PDA

Bekijk Volledige Versie : Administratie software



FransVanNispen
16/02/05, 16:09
Heeft iemand een tip voor een goed en betaalbaar administratie pakket?

Wat het moet kunnen:

- Electonisch BTW aangifte
- Faktureren, liefts inc. periodiek
- Relatie beheer met notities (liefst ook documenten)
- Artikelen met omschrijving en staffel prijs

Tot nu toe heb ik geprobeerd (en gekocht):

- Davilex dat mij nagenoeg ieder jaar ertoe dwong een nieuwe
versie te kopen door geen support op bugs te geven
- X-Count, waar ik niet het oude boekjaar kan overnemen
naar een nieuw en dus ieder jaar opnieuw moet beginnen.
Diverse mails naar het bedrijf leverde niets op
- Osirius Pro sinds vorige week, maar is totaal onbruikbaar
Mist belangrijke gegevens op een factuur zoals het land van
de client. Kan niet worden aangepast.
Moet Word in je bezit hebben wat het gebruikt om te printen,
erg traag en onflexibel (kan geen printer kiezen)
Kent geen staffels en geen kortingen voor debiteuren of artikelen
- DataBecker Order, Voorraad en Factuur
Kent geen periode facturen, zeer beperkt in de opmaak van
je document layout en heeft geen mogenlijkheid notities bij
een relatie te plaatsen (ja 1 regeltje)

Ik heb overwogen om nu A-Count aan te schaffen, maar durf nu niet meer :)

djalken
16/02/05, 16:21
je kan eens kijken bij www.snelstart.nl opzich ook leuke software (vooral als je begint, weet niet of dat het geval is bij jou)

Ber|Art
16/02/05, 16:30
Exact? of dit is dit te duur?

FransVanNispen
16/02/05, 17:32
Exact is veel te duur. De basis versie à 899,- ex kan niet factureren.
Exact Factuur kost ca. 1400,- ex

Vind ik nog al. En dan weet ik nog steeds niet of het is wat ik zoek :(

TMourik
16/02/05, 17:38
snelstart is leuk, maar abonnement functie is 10x niets... je moet handmatig controleren welke facturen er uit moeten :|

roel-2
20/02/05, 14:04
Wij gebruiken toch sinds enige tijd snelstart met de Abb. module, tot grote tevredenheid. Evt. fouten die op de facturen kwamen, kwam door eigen invoerfouten.

RayManZ
20/02/05, 14:24
www.snelstart.nl

De site is op zondag gesloten?! Lekker dan :(

ING Hosting
20/02/05, 14:25
Wij gebruiken snelstart software nu al ruim 2 jaar en ik kan er niks anders over zeggen dat het, zeer goed te gebruiken is!

Ik zou zeggen schaf snelstart software aan!

Groeten,

ING Hosting

TechXP
20/02/05, 14:31
Origineel geplaatst door ING Hosting
Wij gebruiken snelstart software nu al ruim 2 jaar en ik kan er niks anders over zeggen dat het, zeer goed te gebruiken is!

Ik zou zeggen schaf snelstart software aan!

Groeten,

ING Hosting

Nou als ze om principiele redenen om zondag gesloten zijn (christelijk blijkbaar), dan hoef ik het al niet. Hoe weet ik dan of de software wel dan op zondag zijn werk doet?

roel-2
20/02/05, 17:10
Ik heb er net nog mee gewerkt, op zondag, gaat goed dus! :-)

ju5t
22/02/05, 00:02
Wij gebruiken Mamut Enterprise E3.

Overzicht van de functies:
http://www.mamut.com/enterprise/productchart.asp?pid=1922&rpid=1913,1932,1911,1910

Demo versie is er tevens te downloaden, scheelt je weer een berg aanschafkosten.
http://www.mamut.com/download/step1.asp?id=56&detID=65

webbed
22/02/05, 00:18
Ik had hetzelfde probleem met X-Count. Ik heb contact opgenomen met de helpdesk en ze konden het niet oplossen. Hierdoor mocht ik A-Count voor 50 euro kopen i.p.v. 250 euro...
Ik moet zeggen dat A-Count er erg mooi uitziet, maar het is wel even wennen, want het lijkt niet echt op X-Count.

Cliff
22/02/05, 10:26
Zolang het geen SAP Business One is :) Dat is pas hel software :)

Domenico
22/02/05, 11:03
www.reeleezee.nl geen optie?

Dennis
22/02/05, 11:28
Origineel geplaatst door Domenico
www.reeleezee.nl geen optie? Daar heeft Ahead-IT volgens mij ook mee gewerkt.

Wat ik een groot nadeel vind is dat het een online applicatie op hun server is. Prijs per maand heeft dan wel weer voordelen.

Verder heeft het geen API, zodat jij zelf ook software/scripts kunt schrijven waarbij je dingen automatiseert.

Wij werken momenteel met een zelf-gemaakte oplossing in MS-Access.


Origineel geplaatst door Cliff
Zolang het geen SAP Business One is :) Dat is pas hel software :) Tell me more?


Origineel geplaatst door getUP
Wij gebruiken Mamut Enterprise E3.

Overzicht van de functies:
http://www.mamut.com/enterprise/productchart.asp?pid=1922&rpid=1913,1932,1911,1910

Demo versie is er tevens te downloaden, scheelt je weer een berg aanschafkosten.
http://www.mamut.com/download/step1.asp?id=56&detID=65 Tell us more. Mamut heeft langere tijd geadverteerd met 'spetter'-aanbiedingen icm. Office2003 e.d.

henkowz
22/02/05, 13:53
Wij hebben ook nog voor mamut gestaan.. Zijn uiteindelijk op snelstart gegaan.. reden? Prijs.

ju5t
23/02/05, 01:24
Origineel geplaatst door DennisCitus
Tell us more. Mamut heeft langere tijd geadverteerd met 'spetter'-aanbiedingen icm. Office2003 e.d.

