PDA

Bekijk Volledige Versie : boete



webstudioshost
19/02/05, 18:17
Beste,


ik was reseller bij een host. Ik had een klant die een warez forum wou openen. Ik zei: mij goed, achter dat er nix van illigale dingen komen op te staan en gene links etc, gewoon discussies en vragen. Ik vond dit wel intressant en dus sponserde ik die mens. Zonder enig contract, wat erg dom was van me.

Een week of 2 terug kreeg ik een mail van mijn host dat ik geblokkeerd was en dat er warez zou op staan. Ik controleer die user en zie mappen staan, ik verwijder de gehele user onmiddelijk.

Nu krijg ik nog een mail dat er me een boete zal aangerekend worden voor de geleden schade, wat er niet was want ik heb het nagekeken, die inhoud staat er met moeite 48h op. Ik heb ze direct na ontdekking verwijdert.

Wat nu? ik heb enkel een e-mailadres, die persoon reageert niet op mijn mail.Ik heb geen ip of niets. jammergenoeg, ik heb een windows reinstall gedaan en ben dus alles kwijt qua logs enzo.
ik kan toch moeilijk elke minuut alles controleren? graag reacte

TechXP
19/02/05, 18:26
Met een emailadres kan je denk nog wel wat dingen doen toch?
Alleen lastig als het een email is bij hotmail enzo. Dan word het lastiger. Maar zoek eens op google of je meer sites vind waar zijn emailadres genoemd staat. Zo vind ik ook weleens gegevens van personen.

Maar waarom krijg je een boete? En welke schade is er dan geleden? En staat er iets over in je contract met je host?

webstudioshost
19/02/05, 18:30
Origineel geplaatst door TechXP
Met een emailadres kan je denk nog wel wat dingen doen toch?
Alleen lastig als het een email is bij hotmail enzo. Dan word het lastiger. Maar zoek eens op google of je meer sites vind waar zijn emailadres genoemd staat. Zo vind ik ook weleens gegevens van personen.

Maar waarom krijg je een boete? En welke schade is er dan geleden? En staat er iets over in je contract met je host?

het is nagenoeg een hotmail account. Ik weet niet welke schade er is geleden. Het kan bijna niet zijn, ik heb een resell account en op die ruimte stonden enkel muziekalbums. Nuja, ik heb toch alles verwijdert. Ook hotmail respond niet als ik hen on meer info vraag over dat account...maarja.. zo kennen we hotmail. ik heb dat reeds gedaan, in google de mail, nick ingetypt, niets gevonden. Helaass..

het contract is de dikte van een boek in miniscule letters... een jaar leesplezier

EWS
19/02/05, 18:33
Ik zou zoiezo de gegevens van iemand hebben gevraagd zeker als ik wist dat hij warez zou hosten.

Aan de andere kant, als ik wist dat iemand warez gaat hosten zou ik hem zoiezo geen hosting aanbieden!! Beetje dom he? Waarschijnlijk staat in de algemene voorwaarden van je host zelfs omschreven dat het verboden is om warez e.d. te hosten op de server. Dat heb jij dus wel toegestaan :rolleyes:

Je hoster heeft het recht om jou daarop aan te spreken aangezien jij een contract met hem hebt en niet je klant. Of je een boete moet betalen is een ander verhaal, als er inderdaad schade is geweest wel waarschijnlijk. Wat je moet doen is dus uitvinden of er schade is geweest.

EDIT: hij host dus geen warez maar een warez forum is in mijn ogen net zo illegaal. En hotmail geeft nooit gegevens uit aan derden, omdat zij aan privacy regels gebonden zijn. Alleen met een gerechtelijk bevel kan je achter de gegevens komen.

webstudioshost
19/02/05, 18:42
ok, ik zal dit daadwerkelijk navragen. Het ging om een forum met alle info over warez, wat ze zijn, vanwaar ze komen, meer aar de eductieve kant toe dan...dit leek me wel intressant aangezien ik nix van die praktijken ken.

Ok, mijn account is nu geblokkeerd op die host maar een boete? Dit begrijpt ik even niet zo goed. Er is helemaal geen schade. Dit is quasie onmogelijk veronderstel ik zelfs.

ik veronderstel dat die host we kan zien uit de log vanwaar die muziek erop komt, en dus de ip hoop ik. Ik heb hem ook al dit vehaal gezonden maar nog nix terug ontvangen...

XS-24
19/02/05, 18:49
Om welke provider gaat het, jij hebt nu ook schade (ik neem aan dat er meer klanten op staan).

Mikey
19/02/05, 18:55
enkel muziek albums, een dichtgetrokken 100 Mbit lijn kan aardig wat schade veroorzaken :)