PDA

Bekijk Volledige Versie : CoLo-aanbieder ervaringen gevraagd



Marnix78
17/02/05, 12:05
Heren, Dames,

Met interesse lees ik al enige tijd mee in dit forum. Heb me gisteren maar eens geregistreerd. Uiteraard niet zonder reden; ik ben op zoek naar een goede CoLo-aanbieder.
Het gaat om een vrij simpele configuratie van 1U, wellicht 2U.

Mijn selectie is tot op heden gereduceerd tot de volgende partijen:
• global security
• KDIS
• E-dentify

Zijn er nog mensen die een van de partijen sterk aanbevelen danwel willen afraden? Uiteraard onderbouwde kritieken of complimenten.

Wellicht dat iets bij mij de doorslag kan geven. Tot op heden heb ik mijn selectie gemaakt op basis van indruk website, prijsinformatie&vergelijk, locatie en af en toe iets wat ik hier lees.

Alvast bedankt voor jullie reactie(s).
Marnix78.

Wouter K
17/02/05, 13:15
Kijk voor ervaringen eens op www.webhosters.nl en www.hostingvisie.nl wat betreft deze bedrijven ;).

Wellicht kan de zoekfunctie op dit forum je ook nog enige informatie verschaffen, aangezien je denk ik niet de eerste bent die deze vraag stelt.

Ik heb zelf alleen één ervaring met KDIS en dat is dat ik een keer een offerte heb aangevraagd per e-mail waar nooit op gereageerd is. Voor de rest kan ik er niks over zeggen.

Xerious
17/02/05, 13:24
Met E-Dentify heb ik wel wat ervaring als klant, de support is erbarmelijk maar met de nieuwe servers gaat de uptime weer aardig omhoog. Let wel op; neem geen beloftes van ze aan want een paar maanden later zijn ze nog niet ingelost. De heren zitten vandaag blijkbaar weer op school want ik krijg geen reactie op een ticket aangemaakt over een betaling.
KDIS, ondersteuning verloopt af en toe traag(7 uur wachten tijdens kantoortijden) maar ze hebben een sterk en betrouwbaar netwerk. De support is verder wel prima, soms ook juist weer hele snelle reacties.

Marnix78
17/02/05, 14:15
Origineel geplaatst door Wouter K
Kijk voor ervaringen eens op www.webhosters.nl en www.hostingvisie.nl wat betreft deze bedrijven ;).

Wellicht kan de zoekfunctie op dit forum je ook nog enige informatie verschaffen, aangezien je denk ik niet de eerste bent die deze vraag stelt.

Ik heb zelf alleen één ervaring met KDIS en dat is dat ik een keer een offerte heb aangevraagd per e-mail waar nooit op gereageerd is. Voor de rest kan ik er niks over zeggen.

Dank voor jouw reactie.

Op beide door jou genoemde sites vind ik met name informatie terug over de shared hosting, niet zozeer over de CoLo-activiteiten. Desondanks wel een site die aardig is om eens te bezoeken.

Wido
17/02/05, 22:32
Volgens mij zijn er nog veel meer colo aanbieders op dit forum en te vinden op webhosters.nl die in de zelfde prijsklasse zitten.

Een paar dingen waar je op moet letten:
- Locatie (Datacenter dus)
- Netwerk
- Support

Wat vaak gebeurd is dat een switch met daarin 24 servers wordt ge-uplinkt met 100mbit, gaat 1 server boosten en is de hele uplink dicht.

Marnix78
18/02/05, 20:16
Wido,

Bedankt voor je adviezen, maar ik vraag om ervaringen met bovengenoemde partijen waarop ik een weloverwogen keuze zou kunnen maken. Uit jou reactie blijkt dit (tot op heden) niet echt!

Met groeten,
Marnix78.




Origineel geplaatst door Wido
Volgens mij zijn er nog veel meer colo aanbieders op dit forum en te vinden op webhosters.nl die in de zelfde prijsklasse zitten.

Een paar dingen waar je op moet letten:
- Locatie (Datacenter dus)
- Netwerk
- Support

Wat vaak gebeurd is dat een switch met daarin 24 servers wordt ge-uplinkt met 100mbit, gaat 1 server boosten en is de hele uplink dicht.

XS-24
18/02/05, 20:25
Ik zou zeker voor GS gaan, goeie ervaring mee!

e-dentify zal ik niet veel woorden aan vuil maken alleen dat ze nog heel veel rekeningen open hebben staan, ik zou het risico niet nemen ivm inbeslagname.

KDIS, geen ervaring mee maar lijkt me een te grote partij, support wordt dan meestal wat minder.

Marnix78
18/02/05, 20:32
Beste XS-24,

Dank je voor je heldere bijdrage, hier kan ik wat mee.

Heb je het DC waar GS gebruik van maakt al eens bezocht? Zo ja, wat is jouw indruk hier van?

Marnix78.

XS-24
18/02/05, 20:35
GS heeft zelf geen datacenter maar is reseller van Leaseweb. En ja ik ben meerdere malen in schubergphilis geweest. Heb nu ook nog 24/7 toegang. Het is er netjes, nergens (behalve de kantoren :P) ligt rommel mede door de sancties die lsw hierop heeft gesteld. Personeel is vriendelijk, kantine is soep, koffie, thee en water.Er is een lifr voor goederen. Ruimtes zijn koel genoeg uhm, wat kan ik nog meer zeggen...

XS-24
18/02/05, 20:36
Wat wido over het netwerk zegt is vaak wel het geval. Bij GS hangt een mooie cisco 6006 met 2 gbit uplink.

Marnix78
18/02/05, 20:42
Denk dat ik maar even contact opneem met GS. Bedankt!!

Wido
18/02/05, 20:48
Origineel geplaatst door XS-24
Wat wido over het netwerk zegt is vaak wel het geval. Bij GS hangt een mooie cisco 6006 met 2 gbit uplink.

Ja, dat gebeurd helaas te vaak.

Heb het zelf meegemaakt, server gecolocate en dan zit je met 23 andere servers op 1 100mbit lijntje.

Begin je buurman te boosten en lagged jouw gameserver als een gek :(

DaRkDrEw
19/02/05, 01:57
GS is een goede colocator.
Ik ben zelf ook een paar keer in het DC geweest.

LeaseWeb heeft een kantine die ze ook nog wel eens als opslagplaats willen gebruiken... :O

En bij GS zit je echt niet met zn 20en op 100mbit hoor.

spirit010
20/02/05, 20:00
Is het mogelijk om via GS rDNS online aan te passen?