Ik gebruik het zelf heel weinig. Alleen de relaties voeg ik toe en zo nu en dan een factuur. Over het algemeen wordt dit door iemand anders uitgevoerd.

Het enige wat ik je kan vertellen is dat het niet supersnel werkt met een server installatie. Dat wil zeggen, er is een map geshared op een Linux server waar de data in opgeslagen wordt, meer niet. Om de een of andere reden gaat dit tergend langzaam terwijl bestands overdrachten in een mum van tijd voltooid zijn. Hier kon de helpdesk van Mamut trouwens ook geen opheldering over geven.

AlfaHosting
23/02/05, 07:53
Misschien eens kijken op www.minipak.nl ?

Cripton
23/02/05, 08:02
Weg met PHP scripts en kopen van een software pakket. Doe ik moeilijk en maak ik php scripts terwijl ook kant-en-klare pakketten bestaan. Veel eenvoudiger een meer opties. Maar wat echt een goed pakket is voor beginners, dat weet ik ook zo niet. Hoogwaarschijnlijk snelstart.

Dennis
23/02/05, 12:36
Ik ben ook lang met PHP bezig geweest. Als je iets in PHP wilt, kijk dan naar ModernBill. Vind je dat net als ons, fucked up werken? Neem dan een relaxed'e software oplossing.

Zorg dat jij je lekker voelt bij je administratie software!

@Cripton:
Wat gebruik je nu?

ju5t
23/02/05, 17:15
Ik zou liever een combinatie zien van webbased en een softwarematige oplossing.

Hoe ga je in ModernBill BTW aangiftes doen etc. namelijk?

Peter
24/02/05, 12:06
Die spetteraanbiedingen bij Mamut zie ik nogsteeds op de site staan. Ik vind het zelfs een beetje eng hoe goedkoop dat Entertprise pakket is.. En dan krijg je er nog office bij ook. Iemand wellicht negatieve ervaringen met dit pakket?

Is het ook mogelijk om periodiek te factureren? Zonder dat je elk kwartaal elke factuur opnieuw hoeft in te voeren?

Bestlevel
24/02/05, 12:13
Wij maken gebruikt van http://www.turbocash.nl als alles eenmaal is ingesteld werkt het super.

ju5t
09/03/05, 23:23
Origineel geplaatst door Peter
Die spetteraanbiedingen bij Mamut zie ik nogsteeds op de site staan. Ik vind het zelfs een beetje eng hoe goedkoop dat Entertprise pakket is.. En dan krijg je er nog office bij ook. Iemand wellicht negatieve ervaringen met dit pakket?

Is het ook mogelijk om periodiek te factureren? Zonder dat je elk kwartaal elke factuur opnieuw hoeft in te voeren?

Je kunt dit oplossen door een kopie te maken van een vorige factuur. Periodiek is niet mogelijk.

Zover nog geen negatieve ervaringen, ook niet na de training bij Mamut.

Om terug te komen op de Office functionaliteit in Mamut, waar ik nog steeds geen ervaring mee heb, maar wel meer kennis onderhand;
Het is mogelijk om bijvoorbeeld een Excel sheet te importeren. Maar daar is weinig bijzonders aan.
Wat wel een leuke functionaliteit is, is de mogelijkheid om e-mail te koppelen aan activiteiten binnen Mamut. Mamut scanned je inbox van Outlook en kan hier zo nodig een activiteit aan koppelen. Hoever er ook echt e-mail management als een soort van ticket systeem mogelijk is durf ik niet te zeggen alleen.

Stayfan
10/03/05, 22:01
Zijn er ook goede Engelstalige programma's? (Bijvoorbeeld van Microsoft)

ju5t
11/03/05, 03:52
Mamut is verkrijgbaar in Noors, Zweeds, Engels en Nederlands. Uiteraard ook de mogelijkheid om hier een scheiding tussen te maken per klant.

Balderik
14/03/05, 10:36
Kijk eens naar MultiBiz. www.multibiz.nl

Zeer compleet, en kost (haast) geen knop, € 499,--.
Ik gebruik het al een paar jaar en ben er zeer tevreden over.


Groet,

Balderik

FransVanNispen
15/03/05, 14:26
Origineel geplaatst door Balderik
Kijk eens naar MultiBiz. www.multibiz.nl
Ziet er uitegbreid en betaalbaar uit.

Maar je kunt er geen periodieke facturen mee maken. Hoe pak je dat nu aan?

kevers84
18/03/05, 00:45
Origineel geplaatst door Domenico
www.reeleezee.nl geen optie?

haha ik heb daar ook zon trial van gehad, werkt echt niet zoiets! Hou het lekker centraal op je eigen pc/server ipv het uit te besteden aan een pakket wat erg langzaam en niet makkelijk werkt.

Ik raad daar en tegen "ACT!" aan, dit is een erg fijn pakket waarbij je ook vanalles kan doen, in combinatie met word / excel.
Ideaal voor net startende bedrijfjes.

grtz

Blizt
18/03/05, 00:51
Een URL voor ACT! zou helemaal zo gek nog niet zijn, want zoiets intypen bij google ... ;)


Is dit 'm? http://www.relact.nl/index.php

Mangelot
19/03/05, 07:30
Euhh,

zelf al enige tijd gebruiker van het opensource programma genaamd turbocash
welke tevens een mooie plugin heeft voor mijn eigen website (www.mangelot.nl) en dus altijd synchroon loopt met de bestellingen en facturen..

meer info www.turbocash.nl

werkt echt super !! en mooi gratis..!

