PDA

Bekijk Volledige Versie : En wat about de hoster zelf naar de klant toe?



Sofled
17/02/05, 13:24
Ik heb al eerder een topic geopend aangaande wixit.nl... Nu wil het geval dat Wixit ineens met de noorder-zon vertrokken is en al zijn klanten laat barsten.

De server bleek ineens verdwenen... de sites/domeinen die daar op stonden onbereikbaar natuurlijk... En de klanten die zitten er nu mee.

Ja asociaal maar wat moet zo'n klant nu? Heeft betaald en is zijn/haar geld kwijt. Heeft een website staan en misschien geen backup van scripts db's etc... dus alles pleite...

Ik heb te doen met die klanten, al verwacht ik niet dat die er meer dan 4 รก 5 had. Toch 1 is al te veel.

De vraag is: Waar kan een klant van een reseller terecht die ineens vertrokken is? Resellers zijn meestal particulieren en ga dan maar eens iets verhalen... Is de host van de reseller in dit geval aansprakelijk vraag ik mij af?

EWS
17/02/05, 13:28
Nee dat lijkt mij niet al kan ik je het antwoord niet 100% verzekeren. De reseller heeft zelf zijn diensten aangeboden, en de klant heeft een contract met deze reseller en niet met zijn hoster.

Als de oorspronkelijke fout bij de hoster ligt (site's weg, server weg) dan kan de reseller weer bij zijn hoster aankloppen. Of dat iets uithaald hangt af van de algemene voorwaarden, maar volgens mij is de hoster net als een verkoper verplicht een degelijk product te leveren.

Carl<n-media>
17/02/05, 13:40
Helaas valt er dan inderdaad niet veel te doen. Je kunt de hosting provider van de reseller natuurlijk niet aansprakelijk houden aangezien het niet zijn klanten zijn.

d.sp1d3r
17/02/05, 13:54
Mischien heeft de hoster wel een backup van de server waar hij info zoals db's en scripts uit wil halen als je het hem zou vragen...

mguilmot
17/02/05, 14:08
Wat ik mij afvraag: het gaat om een reseller die met de server verdwenen is ?
Heeft een reseller in principe niet gewoon een account OP de server, zonder aan de server zelf te kunnen?

Xerious
17/02/05, 14:22
Je zou naar de oorspronkelijke hoster kunnen gaan en vragen of die er nog een back-up van heeft liggen. Met een beetje goede wil heb je kans dat je zo de gegevens terug krijgt.
En natuurlijk een aangetekende brief naar het adres van de reseller sturen waarin je hem/haar in gebreke stelt en eist dat de sites binnen 7 dagen weer online komen. Doet hij dat niet dan kan je een gedeelte van je geld terug eisen!