken om een mac adres terug te krijgen, als ik me niet vergis verdwijnen die gewoon weer na enkele minuten uit de switch database (de ageing time bij een 3com ss3300 staat standaard op 1800 seconden). Nu is dat natuurlijk al een oud beestje, maar ik kan me niet voorstellen dat nieuwere switches hele logs bijhouden met welke mac adressen via welke porten binnenkomen.

Ik denk dat je meer zult hebben aan de papieren die bij de laptop horen. Ziek wel om dat soort dingen te jatten. Ik hoop dat je je laptops terug kunt krijgen. Vergeet geen grote materialen mee te nemen voor een 'feestje' achteraf >:].

sander
20/02/05, 15:45
vraag aan de verkoper of die toevallig ook nog een draadloos kaartje erbij heeft en kijken of het dezelfde kaart is

M-BahZ
20/02/05, 23:26
Origineel geplaatst door sander
vraag aan de verkoper of die toevallig ook nog een draadloos kaartje erbij heeft en kijken of het dezelfde kaart is
Moet je natuurlijk wel daar het MAC adres van hebben, want PCMCIA kaartjes zijn nou niet echt uniek te noemen.
Ook niet in combinatie met een laptop. ;)

Overigens hebben laptops zelf vrijwel altijd serienummers.
Is dus ook een goede zaak deze ten alle tijde op te schrijven, of beter, op de factuur te laten zetten.
Alhoewel dit laatste niet echt nodig _hoeft_ te zijn aangezien fabrikanten heel goed weten wat ze shippen naar welke klant.
Het traject daarna is meestal niet zodanig ingewikkeld dat het een en ander niet meer te traceren valt. ;)

Wido
20/02/05, 23:39
Helaas is de laptop al verkocht aan een voor ons onbekend persoon.

We gaan dit alsnog doorgeven aan de politie en kijken wat zij er mee kunnen.

XS-24
21/02/05, 00:52
Jammer, verzekering?