YouCMe
20/03/05, 14:18
Wij maken tevreden gebruik van snelstart. Het is even een uitgave maar in vergelijking met andere programma's kwam hij heel goed uit de bus.
Hier een linkje van de vergelijking:
http://www.softwarepakketten.nl/ultradev/swpakketten/cmm/berichten/berichten_raadplegen_detail.asp?br_autonummer=865&tr=tr
Daarin zie je een mooie vergelijking van de aanschaf prijzen, met daarna ook een vergelijking wat je in 5 jaar zou kwijt zijn aan eventuele onderhoudskosten.

Nu kun je bij snelstart zelf kiezen of je je jaarlijks abonneert, dit kost 15% van de totale pakket kosten per jaar. Hiervoor krijg je dan weer terug dat je kunt updaten etc etc. Het is dus ook mogelijk dit niet te kiezen en dan blijft het bij een eenmalige uitgave.

Dat de site op zondag gesloten is, kan irritant zijn wanneer je net wilt bestellen of een pakket samen stellen, maar daar heb je verder nooit last van aangezien het snelstart programma gewoon als een trein door werkt.

FransVanNispen
22/03/05, 21:05
Ik wil bij deze jullie allen danken voor de replies.

Natuurlijk heb ik uiteindelijk een keuze moeten maken en wil ik mijn ervaringen met u delen.

Ik heb een aantal weken geleden Osirius Boekhouden Pro aangeschaft, maar dit is absoluut een afrader!!! Daar is méér niet mogelijk dan wel.
Het was zo dramatisch dat we besloten hebben direct een duurder pakket aan te schaffen.

De keuze is gevallen op Davilex Business Compact, en we zijn tot nu toe zéér tevreden. Helaas geen periodieke facturen, maar wel bestaande facturen dupliceren. Een lapmiddel, maar effectief.

Ook kent het standaard facturen per debiteur, handig voor de 1e prijs afspraken.

Een uitgebreid pakket dat eenvoudig te bedienen is, en tevens een cursus boekhouden op CD bevat.

Kortom, een aanrader. (€ 579,- ex BTW voor betaald)

PlugInInfo
22/03/05, 21:14
Als eens gewerkt met Multivers (www.multivers.nl) van Unit4Agresso? Ik heb hier zeer goede ervaringen mee. Duurt even voordat je alle mogelijkheden door hebt, maar dan werkt het perfect.

Sofled
24/03/05, 12:37
Origineel geplaatst door Peter
Die spetteraanbiedingen bij Mamut zie ik nogsteeds op de site staan. Ik vind het zelfs een beetje eng hoe goedkoop dat Entertprise pakket is.. En dan krijg je er nog office bij ook. Iemand wellicht negatieve ervaringen met dit pakket?

Is het ook mogelijk om periodiek te factureren? Zonder dat je elk kwartaal elke factuur opnieuw hoeft in te voeren?


Sorry dat ik het zeg Maar TCash is echt een hel... Ik ben er ook totaal nog niet uit wat ik voor software ga gebruiken. Ben nu alles aan het uitproberen.

Belangrijk vind ik dat ik periodiek kan Factureren. Mijn klanten betalen per 3 maanden, halg jaar of jaar en ik wil gewoon simpel nadat de periode verlopen is een melding, popup of automatisch facture krijgen nar die periode. Met 1500 klanten is het niet te doen om dat allemaal handmatig te gaan zitten checken. Databecker is de meest verschrikkelijke van alles is mijn mening. Wat een foute maken die programma's zeg... Brrrrr

snelstart ook geprobeert, ook niet echt mijn programma.

Voor iedereen is het uiterard anders, je moet je idd lekker voelen in je administratie...

4U-Web
24/03/05, 19:56
Wij maken gebruik van ADB-PLUS van monicom. Simpel werkend programma en overzichtelijk.

http://www.monicom.nl

Alleen is er geen optie voor periodieke betalingen... daarom zijn wij ook nog op zoek naar een ander programma.

Sofled
29/03/05, 22:49
Origineel geplaatst door 4U-Web
Wij maken gebruik van ADB-PLUS van monicom. Simpel werkend programma en overzichtelijk.

http://www.monicom.nl

Alleen is er geen optie voor periodieke betalingen... daarom zijn wij ook nog op zoek naar een ander programma.


periodieke betaling is bij dit programma wel mogelijk met de abonnement module. Gratis te downloaden zag ik!

Lijkt me een intresaant programma, net gedownload en dus ff uitproberen...

Het is wel erg moeilijk een geschikt programma te vinden voor deze business

4U-Web
30/03/05, 08:47
De abbonement module kan je alleen gebruiken op ADBPLUS special, en die is niet gratis.

Ook kan je met de gratis versie maar 250 formulieren aanmaken, maar dat is voor een starter genoeg.

®on
30/03/05, 08:56
Origineel geplaatst door 4U-Web
Wij maken gebruik van ADB-PLUS van monicom. Simpel werkend programma en overzichtelijk.
Klopt, heb er meer dan een jaar met veel plezier gebruik van gemaakt. Probleem alleen vind en vond ik dat een fatsoenlijke boekhouding niet te doen is met dit programma. Om die reden ben ik recent geswitched naar Snelstart, wat erg fijn werkt.

Sofled
10/04/05, 15:19
Origineel geplaatst door 4U-Web
De abbonement module kan je alleen gebruiken op ADBPLUS special, en die is niet gratis.

Ook kan je met de gratis versie maar 250 formulieren aanmaken, maar dat is voor een starter genoeg.

Ja voor niets gaat de zon op. Als je business goed loopt heb je al snel meer dan 250 factures en heb je aan de gratis ADB ook niets meer. Ook ik ben starter maar heb toch echt meer dan 250 factures te verwerken.

Ik heb ADB Special en de Ab module aabgeschaft. Even een investering maar het werkt opzich heel goed. Klanten betalen per jaar waar ik nu totaal geen omkijken naar heb, 1 x invoeren en het komt elk jaar automatisch uit de printer rollen. Kan ook per week, maand etc...

