PDA

Bekijk Volledige Versie : Samen werken ?



Danger
11/02/05, 00:12
Hoi.
Is er mischien een Jong Hosting bedrijfje dat vooral Webhosting verhuurt en samen wil werken met mij ?

Ik hou het hier kort, mail me maar even dan kijken we wel verder

flen
11/02/05, 00:14
Wat versta je onder samenwerken?

Vane
11/02/05, 00:15
Waarom moet het bedrijf jong zijn?

Danger
11/02/05, 00:17
@flen
Ik bedoel hiermee dat 2 bedrijven samen komen in 1 en zo proberen nog groter te worden

TiMMiEJ
11/02/05, 00:23
Origineel geplaatst door Danger
@flen
Ik bedoel hiermee dat 2 bedrijven samen komen in 1 en zo proberen nog groter te worden

Volgens mij is Reality-Hosting een jonge bedrijf, en zoekt hij een andere (jong) bedrijf wat wil samensmelten met Reality-Hosting. Zodat bijde partijen en stuk groter zijn. Maar aangestaan een bestaand bedrijf hier geen interesse in heeft zoekt ie een jong bedrijf. Correct me if im wrong :)

Vane
11/02/05, 00:24
Danger, hoe oud ben je?

TiMMiEJ
11/02/05, 00:29
Origineel geplaatst door Vane
Danger, hoe oud ben je?

Als je op zijn profiel kijkt zie je dat die 16 jaar oud is.

Danger
11/02/05, 00:30
Idd tim, goed geraden :P

Best4U
11/02/05, 01:25
Origineel geplaatst door Danger
Idd tim, goed geraden :P

Don't get me wrong mate... Maar persoonlijk denk ik dat er weinig (sirieuze) kandidaten zijn voor waar jij naar op zoek bent.

En inderdaad zal waarschijnlijk ook je leeftijd een grote rol spelen in het geheel.

Waarom probeer je het eerst niet zelf rustig wat verder uit te bouwen en op deze manier ook wat meer (zakelijke) ervaring op te doen?

Nogmaals, niet bedoeld als kritiek, maar vooral als raad. Doe er zelf mee wat je wil. :)

veenman
11/02/05, 10:31
Misschien zijn er andere jongeren/minderjarigen die met de zelfde ideen rondlopen en die wellicht wel geintresseerd om samen te werken.

DennisWijnberg
11/02/05, 10:35
Je kunt ook een baan proberen te krijgen in de hosting wereld...

Hiermee kun je goede ervaringen opdoen mocht je voor jezelf willen beginnen.
Persoonlijk zie ik hier weinig voordelen in, maar oke.

dirk staes
11/02/05, 11:20
e-mail doet het niet, account suspended?
Komt niet meteen pro over.

Erik H.
11/02/05, 12:52
Mail me ff op erik@fastgaming.nl. Je site is overigens suspended.

Danger
11/02/05, 13:03
Origineel geplaatst door dirk staes
e-mail doet het niet, account suspended?
Komt niet meteen pro over.

Dat klopt idd, dit komt omdat ik 1 dag te laat had betaald en daarom is mijn acccount geblockt, toen ik heb betaald zijn de gasten waar ik het domein heb gekocht een weekje gaan skien :P Dusja niks aan te doen, je kan onze site bekijken @ http://193.138.204.107/reality-hosting.nl

de scripting hiervan is nog niet helemaal klaar, zoals het control panel en als je besteld hebt krijg je nog geen automatische e-mail.

Je kan me bereiken op joeyverlinden@hotmail.com, en ervaringen opdoen is niet nodig, omdat ik al jaren thuis servertjes opzet en grootschalig servers hebt gehost op lan-party's dus ervaring is er wel.

FransVanNispen
11/02/05, 15:50
Origineel geplaatst door Danger

toen ik heb betaald zijn de gasten waar ik het domein heb gekocht een weekje gaan skien :P Dusja niks aan te doen[/url]

...

de scripting hiervan is nog niet helemaal klaar, zoals het control panel en als je besteld hebt krijg je nog geen automatische e-mail.

Dit is nu precies het probleem waar veel mensen tegen aan lopen die goedkoop willen hosten bij een 'jong bedrijfje'.

Totaal ongeoorloofd! Wat nu als er een belangrijke server down gaat in deze week? So long 99.8% uptime.

