PDA

Bekijk Volledige Versie : Geld Terug?



Graphicious
12/02/05, 14:37
Ik heb reeds een hostingpakket geregistreerd bij een site (HostGoedkoper) maar de server is erg vaak offline. Ik heb in 3 weken al minstens 5 lange downs gehad. Gister zei een medewerker dat het nu goed zou zijn en geen downs meer maar nu is mijn site weer down. Is er ook een manier dat ik mijn geld kan terugkrijgen?

XS-24
12/02/05, 14:42
E-mail of een brief sturen.

connect4all
12/02/05, 14:44
Als je dit "via de wet" wilt aanpakken dan moet je een bedrijf wat zijn afspraken niet nakomt eerst schriftelijk sommeren tot het nakomen van het uitvoeren voor het betaalde waar.

Maw je moet "eisen" dat er geen down periodes meer zullen voorkomen.

Daarnaast moet je goed de algemene voorwaarden van een bedrijf doornemen en kijken of er geen regeltjes in staan, welke terugbetaling zullen uitsluiten.

albert_dijkstra
12/02/05, 23:13
In het contract dat je ondertekend hebt staat het volgende:

Client verklaart HostGoedkoper.NL nooit verantwoordelijk te stellen voor eventuele uitval van de dienst en/of verlies van data of derving van inkomsten door technische of andere storingen.

maar ik heb contact gehad met de jongens van hostgoedkoper.
ik denk dat de problemen bij hun nu wel ongeveer over zijn.
ik vind ook dat we er weer een beetje positiever tegenover moeten staan, al het begin is namelijk moeilijk.
zij konden ook niet weten dat ze zo hard zouden gaan groeien.

ik geef toe, de downtime was de laatste 2 week wel erg vaak maar ik denk dat ze zich de komende tijd goed zullen bewijzen.

Graphicious
13/02/05, 15:52
Ja, ik was eerst ook positief maar nu is mijn site alweer off....Zo hou ik mijn bezoekers niet ;)...Ik hoop echt dat de problemen snel over zijn..

webXpressions
13/02/05, 16:01
Geld terug is vaak niet mogelijk, veel hostingbedrijven hebben zich immers goed ingedekt in hun algemene voorwaarden. Er is dus maar één oplossing, backup je site en ga opzoek naar een betrouwbare host.

Graphicious
13/02/05, 17:58
Ja ;), maar de reden dat ik de host heb gekozen is het weinige geld dat ik heb, en das nou het probleem, dat krijg ik niet terug :p.

stijnbol
13/02/05, 18:38
Ik weet niet wat je vereisten zijn, maar als je goedkoop wil gaan zijn er partijen die vanaf 1 euro per maand aanbiedingen hebben. Da is maar 12 euro voor een jaar! ZO erg zal je budget toch niet zijn he?

Graphicious
13/02/05, 20:04
Nee, ik heb er nu één van 2 euro de maand maar das ook niet alles ;)

stijnbol
13/02/05, 20:39
Ik denk niet dat er een verband is tussen prijs, qualiteit en service. Ik ontken niet dat er veel bedrijven zijn die geen notie hebben van netwerkbeheer, server management etc, en die via een reselleraccount de clown willen uithangen aan een stuntprijs. Anderzijds zullen er ook wel iets grotere firma's zijn die lage prijzen hanteren en TOCH de nodige kennis in huis hebben.

RebornVampie
14/02/05, 12:48
Ik ben ook bekend met het fenomeen down gaan. Vaak ligt het eraan dat ze te onervaren zijn met hosten, begin dan geen bedrijf :). BTW meeste mensen letten niet goed op algemene voorwaarde! Die tekenen alles, waardoor er veel fout kan gaan zonder dat jij er wat aan kan doen!

Spiffy_NL
15/02/05, 20:52
Was wellicht handiger geweest om een server goed te testen voordat hij voor klanten in gebruik gaat? ;)

albert_dijkstra
15/02/05, 22:58
ja idd... ik had hoop, maar ligt nu nogsteeds down.
heb vanmiddag weer iemand gesproken volgens hem moest er nog iets gerefreshed worden, en dit zou 24-72 uur duren :S

Rik van Nuil
15/02/05, 23:26
Hoelang hebben ze dan wel niet nodig?
Ze zijn al 2 weken aan het aanmodderen met het systeem. En waarom sturen ze niet gewoon even een mass emailtje naar alle gebruikers, zodat deze ook weten wat er aan de hand is?

albert_dijkstra
16/02/05, 07:33
tja weet ik ook niet... vindt ik ook dom

freddy
17/02/05, 00:03
Client verklaart HostGoedkoper.NL nooit verantwoordelijk te stellen voor eventuele uitval van de dienst en/of verlies van data of derving van inkomsten door technische of andere storingen

Deze is goed :) denk je echt dat 'als' je bij een rechter terecht zou komen de hoster geen kans maakt. Je kunt geen product in Nederland verkopen en dan laten teken dat er geen garaties zijn. Moet niet gekker worden.

marijn79
21/02/05, 17:15
ik ben ook webmaster van een site (www.singersmusicafe.nl, 600mb ruimte, 40gb in de maand) en ben nog nooit down geweest, heb hier dus ook geen ervaring mee.


Ik zou nog even de boel aankijken en als het over 2 weken nog zo slecht gesteld is op zoek gaan naar een andere host...