Vindt het alleen erg jammer dat ADB (Monicom dus) zoveel geld vraagt voor een lullige optie. Wil je bv gebruik maken van extra optie dan zul je steeds 90 euro moeten betalen. Neem bv de extra Barcode optie, deze werkt standaard via het Artikel nr... doch wil je je eigen Barcode nummer geven dan moet je module Optie A aanschaffen waar dan een aantal kleine opties bij zitten als Importeren en exporteren etc. Maar kost wel weer 90 euro.

Slechte zaak vindt ik daar elk normaal programma gewoon kan exporteren en importeren, maar Monicon wil daar extra op verdienen.

De service van Monicon is ook niet best, beetje heel erg stugge lui daar.

Al met al ADB is gemaakt met Foxpro, de extra modules ga ik nu maar zelf maken want 90 euro voor lullige modules vindt ik belachelijk. Zelfs een script module om de Lay-Outs te bewerken in VB kost 90 euro en als je wilt exporteren naar DBASE & Comma gescheiden bestanden moet je 90 euro betalen. Beetje oplichting vindt ik. Das jammer...

Staan trouwens best veel fouten in ADB Special, tekst velden die maar half leesbaar zijn, België kent het programma niet, daar wordt BELGIë van gemaakt, veel Taal fouten en dat zijn er nog maar een paar.

Automatisering van factuur administratie werkt in ieder geval wel goed zover ik weet en gemerkt heb. Maar al met al €379 + €90 voor Ab module is wel erg duur betaald voor zo'n uit eindelijk erg incompleet blijkend programma.

Wil je alle opties van een normaal Factuur programma dan ben je zo'n 900 euro kwijt. Exact kost 950 euro en is heel veel completer en is inclusief boekhouding.

Mijn advies achteraf (helaas), heb je veel klanten en factures te verwerken koop Exact... super programma. Davilex is niet aan te raden, erg onoverzichtelijk en veel problemen cq fouten. Ben je handig en begrijp je de programmeer taal cq bewoordingen redelijk maak dan gebruik van T-Cash. Dit laatste lijkt/blijkt een goe uitgebreidt programma maar ik kom er niet uit. Doch wel wat heen en weer zitten mailen met de maker ervan, zeer gedreven persoon die niet te beroert is om je te helpen en biedt ook aan om opties toe te voegen als bv een Abonnement optie.

Bullcat
11/04/05, 01:59
Ook ik ben een starter, en ben na het bekijken van diverse pakketen toch blijven hangen bij TurboCASH het zal misschien niet alles zijn wat je wil hebben maar het werkt wel, en dat kan ik van andere gratis pakketen niet echt zeggen.

Zolang je geen honderden facturen hoeft te verwerken denk ik eigenlijk houd het simpel, en dan is TC eigenlijk wel een pakket waar je een boel mee kunt doen, maar zoals ik al zei ik ben een starter, dus weet het effect niet als er zoveel facturen gaan komen als sommigen hebben hier !

Flip
26/04/05, 19:38
SnelStart

itc
26/04/05, 19:52
Origineel geplaatst door Flip
SnelStart

Minimum aantal posts nodig? Kan je dan wellicht toch iets van waarde toevoegen aan je bericht?

Remigius
26/04/05, 21:14
SnelStartGefeliciteerd, kortste antwoord uit dit topic :)

[ontopic]
Wij werken met een eigen systeem, maar dit is nog ver van af. Alle klanten zijn te beheren, hebben een notitie veld, zijn gekoppeld aan domeinnamen en 1 keer per kwartaal worden alle facturen in PDF gegenereerd. Ik wil het systeem nog steeds gaan uitbreiden, helaas nog niet aan toe gekomen.

PlanPro
29/04/05, 10:20
Zelf werk ik voor de facturatie en abonnementen met Kleisteen. Www ervoor en .nl erachter ;-) Daar kun je de white paper zien.

Het meest uitgebreide pakketje kost nog geen 19 euro per maand en kan hetgeen gevraagd wordt.

xYnta
29/04/05, 12:23
Wij zelf gebruiken Davilex Business maar ik denk dat dat in dit geval een beetje te duur is.

®on
29/04/05, 13:10
Origineel geplaatst door 4U-Web
Wij maken gebruik van ADB-PLUS van monicom. Simpel werkend programma en overzichtelijk.

http://www.monicom.nl

Alleen is er geen optie voor periodieke betalingen... daarom zijn wij ook nog op zoek naar een ander programma.
Die is er inmiddels wel. Bij de Special versie is een aparte module te koop (à 90) voor periodieke betalingen.

Ik heb na een poos de gratis versie gebruikt te hebben, kortgeleden de Pro versie aangeschaft à €229. Ben er zeer tevreden over.

harm
29/04/05, 13:17
snelstart viel ons tegen vooral met meer klanten en veel domeinnamen, accountview daarintegen biedt wat je als hostingbedrijf zoekt. Modules op maat, scripting op maat etc Dus wensen op maat kunnen geïmplanteerd worden.

de aanschaf is een reuze vooruitgang geweest en bespaart veel tijd.
Aanschaf wel iets duurder maar dit is het zeker waard gezien de mogelijkheden

http://www.accountview.nl/

Domenico
29/04/05, 13:55
Ongelooflijk dat NIEMAND inspringt op de grote vraag van hosting providers in Nederland en in de rest van de wereld.

Multilinguale administratie software speciaal voor hosters zou toch interessant moeten zijn en geld opbrengen.

Jammer!

bakkerl
29/04/05, 22:30
Origineel geplaatst door Domenico
Ongelooflijk dat NIEMAND inspringt op de grote vraag van hosting providers in Nederland en in de rest van de wereld.