XF-RICK
11/02/05, 16:21
Origineel geplaatst door Danger


Dat klopt idd, dit komt omdat ik 1 dag te laat had betaald en daarom is mijn acccount geblockt, toen ik heb betaald zijn de gasten waar ik het domein heb gekocht een weekje gaan skien :P Dusja niks aan te doen, je kan onze site bekijken @ http://193.138.204.107/reality-hosting.nl

de scripting hiervan is nog niet helemaal klaar, zoals het control panel en als je besteld hebt krijg je nog geen automatische e-mail.

Je kan me bereiken op joeyverlinden@hotmail.com, en ervaringen opdoen is niet nodig, omdat ik al jaren thuis servertjes opzet en grootschalig servers hebt gehost op lan-party's dus ervaring is er wel.

Daar zeg je wat hoor, je hebt ervaring met het opzetten van servers, heb je ook ervaring met de hedendaagste zakelijke aspecten?

Enige ervaring is wel nodig op dat gebied, tevens moet je denken welke doelgroep je gaat benaderen, zijn het personen met dezelfde leeftijd, of heb je juist een hele grote doelgroep?

Anyway, ik zou rustig opbouwen voordat, voor dat je een langdurige zakelijke relatie begint.

;)

TSG-Hans
11/02/05, 18:17
Origineel geplaatst door Danger
[B]

Dat klopt idd, dit komt omdat ik 1 dag te laat had betaald en daarom is mijn acccount geblockt, toen ik heb betaald zijn de gasten waar ik het domein heb gekocht een weekje gaan skien :P /B]

Hmmm, je account was ook al suspended op 27-01-04?

http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&postid=455911#post455911

TiMMiEJ
11/02/05, 22:20
Origineel geplaatst door FransVanNispen

Dit is nu precies het probleem waar veel mensen tegen aan lopen die goedkoop willen hosten bij een 'jong bedrijfje'.

Totaal ongeoorloofd! Wat nu als er een belangrijke server down gaat in deze week? So long 99.8% uptime.

Daar is heus wel iemand die dat regelt hoor.

Gomer
13/02/05, 14:00
Waar is je kvk nummer, Danger?

Naar mijn weten bestaat jouw hostingbedrijf al minstens 1 maand.

Danger
14/02/05, 14:32
Het is niet verplicht om het hier in je profiel te plaatsen..

stijnbol
14/02/05, 15:45
Origineel geplaatst door Danger
Het is niet verplicht om het hier in je profiel te plaatsen..

Neen, niet verplicht, maar als je een aanbieding wil doen, of in dit geval samenwerken met een andere firma, dan is het toch wel de basis om verder op te gaan!

hermans
20/02/05, 16:23
Ik wil graag met je samenwerken, wat zou je willen.

Stuur even een email naar info@nicehosting.nl

Misschien kunnen wij een afspraak maken.

Mark17
21/02/05, 17:02
ik heb op zich wel interesse om met een andere partij samen te werken, maar dan moet ik wel wat dingen weten. mail me op: mark@streamservice.org dit zelfde geld ook voor hermans. informatie over verdere dingen van mijn bedrijf over de mail

slommy
21/02/05, 23:27
Ik vind het maar raar dat onbekenden van elkaar samen een bedrijf willen beginnen of samen met een bedrijf willen verdergaan

Begin dan een goed bedrijf alleen of met een bekend persoon
van wie je weet wat hij kan en hoe hij is!

dit lijkt mij
mischien denken jullie daar heel anders over

EWS
21/02/05, 23:49
Mja dan heb je zo hard gewerkt en dan blijkt dat de andere er niks van kan

Ik wilde eerst ook een samenwerkingsverband (met iemand die ik wel ken) maar daar heb ik vanaf gezien omdat de administratie veel lastiger is omdat je steeds door moet geven aan elkaar, op langere termijn verschillen jullie misschien van mening en wat gebeurt er dan met het bedrijf? En je verdient ook minder lijkt me als je samen werkt.

Het lijkt mij verstandiger om met personeel al dan niet freelancers te gaan werken die een aantal karweitjes overnemen.

M-BahZ
22/02/05, 00:46
Een ander aspect wat veel mensen wel eens vergeten is regelrechte tegenspoed.
Wat als je parner over 10 jaar zijn huis noodgedwongen met enorme schulden heeft moeten verkopen, op straat staat en enorme bedragen aan allimentatie moet betalen ?
Zo kan ik nog wel meer doemscenario's bedenken, welke voor de meeste onwerkelijk lijken, maar toch zeker niet 100% uit te sluiten vallen.

