PDA

Bekijk Volledige Versie : ftp op windows



chielsen
15/02/05, 01:00
Hallo,

Ik vraag me af hoe het is met ftp op windows. Op windows kan je namelijk spaties in je namen hebben en heb je geen chmod.
Zijn er speciale ftp progs die met windows werken, want de meesten zijn gebaseerd op *nix en werken deze dingen dus niet op windows.

MediaServe
15/02/05, 01:20
Ik heb er nog nooit problemen mee gehad hoor. Ik werk met Internet Explorer en FlashFXP. Heb je er zelf ooit problemen mee gehad?

chielsen
15/02/05, 02:07
Nou als ik het probeer dan geeft ie een foutmelding als ik probeer te chmodden of een spatie in een naam gebruik.

dotnetjunkie
15/02/05, 02:31
Spaties zijn geen probleem. Gebruik bvb. CuteFTP, dat is een heel goed FTP-programma voor Windows.
Chmodden gaat niet (omwille van security).

Xerious
15/02/05, 03:36
Chmod kan niet eens, dat kent Windows niet.
Normaal gesproken zitten je bestanden na het uploaden in een soort van 777 modus.

MediaServe
15/02/05, 11:43
Security instellingen worden standaard 'inherited' van de parent folder, zeg maar geërfd dus. Voor zover ik weet is er geen Windows versie van CHMod. Spaties mogen absoluut geen problemen opleveren, maar misschien zijn er FTP servers die er moeite mee hebben (ligt dus niet aan Windows ;))

stijnbol
15/02/05, 13:09
Als ik op een windows-pc bij een klant zit, en wil iets FTP'en, dan ga ik ff via de FTP van MIE. Daar kan je dan gewoon via de eigenschappen van het bestand de juiste vinkjes aanzetten ;-)

chielsen
15/02/05, 15:35
Ja ik weet wel wel dat chmodden niet kan, maar wilde weten wat de windows variant is.. Maar dat kan dus niet echt / is niet nodig??? Behalve dan met msie...

Over die spaties.. Het ligt dus niet aan mijn ftp programma maar aan de server ??

De reden waarom ik dit vraag is omdat ik iets wilde testen en heb daarom cerberus hier op win xp gezet. Als ik daar heen ga geeft ie dus wel fouten als ik bijv 'nieuwe map' wil openen.

chielsen
15/02/05, 17:16
Hmm ok. nu lukt het wel met spaties.