Multilinguale administratie software speciaal voor hosters zou toch interessant moeten zijn en geld opbrengen.

Jammer!

Laten we dan beginnen met het maken van een wensen/eisen lijstje.

xSeries
29/04/05, 22:48
Wij gebruiken Exact versie 3 (oude versie); maar gaan binnenkort over naar 2003.
Fakturen van abonnementen is wel een hel; dit gaat nl niet automatisch en is dus vrij veel tikwerk.
Een en ander willen wij met de overgang naar 2003 oplossen omdat daar fakturen in geimporteerd kunnen worden vanuit onze administratie applicatie.
In onze admin.appl. hebben wij alle orders, documenten en dergelijke staan.
Dit is een webapp die we zelf hebben ontwikkeld.

Kost enorm veel tijd maar dan is het wel naadloos op ons eigen bedrijf ontwikkeld dus hopen we de kosten er ruimschoots uit te halen.

rubberduck.be
30/04/05, 00:56
Hey,

Ik gebruik een 'excel' document dat iemand volledig op maat voor me geschreven heeft,

het bestaat uit 6 pagina's 1.klanten, 2.overzicht domeinen, 3.overzicht jobs (dit is een lijst van alle facturen (webdesign + hosting + verkoop hardware LaCie), 4.print factuur, 5. openstaande betalingen, 6.offerte's)

Het kan echt alles wat ik wens ..
* behalve de boekhouding (mijn boekhouder zelf werkt met Template - wat dat ook mag zijn)
* behalve nakijken van betalingen via bank en
* behalve automatisch versturen van de PDF's (facturen)).

Op 10 minuten heb ik een volledig nieuwe account en ook domeinnaam geactiveerd (naam registreren, domein aanmaken in WHM en alle klantgegevens invullen in het systeem + factuurtje mailen).

Ik gebruik dit tesamen met een 'PDF tool' waarbij ik gewoon een selectie maak in de '.xls' file en de PDF genereer.

Dit systeem is zo eenvoudig mogelijk gemaakt dat ik geen enkel gegeven 2 maal invullen. (Het geeft verlopen facturen aan in het rood etc.)

Als er eventueel geintresseerden zijn kan ik met de maker eens bekijken of hij geintresseerd is in een verkoop van dit systeem, ik schat dat hij niet echt veel geld voor het systeem zal moeten hebben.

Groeten,

Yves Goris

ps. Geintresseerden mail naar 'info@rubberduck.be' of neem de 'contact' link op http://www.rubberduck.be

hostplaatsje
01/05/05, 11:42
Geachte rubberduck.be,

Kun je ons hier wat van laten zien van uw systeem?

rubberduck.be
03/05/05, 09:10
Hey,

Ik ben nu met de maker van het systeem aan het bekijken wat de mogelijkheden zijn en of hij de verkoop van zijn systeem ziet zitten... Ik verwacht dat hij in de helft van de week met een antwoord komt.

Ik houd jullie op de hoogte.

Yves Goris

hostplaatsje
03/05/05, 09:16
Origineel geplaatst door rubberduck.be
Hey,

Ik ben nu met de maker van het systeem aan het bekijken wat de mogelijkheden zijn en of hij de verkoop van zijn systeem ziet zitten... Ik verwacht dat hij in de helft van de week met een antwoord komt.

Ik houd jullie op de hoogte.

Yves Goris

Maar je hebt nog geen voorbeeld voor ons?
We hebben er wel belang bij.

rubberduck.be
03/05/05, 10:05
Ik heb een voorbeeld maar ik kan het echt niet online gooien zonder deftig met de auteur ervan gesproken te hebben over de toekomst ervan,

beter dat ik deftige afspraken met hem maak dan dat we later moeten terugkomen op afspraken. Hij heeft het nooit geschreven om er geld uit te slaan maar om me verder te helpen, maar ik besef maar al te goed dat dit pakket een heel goed gemaakt is en dat we verscheidene mensen kunnen verder helpen.

Nog een dagje geduld zou ik zeggen en dan laat ik meer weten.

Groeten,

Yves

hostplaatsje
03/05/05, 10:13
Nou we laten ons verassen.

martijntje
15/05/05, 16:07
dagje is wel voorbij onderhand...

sl@mer
01/06/05, 11:54
Hmzz, ik lees deze topic en hoor iedereen over niet al te beste pakketten.

Wel nu ik werk sind kort met Filemaker Pro (€ 599,00 10 licenties/gebruikers)

Dit programma is een soort ACCES (alleen niet te vergelijken) en is geheel door een filemaker programeur op mijn maat gemaakt.

Wat doet het:

Klant invoeren
facturen uitdraaien
herinneringen
aanmaningen
creditnota's
acceptgiro's (daar werk ik idd mee)
Login gegevens van en voor de klant
Overzichten, boekeingen etc.
Relatie beheer


Alles is dus gekoppeld aan een klantnummer en wordt dus overal in mee genomen in alle velden en brieven etc.

En het belangrijkste van dit gebeuren is dat er een melding verschijnt als:

klant overdatum is met betaling
klant verlengt dient te worden
etc
Mogelijkheid tot het uitdraaien van een domeinnaam lijst

Er is ook een mogelijkheid dat deze database via internet uitgelezen kan worden en standalone.

Kortom is dit voor mij een volwaardig pakket.

Momenteel zijn wij bezig dit pakket standaard te ontwikkelen voor andere hostingbedrijven

Indien er genoeg intresse is over dit systeem willen wij dit gaan verkopen aan andere bedrijven.

Prijs niet bekend.

Indien er interesse is pm me maar, bij veel animo gaan we door met ontwikkelen.