Probleem is dat zelfs wanneer je zakelijk op 1 lijn zit, je prive levens enorm uit elkaar kunnen lopen.
De VOF bied je wat dat betreft geen enkele bescherming.
Een VOF is dan ook meer een rechtsvorm voor partners die in gemeenschap van goederen getrouwd zijn. ;)

Een eventuele samenwerking zal in principe dusdanig ingewikkeld zijn, dat het qua voorbereiding weinig onderdoet aan het opstellen van je ondernemingsplan. ;)

Eventueel kun je natuurlijk altijd contracten opstellen om op bepaalde gebieden een gezonde zakelijke overeenkomst aan te gaan, maar dat leek mij niet echt de intentie van de TS.

LoungeRoom
22/02/05, 09:20
M-BahZ, hier kun je je heel goed tegen indekken door een goed vennootschapscontract op te stellen, en een paar goede verzekeringen af te sluiten.

De VOF kun je ook zien als een stel ondernemers die (nog) niet een BV willen starten.
Zelf hanteren wij een VOF simpelweg omdat wij eerst een goedlopend bedrijf willen zijn alvorens we een BV opstarten.
Daarnaast heb je natuurlijk allerlei startersaftrek-posten waar je met een BV geen gebruik van zou kunnen maken.. ;)

stijnbol
22/02/05, 20:07
Bij een VOF zijn alle partijen volledig en hoofdelijk aansprakelijk. Gaat er iets mis met het bedrijf (eender door wie) dan kunnen alle bestuursleden er volledig voor opdraaien. Geen goede basis voor met onbekenden een zaak te starten. Wil je meer ingedekt zijn, dan moet je gaan voor een andere vennootschapsvorm. bvba, nv, ... maar daar zijn de kosten van oprichting, boekhouding, ... veel hoger.

Mark17
22/02/05, 21:30
ik trek me indien er geen goed aanbod komt terug, ik heb in overleg met icehosting besloten met hem samen te gaan werken. indien er nog iemand samen met mij op 1 server wil kan dit zolang de server nog niet vol zit.

Cripton
22/02/05, 22:52
Origineel geplaatst door LoungeRoom
M-BahZ, hier kun je je heel goed tegen indekken door een goed vennootschapscontract op te stellen, en een paar goede verzekeringen af te sluiten.

De VOF kun je ook zien als een stel ondernemers die (nog) niet een BV willen starten.
Zelf hanteren wij een VOF simpelweg omdat wij eerst een goedlopend bedrijf willen zijn alvorens we een BV opstarten.
Daarnaast heb je natuurlijk allerlei startersaftrek-posten waar je met een BV geen gebruik van zou kunnen maken.. ;)
Zo heb ik mijn gevoel dat de samenwerking niet eens officieel wordt bevestigd. In het verleden heb ik een webhosting gesproken die ook samen heeft gewerkt met een ander webhoster.

Het gevaar (wat ook uiteindelijk gebeurde) zijn de aandelen. Wat is van wie. Wat gaat er gebeuren als we ruzie krijgen. Wat gaan we doen als we stoppen. Wie krijgt het geld?

Je kan beter zelf beginnen dan dat je samenwerkt. Maar samenwerken heeft ook weer zijn voordelen.

FransVanNispen
22/02/05, 23:06
Ik zou zeggen, als de stap te groot is voor je, wordt gewoon reseller van een grotere aanbieder.

EWS
22/02/05, 23:25
Origineel geplaatst door Mark17
ik trek me indien er geen goed aanbod komt terug, ik heb in overleg met icehosting besloten met hem samen te gaan werken. indien er nog iemand samen met mij op 1 server wil kan dit zolang de server nog niet vol zit.

Ga jij met icehosting of gaat icehosting met jou? Oftewel, wordt icehosting gedeeltelijk van jou of gaat het om een geheel nieuw bedrijf....

Cripton
23/02/05, 07:58
Origineel geplaatst door EWS


Ga jij met icehosting of gaat icehosting met jou? Oftewel, wordt icehosting gedeeltelijk van jou of gaat het om een geheel nieuw bedrijf....
Wat wordt de naam van het bedrijf? combi van bedrijf-bedriijf of een nieuw naam. Dat vraag ik me eigenijk af.

