PDA

Bekijk Volledige Versie : Windows hosting



FransVanNispen
15/02/05, 19:21
Wat zijn de beste cq. best betaalbare versies van Windows voor het hosten van ASP en .NET sites?

Dezelfde vraag heb ik met betrekking tot SQL Server.

RikkiLake
15/02/05, 21:45
Web Edition ondersteunt zelf geen SQL Server, maar Standard Edition wel. Dus ik zou zeggen Windows 2003 Standard Edition.

Tha_Wiz
21/02/05, 15:29
Inderdaad Windows 2003 Standard Edition zou bij gebruik van Sql Server de beste optie zijn. Mocht je over 2 gescheiden servers praten dan is 1 serer met Windows 2003 Web edition en 1 server met standard edition en MS Sql server ook voldoende.

MterWoord
27/02/05, 14:48
Origineel geplaatst door Tha_Wiz
Inderdaad Windows 2003 Standard Edition zou bij gebruik van Sql Server de beste optie zijn. Mocht je over 2 gescheiden servers praten dan is 1 serer met Windows 2003 Web edition en 1 server met standard edition en MS Sql server ook voldoende.

Sinds wanneer zit er bij Windows 2003 Standard Edition SQL Server? Ik dacht dat SQL Server een afzonderlijk product is wat je per cpu of per genoemde gebruiker moet kopen/huren.

Kunnen jullie me wat informatie geven?

Met vriendelijke groeten,

Matthijs ter Woord

flybyfibre
27/02/05, 15:37
Origineel geplaatst door MterWoord

Sinds wanneer zit er bij Windows 2003 Standard Edition SQL Server? Ik dacht dat SQL Server een afzonderlijk product is wat je per cpu of per genoemde gebruiker moet kopen/huren.


Dat is ook zo, alleen kan je op een Windows 2003 Web Edition geen Sql Server installeren. Hoe ze het precies technisch onmogelijk maken weet ik niet, maar het schijnt simpelweg niet te kunnen. Als je Sql Server 2000 wilt hosten, moet dat minstens op een Standard Edition gebeuren.

MterWoord
27/02/05, 15:42
Technisch is dit vrij eenvoudig. Wij kunnen onze software ook wel laten controleren op Windows 2000 Professional/Windows XP professional.


Dan kost SQL Server je dus € 22 per maand voor Windows 2003 Standard Edition en dan nog eens € 190 per maand voor SQL Server 2000 Standard Edition.

Met vriendelijke groeten,

Matthijs ter Woord