Al met al moet dit de standaar worden voor elk hostingbedrijf, maar dat is mijn mening ;)

sander815
03/06/05, 08:38
Origineel geplaatst door rubberduck.be
Ik heb een voorbeeld maar ik kan het echt niet online gooien zonder deftig met de auteur ervan gesproken te hebben over de toekomst ervan,


ben ook benieuwd, ik ben zelf al bezig geweest in excel, maar het is niet zoals ik wil

yourwish
03/06/05, 09:01
Hou iedere keer dit en andere topic(s) bij die gaan over boekhouding/facturatie, maar zijn er dan echt zo goed als geen pakketten waarin je periodiek (maandelijks, kwartaal, jaarlijks) kan factureren?

®on
03/06/05, 12:54
ADBplus met een aparte abonnementen module (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=70275&highlight=adbplus) is wellicht de moeite waard van het bekijken, indien het om periodiek factureren gaat.

Vane
03/06/05, 13:33
Origineel geplaatst door yourwish
Hou iedere keer dit en andere topic(s) bij die gaan over boekhouding/facturatie, maar zijn er dan echt zo goed als geen pakketten waarin je periodiek (maandelijks, kwartaal, jaarlijks) kan factureren?

Exact Globe 2003 :)

PC-Group
03/06/05, 13:44
Wij doen ALLES in excel , geheel zelf gemaakt doet precies wat wij willen,

sl@mer
03/06/05, 18:59
Ik zal hier even wat screenshots posten van ons systeem voor de gegadigde, uiteraard ;)


Hou deze dus in de gaten :)

Prijzen zijn nog niet bekend, ook dit laat ik binnenkort wel even weten :)

sander815
23/06/05, 12:56
de screenshots duren lang....als je nog tijd hebt

sl@mer
03/07/05, 09:11
Origineel geplaatst door sander815
de screenshots duren lang....als je nog tijd hebt

Sorry voor het lange wachten, had het een beetje druk en eerlijk gezegd was ik deze topic vergeten:rolleyes:

Hieronder de screenshots van het programma waar ik mee werk, let wel op alles is op mijn maat gemaakt en we zullen een standaard maken als er genoeg mensen intersee hebben ;)


Hieronder de linken voor de screenshots. Ik heb overal een kleine text bijgevoegd met een rode uitroepteken ervoor, zodat het geheel duidelijker word wat het doet.

Nou dan nu de screenshots:

http://www.globalwebhosting.nl/fp/fp_brief.jpg
http://www.globalwebhosting.nl/fp/fp_fact.jpg
http://www.globalwebhosting.nl/fp/fp_login.jpg
http://www.globalwebhosting.nl/fp/fp_login-1.jpg
http://www.globalwebhosting.nl/fp/fp_login-1.1.jpg
http://www.globalwebhosting.nl/fp/fp_main.jpg
http://www.globalwebhosting.nl/fp/fp_payment.jpg
http://www.globalwebhosting.nl/fp/fp_payment-1.jpg
http://www.globalwebhosting.nl/fp/fp_payment-2.jpg
http://www.globalwebhosting.nl/fp/fp_payment-credit.jpg
http://www.globalwebhosting.nl/fp/fp_payment-credit-1.jpg
http://www.globalwebhosting.nl/fp/fp_payment-overz.jpg
http://www.globalwebhosting.nl/fp/fp_sidn.jpg
http://www.globalwebhosting.nl/fp/fp_sidn_1.jpg

Ik hoop dat je een indruk hebt van het systeem wat het doet.

Dit zijn nog maar een paar screenshots van het systeem, het systeem is veel uitgebreider, maar de tijd voor meer screenshots heb ik op dit moment niet.

Bij voldoende animo kunnen we een dag organiseren om dit live te laten zien zodat de indruk over dit systeem nog beter kan zijn.

Maar goed dat is later zorg eerst eens kijken en peilen of er genoeg mensen zijn die hiervoor interesse hebben. Mail wanneer je interesse hebt even naar support@globalwebhosting.nl zet in het onderwerp interesse database systeem. Dit werkt voor ons makkelijk en zien gelijk de reacties terug in de mail.

Wij willen begin 2006 dit systeem klaar hebben en gaan verkopen aan onze conculega's ;)

crazycoder
03/07/05, 11:44
Origineel geplaatst door Domenico
Ongelooflijk dat NIEMAND inspringt op de grote vraag van hosting providers in Nederland en in de rest van de wereld.

Multilinguale administratie software speciaal voor hosters zou toch interessant moeten zijn en geld opbrengen.

Jammer!
Het spijt mij zeer maar ik zie niet in wat er zo specifiek is aan webhosting dat het een speciaal boekhoudpakket behoeft.

Ik zit te kijken naar een soortgelijke vraag van een klant. Een paar goede oplossingen:
- alles online, er zijn boekhoudpakketen (al dan niet opensource) die in aanmerking komen. Eventueel moet er een frontend komen voor de eindgebruiker. Mogelijk nog wat automatiseren zoals factuur per maand/kwartaal.
- factuurgegevens online en online facturen laten genereren. Betalings-, klantgegevens e.d. middels XML of ascii import/export bijwerken.
Overigens is realtime bijwerken ook mogelijk, maar dat kost vaak een bak geld.
Ja ook Snelstart kan met XML import/export overweg. Je moet dan wel de windhoos versie hebben, met de MS-DOS versie werkt het lekker niet.
Nog niet getest, maar als je MSDE gebruik kan je met Snelstart e.e.a. mogelijk wel realtime bijwerken. Je doe dit wat mij betreft overigens geheel op eigen risico ;-)

Een compleet boekhoudpakket bouwen is prima als je niets beters te doen hebt. Ik zou er zelf niet aan beginnen. Praat eerst maar eens met een accountant voordat je eraan begin...

Ik weet nog niet welke van de 2 opties gekozen gaat worden...

Peter
04/07/05, 09:29
Origineel geplaatst door crazycoder

Het spijt mij zeer maar ik zie niet in wat er zo specifiek is aan webhosting dat het een speciaal boekhoudpakket behoeft.