Dennis
23/02/05, 12:34
Ik wil een fusie toch echt afraden in het begin. Wat is er tegen om gewoon kleiner te beginnen? Een webhosting-bedrijf kan zo klein beginnen als het maar wilt!

EWS
23/02/05, 13:25
Nou het verbaast mij eigenlijk dat icehosting hieraan begint, omdat icehosting best lekker draait volgens mij. Waarom dan dit risico nemen?
Daarom verwacht/hoop ik ook dat Roland gewoon met die jongen een nieuw bedrijf opstart en icehosting op zichzelf laat.

Mark17
23/02/05, 13:27
voor beide een nieuw deel komt bij ons in een joint venture, verder niks bijzonders. waarom een joint venture? wel we willen van een ander bedrijf wat over nemen en anders liggen de kosten te hoog.

IceHosting
23/02/05, 14:34
Even allemaal voor de duidelijkheid. IceHosting gaat helemaal niet samenwerken. Daarvoor loopt icehosting net iets te goed.
Mark heeft al verschillende keren aangeboden om samen te gaan werken. Dit hebben we afgeslagen.

Gister kwam hij met een idee aanzetten, dit is hier nu in overleg. Als dit doorgaat neemt icehosting een werknemer erbij neemt dan dat bedrijven samengaan.

EWS
23/02/05, 14:54
:D ik vond het al zo vreemd.

Mark17
23/02/05, 15:12
ik melde ook een joint venture

EWS
23/02/05, 16:40
Volgens icehosting ben je een werknemer, een joint venture is anders.

(ge googled: An agreement between two or more firms to undertake the same business strategy and plan of action)

Of heb ik de post van icehosting verkeer begrepen:huh:

TSG-Hans
23/02/05, 16:56
Waar gaat het hier over??? Over scholieren die met elkaar gaan samenwerken? Termen als fusie en joint-venture :huh:

@icehosting, in je profiel heb je ingevuld dat je SIDN deelnemer bent? Bij de SIDN kom je niet als deelnemer voor, icehosting.nl is via ResellerSRS geregistreerd? Domenico heeft hiervoor al mensen gebanned ;)

IceHosting
23/02/05, 20:11
Ik ben wel Sidn deelnemer, alleen niet onder naam icehosting (onder mijn 2e onderneming).

IceHosting staat inderdaad nog bij srs helaas. Word tijd voor een verhuizing ;)

TSG-Hans
23/02/05, 20:22
Origineel geplaatst door IceHosting
Ik ben wel Sidn deelnemer, alleen niet onder naam icehosting (onder mijn 2e onderneming).

IceHosting staat inderdaad nog bij srs helaas. Word tijd voor een verhuizing ;)

Voor de volledigheid, onder welke naam ben je dan SIDN deelnemer?

IceHosting
23/02/05, 20:25
Dat wil ik nog geheim houden omdat het bedrijf nog niet van start is gegaan.

Ik stuur je wel een PB

Mark17
23/02/05, 20:37
Origineel geplaatst door EWS
Volgens icehosting ben je een werknemer, een joint venture is anders.

(ge googled: An agreement between two or more firms to undertake the same business strategy and plan of action)

Of heb ik de post van icehosting verkeer begrepen:huh:
dat las je goed, maar hier zal ivm een speciale constructie op papier het eerste sprake zijn van een joint venture, over dit onderdeel gaat namelijk het % dat het ieders eigendom is ook naar percentage van de inleg (joint venture).

EWS
23/02/05, 20:42
hmm...nouja ik houd me hier verder maar buiten zolang mijn dedi bij icehosting maar goed blijft draaien ist goed :p

Salvi
03/03/05, 22:04
Heb je een pm gestuurd :)

M-BahZ
03/03/05, 22:24
Origineel geplaatst door Salvi
Heb je een pm gestuurd :)
Dat hadden wij altijd al willen weten met z'n allen. ;)

TSG-Hans
03/03/05, 23:32
Origineel geplaatst door M-BahZ

Dat hadden wij altijd al willen weten met z'n allen. ;)

Yep, het is altijd leuk te weten dat mensen het pm knopje weten te vinden :)

Best4U
03/03/05, 23:37
Haha... toen ik het mailtje kreeg dat hans een berichtje had gepost had ik al zo'n vermoeden dat hij blij was dat hij er vanaf wist. ;)