Wat denk je van een systeem dat zelf bekijkt welke domeinnaam en welk hostingpakket er aan welke klant gefactureerd moet worden.. De ene domeinnaam moet jaarlijks, de andere per 2 jaar. De één wil z'n hostingpakket per jaar, de ander per kwartaal of per maand. Het zou enorm handig zijn als een mooi pakket dit van ons overneemt.

crazycoder
04/07/05, 11:42
Origineel geplaatst door Peter


Wat denk je van een systeem dat zelf bekijkt welke domeinnaam en welk hostingpakket er aan welke klant gefactureerd moet worden.. De ene domeinnaam moet jaarlijks, de andere per 2 jaar. De één wil z'n hostingpakket per jaar, de ander per kwartaal of per maand. Het zou enorm handig zijn als een mooi pakket dit van ons overneemt.
Misschien moet je ook de rest van die posting lezen. Ik zie namelijk wel degelijk voordelen in een online module die een aantal onderdelen afwerkt.

Een boekhoudpakket zelf bouwen is m.i. een zinloze oefening. Zonder er echt in te duiken durf ik te stellen dat er pakketten zijn die dit soort zaken kunnen, al dan niet middels extra modules. Dan moet je jezelf wel realiseren dat je dan niet naar de el cheapo software moet kijken..
Je kan jezelf natuurlijk ook afvragen of je wel op zoveel verschillende manieren wil factureren en of dit wel erg verstandig is, maar dat is meer een beleidskwestie.

Peter
04/07/05, 11:43
... Excuses

Polderdijk
04/07/05, 13:41
Mmm, ik zie hier dat er idd nog aardige behoeft is.

Nu heb ik vorige week een topic gemaakt (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=72388) waar ik dus een webbased applicatie aan het maken ben speciaal voor hosters (factuur in PDF per mail, perdiodieke factureren, etc.).

Kijk dus even in bovenstaand topic of vanaf van de week op www.webbasedadministratie.nl voor meer informatie.

crazycoder
04/07/05, 14:33
Origineel geplaatst door Polderdijk
Mmm, ik zie hier dat er idd nog aardige behoeft is.

Nu heb ik vorige week een topic gemaakt (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=72388) waar ik dus een webbased applicatie aan het maken ben speciaal voor hosters (factuur in PDF per mail, perdiodieke factureren, etc.).

Kijk dus even in bovenstaand topic of vanaf van de week op www.webbasedadministratie.nl voor meer informatie.
De vraag kan er wel zijn, maar dat wil niet zeggen dat er ook een noodzaak toe is. Ik denk dat de vraag mogelijk deels in wordt gegeven door gebrek aan kennis. Het hosting bedrijf is nl niet zo gek veel anders dan andere bedrijven.

Als ik bekijk wat jij bouw ziet het er in beginsel interessant uit. Toch zal ik niet snel een hele boekhouding zelf bouwen en online willen voeren.

Hier zijn een aantal redenen voor:
- een boekhoudpakket moet onderhouden worden: denk o.a. aan wet- en regelgeving. Dat kunnen bijv. Stark, Quadrant en Exact vele malen efficienter.
- uitwisseling met accountant
- import van bankgegevens
- suffe boekhoudkundige zaken zoals proef- saldi balans, grootboekrekeningen.. ouderdoms analyse openstaande posten, jaarafsluitingen etc etc etc.
Al het bovenstaande is in de iets grotere commerciele pakketten reeds aanwezig. Heb je een onderhoudscontract dan onderhouden ze het ook nog eens voor je..

Wil je het toch echt online draaien, gebruik dan een standaard aanwezig pakket als basis en bouw daar de rest omheen.

Bedenk ook dat als jij iets als een boekhoudpakket bied je ook de aansprakelijkheid moet dekken.

Maar, zoals ik wel vaker zeg, een ieder moet doen wat hij/zij niet laten kan..

Qweb
05/07/05, 12:25
modernbill is een super programma dat op maat is gemaakt voor de ISP's of hosting providers.

www.modernbill.com

Wij gebruiken het al langer dan 3 jaar en zijn er dik tevreden over.

OperatorCitus
05/07/05, 19:00
Iedereen die goede administratie software zoekt met de volgende opties:

Facturatie
Offertes
Brieven
Enveloppen
Klantenbestand
Artikelenbestand, incl. voorraadbestand

Moet even PM naar mij sturen.

Wij hebben namelijk een perfect systeem dat speciaal ontworpen is voor een hostingprovider (een kennis heeft het geschreven). Het kent heel veel opties, maar de belangrijkste is toch echt wel het automatisch periodieke factureren. Hij print netjes de data op de facturen en de factuur-generator tabel is heel eenvoudig per klant uit te breiden met artikelen.

Kosten: Slechts € 200,- inclusief 10 jaar updates. Prijs excl. 19% btw.

OperatorCitus
05/07/05, 19:04
Origineel geplaatst door Qweb
modernbill is een super programma dat op maat is gemaakt voor de ISP's of hosting providers.

www.modernbill.com

Wij gebruiken het al langer dan 3 jaar en zijn er dik tevreden over.

Ik kan er 5 minuten mee werken, dan gooi ik mijn PC het raam uit :)

hires
06/07/05, 15:22
Ik hoor wel meer mensen (maar dan alleen op dit forum) zich negatief uitlaten over Modernbill, maar als ik de mogelijkheden en de flexibiliteit van Modernbill zie dan lijkt me dat toch een heel schappelijke systeem... Erg uitgebreid, niet al te duur, flink complete manual... ziet er mooi uit, handige, overzichtelijke schema's en charts...
Wat zijn de nadelen die je tegenkomt?

OperatorCitus
06/07/05, 17:40
Het gebrek aan overzichtelijkheid. Het niet goed implementeren van verschillende fucnties, het werkt gewoon voor mijn gevoel niet. Dit soort programma's kunnen niet gebruikt worden voor mensen die een specifieke werkwijze hebben voro hun administratie (hostingproviders)..

alex[nl]
06/07/05, 17:57
Terwijl het daar juist wel voor geschreven is lijkt het. ... Volgens mij moet je goed weten wat je precies wil voordat je het koopt en het goed bekijken, er zit VEEL instel werk aan vast, maar het kan de job wel doen afaik ..

OperatorCitus
06/07/05, 18:07
Ìnderdaad, helemaal voor een bedrijf dat al een eigen soort manier van factureren heeft enz. Het kan wel, maar dan moet je beginnen met dit soort software en je daarop afstellen.

ThaBomb
06/07/05, 22:26
Missschien www.iprofit.nl?

wakwit
08/06/10, 11:17
Ik, mijn collega's en onze systeembeheerder hebben er slapeloze nachten van!
Het pakket rammelt aan alle kanten. Voortdurend foutmeldingen en vastlopende PC's.
Het ligt absoluut niet aan onze supersnelle en hypermoderne infrastructuur!
Mamut heeft geen service medewerkers.. (anders zouden ze alle dagen op pad zijn!!)
Nee, ze hebben een helpdesk waar je het maar mee moet stellen. Of anders bovenop
de licentieprijzen nog eens stevig betalen voor Mamut specialisten.
Maar goed, een pakket wat in de basis al niet deugt kan nooit fatsoenlijk functioneren.
ALLE zogenaamde ('pappen en nathouden') oplossingen van Mamut voor alle mogelijke
fouten en problemen welke we hebben helpen voor geen meter!
Als we die fouten en problemen niet telkens zouden hebben is het verder een geweldig pakket!!
Maar goed, tot nu tot zijn onze ICT-ers gemiddeld 5 uur per week bezig om de medewerkers
te helpen bij de foutmeldingen welke ze krijgen, bellen met de helpdesk en implementeren
van niet werkende (zogenaamde) oplossingen. Onlangs heeft Mamut een aantal updates doorgevoerd.
De updates zorgen dat bepaalde fouten in de programmatuur opgelost worden. Nou, inderdaad, enkele
problemen zijn opgelost. Echter functionaliteiten welke al jaren werkten die werken nu niet meer!!!
Toch niet fijn als je een klant wilt mailen en je klikt op de contact persoon om automatisch een mail te
laten genereren en het werkt ineens niet meer!!?? Of de koppeling met de telefoon... Mamut draait automatisch
een nummer, dat werkte na een update ook ineens niet meer. Ondertussen zitten we weer al maanden te wachten
op een nieuwe update in de hoop dat die functionaliteiten weer eens gaan werken.
En de folder van nieuwe Mamut versies e.d. vallen maar in de bus. Nou voor geen goud!!! Weer een dikke investering
en al die ellende....alle uren die het ons heeft gekost....pfffffff, hadden we een dikke enterprise applicatie voor multinationals voor kunnen kopen!! Ik ga op zoek naar een alternatief.....en Mamut....mijn advies...bezint eer u ermee begint!!! Groeten, een gefrustreerde Mamut gebruiker!!

Dezo
08/06/10, 12:13
Ik, mijn collega's en onze systeembeheerder hebben er slapeloze nachten van!
Het pakket rammelt aan alle kanten. Voortdurend foutmeldingen en vastlopende PC's.
Het ligt absoluut niet aan onze supersnelle en hypermoderne infrastructuur!
Mamut heeft geen service medewerkers.. (anders zouden ze alle dagen op pad zijn!!)
Nee, ze hebben een helpdesk waar je het maar mee moet stellen. Of anders bovenop
de licentieprijzen nog eens stevig betalen voor Mamut specialisten.
Maar goed, een pakket wat in de basis al niet deugt kan nooit fatsoenlijk functioneren.
ALLE zogenaamde ('pappen en nathouden') oplossingen van Mamut voor alle mogelijke
fouten en problemen welke we hebben helpen voor geen meter!
Als we die fouten en problemen niet telkens zouden hebben is het verder een geweldig pakket!!
Maar goed, tot nu tot zijn onze ICT-ers gemiddeld 5 uur per week bezig om de medewerkers
te helpen bij de foutmeldingen welke ze krijgen, bellen met de helpdesk en implementeren
van niet werkende (zogenaamde) oplossingen. Onlangs heeft Mamut een aantal updates doorgevoerd.
De updates zorgen dat bepaalde fouten in de programmatuur opgelost worden. Nou, inderdaad, enkele
problemen zijn opgelost. Echter functionaliteiten welke al jaren werkten die werken nu niet meer!!!
Toch niet fijn als je een klant wilt mailen en je klikt op de contact persoon om automatisch een mail te
laten genereren en het werkt ineens niet meer!!?? Of de koppeling met de telefoon... Mamut draait automatisch
een nummer, dat werkte na een update ook ineens niet meer. Ondertussen zitten we weer al maanden te wachten
op een nieuwe update in de hoop dat die functionaliteiten weer eens gaan werken.
En de folder van nieuwe Mamut versies e.d. vallen maar in de bus. Nou voor geen goud!!! Weer een dikke investering
en al die ellende....alle uren die het ons heeft gekost....pfffffff, hadden we een dikke enterprise applicatie voor multinationals voor kunnen kopen!! Ik ga op zoek naar een alternatief.....en Mamut....mijn advies...bezint eer u ermee begint!!! Groeten, een gefrustreerde Mamut gebruiker!!

Dit topic is 5 jaar oud .. is het record nu verbroken ?

Domenico
08/06/10, 12:44
Volgens mij is het record 6,5 jaar maar goed. Snel dicht deze thread.